internet + geluid

Pagina: 1
Acties:

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Anderhalve week had ik een nieuwe pc gekocht.
Alles werkt, behalve het geluid.

Mijn specs,
DFI nF4 Ultra-D
3000+ Venice
Windows XP PRO
(wellicht heb je nix meer nodig)

Ik heb alle drivers geïnstalleerd. Zowel de nF4 chipset driver als de AC 97 driver.
Mijn boxen zitten in mijn scherm (Acer 1714). Kabeltje verbonden met groene stekkers. (ingeplugt in groen gat)
In windows staat nix op dempen en alle volume knoppen staan voluit. Ook geen syteemgeluiden (vb. opstarten,...) Als ik liedje afspeel zie je de geluidsgolven van het progje, maar ik krijg geen geluid.
Ik heb onlangs nr pc winkel gebeld en die concludeerden direct (na minuutje ofzo) dat het aan de geluidskaart ligt (onboard dan he). Maar dat mobo is nieuw!!!! 8)7

Help mij aub, want ik kan niet echt met een kast van 20kg die pc zonder vervoer binnenbrengen.

(onlangs nieuw probje bijgekregen-> internet op mijn kot werkt niet meer) Ik vermoed dat het telenet is. Router en modem staan in kelder (werken nog). Ik krijg zijn computertje in taakbalk met twee gele bolletjes die erond vliegen en later komt er aan geel 'uitroeptekenbord' voor en krijg ik de melding: Beperkte connectie ofzo...
Is dit van te veel te downloaden??? (de vrijdag ervoor ging alles nog perfect)

mvg,
Dieter

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Kijk 's in je Apparaatbeheer.. staat de (onboard) geluidskaart daar gewoon bij, zonder uitroepteken? Dan lijkt het me sterk dat je geluidskaart kapot is. Probeer eens andere boxen, of plug oortjes van je MP3-speler/Discman/whatever rechtstreeks in je PC..

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heeft je monitor toevallig geen volume regeling?

Verwijderd

Probeer eens in je bios te kijken?

kan daar uitgeschakeld staan

Verwijderd

mss iets met front panel audioconnector, kijk maar in je boekje. Indien je geen fpa gebruikt moeten hier vaak jumpers opzitten.

• dieter87
Mishmash schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:29:
Heeft je monitor toevallig geen volume regeling?
Neen, nergens! Vond ik al raar. Ik in boekje staat daarover niks.
Probeer eens in je bios te kijken?

kan daar uitgeschakeld staan
De AC 97 staat enabled! Of bedoel je nog wat anders?
Kijk 's in je Apparaatbeheer.. staat de (onboard) geluidskaart daar gewoon bij, zonder uitroepteken? Dan lijkt het me sterk dat je geluidskaart kapot is. Probeer eens andere boxen, of plug oortjes van je MP3-speler/Discman/whatever rechtstreeks in je PC..
Ik heb mijn pc niet meer bij me want ik zit niet meer op kot maar ik dacht van wel omdat ik ergens gelezen heb: 'dit apparaat werkt correct'. (maar 100% ben ik het niet zeker, zal do eens verifiëren)
mss iets met front panel audioconnector, kijk maar in je boekje. Indien je geen fpa gebruikt moeten hier vaak jumpers opzitten.
Wat is fpa? Ik heb nog niks van jumpertjes verzet, dus het zou me verwonderen dat je dit wel moest doen als je gwn een set boxen wil aansluiten.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:50
en werken gewone boxen wel gewoon achter die kaart dan?

zo ja, dan moet je het bij het scherm zoeken zo nee, dan ligt het aan de geluidskaart :)

ik zit nu overigens ook achter een Acer AL1714, maar daar zitten helemaal geen boxen in?!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• dieter87
Jassy schreef op woensdag 21 september 2005 @ 10:08:
en werken gewone boxen wel gewoon achter die kaart dan?

zo ja, dan moet je het bij het scherm zoeken zo nee, dan ligt het aan de geluidskaart :)

ik zit nu overigens ook achter een Acer AL1714, maar daar zitten helemaal geen boxen in?!
Ik heb de 1714ms

