Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Laatst heb ik bij mijn ouders ADSL aangelegd omdat die een abbo genomen hebben op 12move.
Nu zit ik met een volgende probleem.
Zodra de modem aanstaat kan er vrijwel niet meer gebeld worden en hoor je een soort ruis door je telefoon heen.
Wanneer de modem uitgeschakeld word is de ruis ook verdwenen dus iedere keer als de telefoon gaat moet de modem uitgeschakeld worden.
Afzonderlijk werken beiden wel goed.

Alles is aangesloten als in het boekje stond afgebeeld en vanaf de splitter heeft de kabel naar de modem toe een lengte van ongeveer 4 meter.

Heeft dit nu te maken met een defecte splitter of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Diverse topics heb ik hier gelezen.
De situatie was niet zoals het bij mijn ouders thuis omschreven is dus kwam ik er niet verder mee.
dus hoewel alles aangesloten werkt alles naar behoren wanneer het afzonderlijk gebruikt word zodra je ze allebij gebruikt functioneert internet niet goed meer en heeft de telefoon ruis. ( een nieuwe telefoon heeft ook geen uitkomst gebracht).

computer voor alle werkzaamheden

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Splitter defect, verkeerdom geplaatst of "gewoon" verkeerd geplaatst.

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 21:31

soczol

Doet iets met energie

Je hebt de splitter toch wel aan je 'hoofdaansluiting' hangen en niet aan een aansluiting die bijv. boven hangt?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
De splitter hangt in de meterkast en zit niet verkeerd aangesloten.
Tussen het ISRA punt en de splitter zit een kabeltje van goed 20 cm meer zal het niet zijn.

Verwijderd

Hetzelfde effect heb je als je de telefoon aftapt voor de splitter, weet ik uit ervaring.

Je geeft al aan dat dat het niet kan zijn, dan zou ik de splitter vervangen, daar is makkelijker aan te komen dan een modem.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel de KPN!

Ik heb bij iemand anders exact hetzelfde gehad. Met de KPN aan de telefoon bleek dat ik een-of-ander kabeltje toch niet helemaal correct aan had gesloten.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Voor zover mijn kennis strekt loopt ADSL van 12move over het tiscali netwerk.
Dus in dit geval even terugkoppelen aan 12move of KPN?

Een splitter van ADSL over ISDN is deze verschillend dan van een gewone analoge lijn?
Anders zou ik het kunnen proberen met de splitter die ik hier thuis heb namenlijk.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Edwin van Cleef schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:53:
<knip>
Een splitter van ADSL over ISDN is deze verschillend dan van een gewone analoge lijn?
Ze zijn verschillend, zie hier.
Anders zou ik het kunnen proberen met de splitter die ik hier thuis heb namenlijk.
Ik zou het niet proberen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
pven schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 18:07:
Bel de KPN!

Ik heb bij iemand anders exact hetzelfde gehad. Met de KPN aan de telefoon bleek dat ik een-of-ander kabeltje toch niet helemaal correct aan had gesloten.
Kan je doen, als ze dan iets herstellen voor je wat binnenshuis is (dus na je ISRA) krijg je gewoon een nota d'r voor.

Kan zijn dat je een ISDN splitter hebt op een analoge lijn. ISDN is 102iG en analoog is 129F als je een YCL hebt. Anders staat er ISDN of POTS op, POTS voor een analoge lijn.

Of je hebt echt een toestel die voor je splitter zit aangesloten. Dat is netjes te testen door van je splitter phone/telefoon los te halen en je eigen nummer te bellen vanaf een mobieltje. Rinkelt er iets? dan is het niet goed.

Of splitter simpelweg defect, dat kan ook.

Ga d'r wel vanuit dat je modem gewoon direct aan DSL/modem hangt van je splitter, en dat je daar onderweg geen toestel op hebt aangesloten tussen splitter en modem ergens.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
Op de splitter zitten gewoon mijn ADSL en mijn telefoon aangesloten zoals aangegeven in het bijgeleverde boekje en zoals aangegeven op de splitter.
Eerlijk gezegd kan het gewoon niet misgaan door dit aan te sluiten.
Het was gewoon een kwestie van stekkertjes inpluggen en werken.
Ik zou me geen andere oplossing kunnen bedenken.

Even een leuk voorbeeld.
Ja zelfs mijn ouders hebben msn waar ik zelf al van sta te kijken :P
Er werkte iets niet naar behoren dus terwijl ze online waren belden ze mij op en prompt viel de internet verbinding weg.
Ook was er via de telefoon weer veel geruis te horen.
Ik ga morgen maar eens bellen met 12move om te kijken wat er voor oplossing gevonden kan worden.

ik houd jullie op de hoogte.

• bjck
Je hebt echt een toestel voor je splitter, probeer het eens te teseten of kijk 't type eens na. De helpdesk gaat je dat ook vragen vandaag immers.

Toestel of ander telefonie apparaat

Phone (of Telefoon) kabeltje uit je splitter halen en jezelf bellen met een mobiel. Rinkelt er wat is niet goed.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Topicstarter
bjck schreef op woensdag 21 september 2005 @ 08:19:
Je hebt echt een toestel voor je splitter, probeer het eens te teseten of kijk 't type eens na. De helpdesk gaat je dat ook vragen vandaag immers.

Toestel of ander telefonie apparaat

Phone (of Telefoon) kabeltje uit je splitter halen en jezelf bellen met een mobiel. Rinkelt er wat is niet goed.
Inderdaad je had gelijk.
de situatie was als volgt:
bij de inkomende lijn was er een vertakking naar 3 lijnen welke door het huis liepen.
Echter had ik maar 1 lijn losgehaald in de veronderstelling dat de rj11 aansluiting de rest zou blokkeren wat achteraf dom en naief was.
Heb nu de oplossing als volgt:
1. heb alle lijnen losgekoppeld van de hoofdlijn op het ISRA punt.
2. Op de hoofdlijn heb ik de inkomende lijn aangesloten van de splitter.
3. op de splitter heb ik de vertakking van ADSL rechtsstreeks aangesloten.
4. Op de telefoonuitgang van de splitter een kabeltje welke loopt naar een verdeeldoos ook gemonteerd in de meterkast.
5. de lijn welke van de splitter komt in de verdeeldoos afgetakt naar de 3 lijnen welke bestemd zijn voor telefonie.

De ruis is weg uit de telefoonlijn en internet is stabiel.

Bedankt voor de hulp mischien dat anderen ook wat met deze oplossing kunnen doen.

• bjck
Geen dank, is in 99.9% van de gevallen het probleem bij deze klachten ;)

Pagina: 1