Toon posts:

Harddisk probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor een kennis een Western Digital 8.4Gb, 5400rpm, U-ATA66 WD84 gekocht voor een systeem met een asus (met sis chipset) 486 Mboard met daarop een AMD 586 133. Heb op mijn systeem Athlon 650 K7M via mijn hd zijn oude hd gekopieerd en alles op de nieuwe gezet (fat32, oude was ook fat32). Plug hem bij mijn kennis in en:

In de bios wordt hij goed herkend.

Dus ik start voor de zekerheid even van een diskette op en doe een dir commando. Werkt ook. Dan een scandisk, 100 foute directory ingangen!!! En de harddisk zo vernageld dat ik hem (in mijn eigen systeem) opnieuw moet formateren!!!

Waarschijnlijk een BIOS probleem van het 486mobo,

Is daar een proggie voor of een andere oplossing (zonder hd of mobo te vervangen)??

Verwijderd

Het zou dus niet kunnen dat het BIOS gewoon geen schrijven groter x kan aansturen? Mijn exvriendin hat ook een 485 met AMD586, en daar moest ik een progje installeren dat de (nieuwe, grote) HD leesbaar maakte....

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

kgeloof www.wdc.com
of .de
da's de site van WD
daar staat dat progje

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Kan ook de harddisk sector-mapping mode zijn (normal, large, LBA etc). Het beste is, de HD in het 486/586 systeem te formatteren, en dan in je Athlon systeem te hangen met in de bios-detectie de mode op "auto ... auto".

Met wat mazzel werkt het dan wel.

Ik heb ook wel eens gehad dat een 486 bios de harddisk gewoon anders indeelde, dus als dat het geval is kun je nooit door de HD te verwisselen op een goede manier gegevens uitwisselen.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

Je haalt me de woorden uit m'n mond, Bunny.
Ik zou ook altijd de schijf formatteren in de machine waarin ie uiteindelijk gebruikt gaat worden. En inderdaad alles op AUTO op de tijdelijke pc.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de harddisk te fixen en te formateren in de 586 dat werkt totdat je er iets naartoe wil kopieren dan zegt ie ongeldig medium. Dan formateer ik hem nog een keer en geeft ie een fout op de bootsector.

De lifegaurdtools van wd gedownload en met EZ-install geprobeerd geeft ook een fout melding. Alle diagnostics gedraaid, geen problemen. HD in athlon geformateerd en EZ-bios geinstalleerd. weer ongeldig medium.

Ik wordt er gek van HET MOET toch aan de praat te krijgen zijn???
Pagina: 1