Toon posts:

[PHP] om de X uur (score) updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een online game, puur als amusement om mijn php/SQL kennis bij te schaven. Nu zou ik graag om de X aantal uur de score laten updaten. Ook als bijvoorbeeld 's nachts niemand inlogt. Iemand een idee hoe je dit het beste, snelste en eenvoudigste aanpakt? Thanks.

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 12:54
windows of linux systeem?
je zou met een crontab een php script kunnen laten uitvoeren dat alles bijwerkt:

[google=crontab]

in windows kan dit via de "taakplanner"

[ Voor 14% gewijzigd door Helmet op 20-09-2005 17:13 ]

Icons are overrated

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

serverside cron job.

of een IE venster open laten staat op een (verlaten) computer met een refresh/countdown erin die gewoon elke keer refreshed en update.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Windows server? Taakplanner
*nix server? cronjob

Je kunt gewoon op de command-line PHP-script laten uitvoeren door de PHP-binary aan te roepen;
code:
1
c:\program files\php\php.exe -f c:\webserver\script.php

of
code:
1
/usr/local/bin/php -f /usr/local/www/script.php

bijvoorbeeld

-edit
Als ik me niet verhis is een 'crontab' voor eenmalige taken, en een 'conjob' wordt ingeplant om vaker te draaien.. bijv. dagelijks.

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 20-09-2005 17:14 ]

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:14:

-edit
Als ik me niet verhis is een 'crontab' voor eenmalige taken, en een 'conjob' wordt ingeplant om vaker te draaien.. bijv. dagelijks.
Andersom :)

Maar als je een cronjob wil maken moet je dit met een crontab doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 17:18 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi deadcab, en welkom op GoT. :)

Helaas voldoet je topic niet echt aan wat we hier in Programming & Webscripting en op GoT in het algemeen van een topic verwachten. We zien graag dat je zelf wat meer eigen inzet toont. Wat heb je zelf al gezocht en gevonden? Wat het je geprobeerd? Wat werkte er niet aan? Zie hiervoor ook P&W FAQ - De "quickstart". :)

Verder is je vraag hier al heel erg vaak voorbij gekomen, zoals je in deze searchquery kan zien. Volgende keer dus iets beter zoeken asjeblieft. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.