Ik ga nog eens oortjes proberen. (vanachter rechtstreeks op de geluidskaart en niet vanvoor aan de kast. Want het zou kunnnen die die line-out niet aangesloten was)

Is eerste keer dat ik mijn pc niet zelf in elkaar stak wegens tijdgebrek. En heb alleen maar miserie! |:(

Verwijderd

de front panel audio connector staat gewoon bij de I/O connectors in je manual. Ik heb al redelijk vaak meegemaakt dat er borden zijn waarbij je niet en de front panel kunt gebruiken en de geluidsaansluiting aan de achterzijde. Wat zich dan voordoet is hetgeen wat jij beschrijft, drivers zijn goed geinstalleerd, muziek speelt af (zonder geluid natuurlijk) en er staat niets op dempen. In je manual staat precies waar deze aansluiting zit en waar de jumpers standaard op moeten zitten indien je geen front panel audio aansluiting in je behuizing hebt zitten. Kleine moeite om dit ff te checken.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:02

Schonhose

Retro Icoon

dieter87 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:21:
(onlangs nieuw probje bijgekregen-> internet op mijn kot werkt niet meer) Ik vermoed dat het telenet is. Router en modem staan in kelder (werken nog). Ik krijg zijn computertje in taakbalk met twee gele bolletjes die erond vliegen en later komt er aan geel 'uitroeptekenbord' voor en krijg ik de melding: Beperkte connectie ofzo...
Is dit van te veel te downloaden??? (de vrijdag ervoor ging alles nog perfect)
Jouw vermoeden is denk ik niet juist. Ik denk dat je Telnet bedoeld en geen telenet maar ook daar zit het niet in. Het heeft te maken met je netwerkinstellingen. Ik kan slechts een slag slaan naar jou situatie maar ik neem aan dat je router als DCHP server fungeert die automatisch ip adressen verdeeld aan de pc's op het netwerk.

Hier gaat iets mis. Ik hen zo'n vermoeden dat je ip adres niet goed uitgedeeld wordt waardoor er een beperkte verbinding ontstaat. Met andere woorden: er is wel een netwerk maar deze kan niet met het bestaande netwerk communiceren. De router e.d. (de gateway naar het internet) worden niet goed ingesteld waardoor je niet kunt internetten.

Beperkte verbinding heeft dus niets te maken met het al dan niet veel downloaden. ;)

Wat ik even mis is of je vrijdag nog je ouwe of al je nieuwe pc had?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• dieter87
Schonhose schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:47:
[...]

Jouw vermoeden is denk ik niet juist. Ik denk dat je Telnet bedoeld en geen telenet maar ook daar zit het niet in. Het heeft te maken met je netwerkinstellingen. Ik kan slechts een slag slaan naar jou situatie maar ik neem aan dat je router als DCHP server fungeert die automatisch ip adressen verdeeld aan de pc's op het netwerk.

Hier gaat iets mis. Ik hen zo'n vermoeden dat je ip adres niet goed uitgedeeld wordt waardoor er een beperkte verbinding ontstaat. Met andere woorden: er is wel een netwerk maar deze kan niet met het bestaande netwerk communiceren. De router e.d. (de gateway naar het internet) worden niet goed ingesteld waardoor je niet kunt internetten.

Beperkte verbinding heeft dus niets te maken met het al dan niet veel downloaden. ;)

