W2K3 RIS & SUSE DHCP

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij draaien hier SUSE 9 Enterprise onder andere als DHCP server en een W2K3 als RIS server.
Nu is de vraag, hoe kan ik in SUSE aangeven dat: niet de SUSE reageert op PXE aanvragen maar dat deze worden afgehandeld door de W2K3 server?

In W2K3 server dien je als deze naast DHCP ook PXE draait, in de DHCP een scope-optie mee te geven waarin staat dat dezelfde server ook de PXE aanvragen afhandelt. Maar nu draait de W2K3 server zelf geen DHCP maar dit wordt voorzien door de SUSE server.
Volgens mij moet dus in de SUSE server worden aangegeven wat de PXE server is(de W2K3 server dus) en dit meesturen als DHCP option.

Ik heb minder verstand van Linux dan van Windows servers, dus een enig sinds gedetaileerde sollution zou fijn zijn. Diegene die dit op hoort te lossen heeft een fijn ongelukje gehad en ligt nog een aantal dagen/weken in het ziekenhuis, de backupoperator zit een aantal dagen in het buitenland voor cursus en ze hebben mij dus opgezadeld met dit probleem.
Dus ben mild met me :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je weet al wat je moet doen, je weet alleen niet hoe. dat lijkt me dus meer iets voor non-ms forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dacht dat dit moeilijk genoeg was om hier te plaatsen :/ .
Misschien verplaatsen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

http://support.microsoft.com/?kbid=259670

Toevallig een Microsoft link, maar je moet in je Linux DHCP server dus de opties 60, 66 en 67 configureren. In principe zou dit dus ook moeten werken als je op remote locaties (achter een router) een dhcp agent alles naar je Linux bak laat forwarden.

Optie 66 is dus het IP adres van je Windows Server 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Move PNS > NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe je dan "Optie 66" kan instellen op een Linux machine, zodat deze verwijst naar de W2K3 machine?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoek eens naar een howto van dhcpd
[google=dhcpd howto options]

6e hit gaf mij al voldoende info over het instellen van options binnen dhcpd (de dhcp daemon binnen linux)

Iets dieper zoeken:
[google=dhcpd howto options PXE] En met resultaat 1, 2 en 3 moet je een heel eind kunnen komen.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Ik dacht dat je de RIS server alleen hoeft de authorisen in de DHCP snapin van de DC. Er hoeft geen actieve scope aanwezig te zijn.

Dit heb ik tenminste bij een 2000 server gedaan waar de DHCP ook op een Unix doos draaide.

Je moet natuurlijk wel hebben dat alleen de RIS server op je PXE requests reageert.

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 21-09-2005 10:52 ]

Pvouput live

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 23:37:
Iemand enig idee hoe je dan "Optie 66" kan instellen op een Linux machine, zodat deze verwijst naar de W2K3 machine?
Aan te passen in dhcpd.conf naar wens:

subnet 192.168.2.0 netmask 255.255.255.0 {
allow booting;
allow bootp;
next-server <ip van je w2003 server>;
filename "<even uitzoeken>";
}
Pagina: 1