AMD 4200+ X2 op Asus A8V Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hey,

Zoals het topic al doet vermoeden...

Ik heb hier dit systeem voor mijn neus, alleen krijg ik een melding dat mijn BIOS de CPU nog niet kent.

Ik heb dus een nieuwe bios met afudos klaar liggen met een diskette om te flashen maar wat wil het geval nou.... hij wil niet eens doorstarten naar de bios.

Ik druk op DEL , er komt te staan "Entering Setup" en dan net voordat hij eigenlijk de BIOS in wil gaan krijg ik dezelfde melding.

(Ik moet dus in de BIOS zijn omdat ik de boot priority moet veranderen om van diskdrive te kunnen booten).

Iemand vertelde me ook al dat er een methode was om in de Bootblock BIOS te komen, maar hoe ik dit moet doen is me echter niet duidelijk.
We hebben al een CMOS Clear geprobeerd maar daarna doet hij precies hetzelfde..

Heeft iemand hier mssn een idee hoe ik dit op moet gaan lossen of hoe ik eventueel in de Bootblock BIOS kan komen...

BvD.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• KontI
  • Laatst online: 10-01-2024
Mischien uiteindlijk een makkelijkere oplossing, om tijdelijk met een wat oudere cpu te booten. Bios flashen. Cpu vervangen.

Mischien kan je moederbord leverancier je helpen?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. door consequent bij het booten alt+F2 in te drukken, kwam ik in de flash utility en kon ik de nieuwe bios erin flashen. de bios moet op een floppy staan en A8V.ROM heten.

Succes.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Alt + F2 heb ik al geprobeerd inderdaad.

Ik heb het als een gek in zitten drukken maar het hielp niets.

Andere processor hebben we overwogen (Was op me werk namelijk), maar we wilde eigenlijk proberen geen andere doos aan te breken... :P

Mja, lijkt erop dat dat toch het makkelijkste is...

Iig bedankt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Of haal de hd kabel even los, zodat er geen bootable devices behalve je floppy zijn.
Dat is wellicht makkelijker dan even een andere cpu erin.
Dan zal hij wel van de floppydrive moeten starten
(tenzij die na de cmos reset helemaal niet in de boot rij staat).

Verwijderd

F8 duwen direct bij het booten wilt ook eens helpen. Krijg je een popup welke device je als eerste wil opstarten. :)

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 20:37
heb ik ook gehad . mijn geheugen zat gewoon niet goed . volgensmij moet je gewoon in de bios kunnen komen
sterkte

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:02:
Alt + F2 heb ik al geprobeerd inderdaad.

Ik heb het als een gek in zitten drukken maar het hielp niets.

Andere processor hebben we overwogen (Was op me werk namelijk), maar we wilde eigenlijk proberen geen andere doos aan te breken... :P

Mja, lijkt erop dat dat toch het makkelijkste is...

Iig bedankt.
Toch is het mij zo gelukt, en ik zat thuis dus had niet de luxe om er ff een single core CPU op te zetten.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:11:
F8 duwen direct bij het booten wilt ook eens helpen. Krijg je een popup welke device je als eerste wil opstarten. :)
Je krijgt de foutmelding al voordat je Boot Device kunt kiezen.

--

Het is inmiddels gelukt.

Nadat ik vanochtend zelf op ALT + F2 zat te rammen als een gek werkte het wel.
(Toen een collega van me het deed gebeurde er niets).

Ik heb hem dus gewoon vanaf diskette kunnen flashen waarna ik er ook nog eens achterkwam dat de windows installatie nog helemaal intact was.
(Het systeem was geupgrade van een AMD Athlon 3000+ op een of ander MSI mobo naar een AMD 4200+ X2 op een Asus A8V Deluxe).

Tot ieders verbazing startte windows gewoon op waarna ik daarna de drivers kon installeren. :P

Dat gedaan te hebben, heb ik ook nog ff een 3dmark05 benchmark gedaan. :P O-)
(Totale specs; Asus A8V Deluxe, AMD Athlon 4200+ X2, Geforce 6800 Ultra, 2 x 512 Dane-Elec, Tagan U01 480 Watt).

Verwijderd

Mooi man! Ik heb thuis heel wat af zitten kl..ten en tieren voordat ik het voor elkaar had. was zaterdags net na sluitingstijd 8)7
Pagina: 1