Wat ik even mis is of je vrijdag nog je ouwe of al je nieuwe pc had?
Ik bedoel wel degelijk TELENET (=België)
En vrijdag werkte alles normaal met mijn nieuwe pc!
de front panel audio connector staat gewoon bij de I/O connectors in je manual. Ik heb al redelijk vaak meegemaakt dat er borden zijn waarbij je niet en de front panel kunt gebruiken en de geluidsaansluiting aan de achterzijde. Wat zich dan voordoet is hetgeen wat jij beschrijft, drivers zijn goed geinstalleerd, muziek speelt af (zonder geluid natuurlijk) en er staat niets op dempen. In je manual staat precies waar deze aansluiting zit en waar de jumpers standaard op moeten zitten indien je geen front panel audio aansluiting in je behuizing hebt zitten. Kleine moeite om dit ff te checken.
Ik zal dit do eens checken! Dus je bedoelt dat je ofwel die front aansluiting kan gebruiken ofwel die achterste. Wat doe je dan als je een 5.1 systeem ( of gwn setje boxen) hebt en een koptelefoon wilt aansluiten? Je zegt dat dit dan gewoon niet kan. :?

[ Voor 30% gewijzigd door dieter87 op 21-09-2005 13:44 ]

• dieter87
Onlangs nr mijn kot geweest
Ik heb mijn internetprobleem kunnen opgelossen. Nu nog mijn Geluidskaart! :9

Ik zie dat de kabel van mijn front luidsprekeraansluitconnectors' te kort is om op die karajan audio module aan te sluiten. (Chieftec kast 8)7 )

[ Voor 70% gewijzigd door dieter87 op 22-09-2005 14:50 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dieter87 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:26:
Onlangs nr mijn kot geweest
Ik heb mijn internetprobleem kunnen opgelossen. Nu nog mijn Geluidskaart! :9

Ik zie dat de kabel van mijn front luidsprekeraansluitconnectors' te kort is om op die karajan audio module aan te sluiten. (Chieftec kast 8)7 )
zit er op het moederbord, waar je die front audio aansluitingen op zou moeten aansluiten, ook een jumper? (of 2, is in sommige gevallen nodig).
die moeten er namelijk op zitten wil de audio output aan de achterkant van het systeem werken...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Staat je onboard geluidskaart wel ingesteld als default audio device? Heb ik ook een keer gehad. Alles werkte correct, behalve dat deze goed ingesteld stond (en daarbij niet eens ingesteld kon worden om een of andere reden).

telefoontoestel

• dieter87
telefoontoestel schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:42:
Staat je onboard geluidskaart wel ingesteld als default audio device? Heb ik ook een keer gehad. Alles werkte correct, behalve dat deze goed ingesteld stond (en daarbij niet eens ingesteld kon worden om een of andere reden).
In mijn DFI bios zie ik alleen maar de AC 97 staan (=enabled)
Verder zie ik geen jumpers, die onboard audio kaart is amper 6cm2 groot. Wel heb je twee aansluitingen, één voor die front waarvoor mijn kabel te kort is en één voor mijn cd-drives (die niet aangesloten hoeft worden)

/edit

Op www.dfi.com zie ik dit staan

Op die onboard geluidkaart zie ik daar wel jumpertjes op zitten (=blauw) , maar ik dacht dat daar mijn stekker van die front aansluiting opmoest. :?

[ Voor 19% gewijzigd door dieter87 op 22-09-2005 18:42 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dieter87 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:34:
[...]

Verder zie ik geen jumpers, die onboard audio kaart is amper 6cm2 groot. Wel heb je twee aansluitingen, één voor die front waarvoor mijn kabel te kort is en één voor mijn cd-drives (die niet aangesloten hoeft worden)

/edit

Op www.dfi.com zie ik dit staan

Op die onboard geluidkaart zie ik daar wel jumpertjes op zitten (=blauw) , maar ik dacht dat daar mijn stekker van die front aansluiting opmoest. :?
das nu al weetikveel hoevaak gezegd... die jumpers horen daar,als je de frontpanel audio connectors niet aansluit...
ze zitten er om een termination cicuit te sluiten zodat de soundkaart weet dat de frontpanel audio aansluitingen niet in gebruik zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

dieter87 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:34:
[...]

Dat bedoel ik dus niet. In je Windows Systeem. Heb je daar je onboard geluidskaart wel ingesteld staan als Default geluidsbron? Als je dat niet hebt, zal ie daaruit ook niet proberen af te spelen.

telefoontoestel

Pagina: 1