Ik heb een wat bijzonder probleem, of ik bouw simpelweg de query fout op.
Wanneer ik deze select query uitvoer, krijg ik 64 resultaten (zowel in Access als PhpMyAdmin):
Waar zit hier nu de fout??
Anders gezegd: waarom krijg ik bij een selectiequery opeens een heel ander resultaat dan wanneer ik precies diezelfde query gebruiken voor de INSERT?
Alvast bedankt!
Wanneer ik deze select query uitvoer, krijg ik 64 resultaten (zowel in Access als PhpMyAdmin):
SQL:
Wil ik dit vervolgens gebruiken om die mensen te verplaatsen naar een andere tabel, dan heb ik opeens 96 ingevoegde records (aldus PhpMyAdmin). Dat doe ik dan met deze query:1
2
3
4
| SELECT LidID FROM Ledenlijst WHERE CollegejaarID <> 10 AND (LidID Not In (SELECT LidID FROM `Betaalde collegejaren` WHERE CollegejaarID=4)); |
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| INSERT INTO `oud-leden` SELECT * FROM `ledenlijst` WHERE LidID In (SELECT LidID FROM Ledenlijst WHERE CollegejaarID <> 10 AND (LidID Not In (SELECT LidID FROM `Betaalde collegejaren` WHERE CollegejaarID=4) )); |
Waar zit hier nu de fout??
Anders gezegd: waarom krijg ik bij een selectiequery opeens een heel ander resultaat dan wanneer ik precies diezelfde query gebruiken voor de INSERT?
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door TromboneFreakus op 20-09-2005 16:39 ]