[XP] Files/folders hernoemen (meerdere tegelijk)*

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 14:43
Als je meerdere files/folders selecteerd, en dan op F2 duwt, en een file/foldername ingeeft, dan hernoemt XP al de geselecteerde files/folders, en geeft een volgnummer aan de files/folders.

Je krijgt dan bijvoorbeeld test, test(1), test(2), test(3) enzovoorts.

Meer informatie staat hier: http://support.microsoft.com/?kbid=320167

Is er ergens een manier om de syntax van dat volgnummer te veranderen? Ik denk dan bijvoorbeeld van alle episodes van een serie in een folder in één keer te hernoemen naar een formaat gelijk Lost s1eXX. Ik zoek dus een manier om ergens aan te geven dat hij die XX neemt voor zijn volgnummer, in plaats van dat tussen haakjes erachter te plakken....

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met Windows XP is dit voor zover ik weet niet mogelijk, je zal dus het beste op zoek gaan naar een 3rd party utility die dit wel voor je kan :)

Ik zet verder even het OS in je topic titel, let hier aub ook zelf op :)

• Shaidar
Mjah, ik weiger te geloven dat dat niet mogelijk is :)

Wist je dit trouwens al? Dat is ook zoiets dat bijna niemand weet, maar het bestaat wel :)

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 22:48
shaidar schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:13:
Mjah, ik weiger te geloven dat dat niet mogelijk is :)

Wist je dit trouwens al? Dat is ook zoiets dat bijna niemand weet, maar het bestaat wel :)
OMG das echt zwaar relaxed thx _/-\o_ , btw voglens mij moet je dan ergens in het registry gaan kloten , mss moet je ff kiekenop http://www.tweakxp.com/ , als je het vind wil ik het graag ook , zoek et het ook al een tijdje

[ Voor 2% gewijzigd door Sc0tTy op 20-09-2005 16:15 . Reden: Typo's ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• SysRq
  • Laatst online: 25-03 07:22
Toevallig wist ik het wel, shift + klik geeft in Windows wel vaker andere keuzes (shift+klik op afsluiten bijvoorbeeld --> slaapstand).

Probeer anders Total Commander eens. http://www.ghisler.com/ Daar kun je het gegarandeerd mee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 20-09-2005 16:21 ]

-

• Shaidar
Ja, er zijn honderduizend filemanagers die vanalles en nog wat doen, maar geen enkele werkt zo goed als de Windows Explorer ... Maar dit is dus een persoonlijk mening, en gelieve hier dus niet op te reageren :)

Wat ik zoek is om controle te hebben over die incrmental file-rename van XP's Explorer zelf...
Echte informatie is er niet over te vinden, en ik weet ook niet echt waar zoeken ... ik ben wat in het register aan het zoeken, maar so far nog niets gevonden ...

• Sc0tTy
shaidar schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:28:
Ja, er zijn honderduizend filemanagers die vanalles en nog wat doen, maar geen enkele werkt zo goed als de Windows Explorer ... Maar dit is dus een persoonlijk mening, en gelieve hier dus niet op te reageren :)

Wat ik zoek is om controle te hebben over die incrmental file-rename van XP's Explorer zelf...
Echte informatie is er niet over te vinden, en ik weet ook niet echt waar zoeken ... ik ben wat in het register aan het zoeken, maar so far nog niets gevonden ...
ik geef je groot gelijk , vind ik zelf ook , hier op me werk gebruikt me baas altijd total commander wat een rot proggie is dat zeg , het enigste wat ik mis is die rename functie

[ Voor 1% gewijzigd door Sc0tTy op 20-09-2005 16:53 . Reden: scheldwoord er uit ]

Verwijderd

download irfanview (freeware), daar zit ook een tooltje in om een batch te renamen met diverese parameters

• SysRq
  • Laatst online: 25-03 07:22
Sc0tTy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:40:
ik geef je groot gelijk , vind ik zelf ook , hier op me werk gebruikt me baas altijd total commander GVD wat een rot proggie is dat zeg , het enigste wat ik mis is die rename functie
:? Als je zo nodig moet schelden, geef dan in ieder geval argumenten... :/

Aan de TS: mocht het met de standaard Windows Explorer niet lukken kun je misschien nog zoeken op een programma wat zich in het context-menu zet. Zo kun je toch Explorer blijven gebruiken, en met de functies van een extern pakket.

Zo 123 weet ik overigens geen naar, maar die programma's moeten er wel zijn. :)

-

• Sc0tTy
SysRq schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:48:
[...]

:? Als je zo nodig moet schelden, geef dan in ieder geval argumenten... :/

Aan de TS: mocht het met de standaard Windows Explorer niet lukken kun je misschien nog zoeken op een programma wat zich in het context-menu zet. Zo kun je toch Explorer blijven gebruiken, en met de functies van een extern pakket.

Zo 123 weet ik overigens geen naar, maar die programma's moeten er wel zijn. :)
ahh sorry , jah ik scheld vrij snel , my bad zal me post wel editen

• Shaidar
Sigh ... ik zal het nog eens herhalen ...

Ik ben dus niet op zoek naar 3rd party tools of iets dergelijks, maar wel hoe ik het gedrag van Windows Explorer controleer als het over batch rename van files/folders gaat...

Allemaal bedankt voor de tips, maar het is dus niet wat ik zoek ...
SysRq schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:48:
[...]Aan de TS: mocht het met de standaard Windows Explorer niet lukken kun je misschien nog zoeken op een programma wat zich in het context-menu zet. Zo kun je toch Explorer blijven gebruiken, en met de functies van een extern pakket.
Dat is inderdaad een goede denkpiste, die ga ik eens onderzoeken! thanks!

Pagina: 1