[2000] Terminal Service Remote Desktop console overnemen*

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 08:59

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik draai hier een windows 2000 server met remote desktop. Maar als ik inlog krijg ik een lege nieuwe desktop, maar ik wil een clone wat het hoofdscherm hebben. Dit omdat ik dan meer kan met o.a. geluid.

Hoe moet ik dat instellen??

Ik gebruike altijd RealVNC maar dat vind ik vrij traag.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wat gebeurd er wanneer je inlogt met het actieve account?

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 07:48
Gebruik eens Dameware NT Utilities of remotely anywhere

Sign here please

Verwijderd

typ eens in een dos venster: mstsc /?

Hierna krijg je een grafisch venster met een hoop help commando's

Jij moet volgens mij "/console" erachter typen.....

Verwijderd

Dat kan w2k niet.

w2k3 server en wxp werkstation zijn de enigen.

mstsc /v:pcnaam /console is dan het commando

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
@shellghost: Als ik op de server inlog met het admin account en dan in RA met het admin accout krijg ik toch een ander bureaublad. Maar als ik dan uitlog en weer inlog met RA krijg ik hetzelfde weer. Maar niet die van het hoofdscherm.

@Monsie: Werkt dat een beetje snel? Ook via inet?

@b.vanhout: Bij mstsc zegd die (via RA sessie) dat die het niet kent. Of moet dat op de server zelf?

• Monsie
Roman schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:57:
@Monsie: Werkt dat een beetje snel? Ook via inet?
Ik heb zelf vrij goede ervaringen met remotely anywhere. en wat heet snel? ligt natuurlijk aan de verbindingen aan beide kanten :)

Ik zelf ben gestopt met het gebruik van remotely anywhere omdat mstsc.exe van windows het bij mij gewoon goed doet, die vind ik persoonlijk snel zat :)

Sign here please

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nou met snel bedoel ik dat het niet zo als bij RealVNC 5 seconden duurt voordat hij een scherm vernieuwe heeft. En dat via een 100 mbit netwerk.

Terminal service is lekker snel (vind ik). Als remotely anywhere ook zo snel is vind ik het wel goed.

Maar is Terminal service niet zo in te stellen dat ik een clone heb (dat tenminste mijn geluid het via de geluidskaart van de server het doet). Want als ik in de client instel dat hij het geluid niet moet overnemen doet dit het toch. Hij moet het geluid (winamp enzo) via de geluidskaart van de server afspelen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Roman,

Wat heb je zelf al geprobeerd en gedaan om dit probleem op te lossen? Waar heb je zoal ees opgezocht en wat kwam daar uit? :) Neem dit soort zaken aub op in je topic start :)

• Monsie
Uhm Winamp op een server? :P Ik ga er dus vanuit dat het in een thuisomgeving draait :)

Ik heb alleen geen ervaring met remotely anywhere via een lan.

Sign here please

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
@elevator: Ik heb hier diverse boeken van 2000 administratie (MCSE) e.d. Hierin wordt mooi uitgelegd hoe je terminal service moet instellen en hoe het werkt. Maar er staat nergens hoe je een clone kan maken. En hoe ik ook zoek via google ik kom bijna altijd op sex-sites uit :? 8)7

@Monsie: heb wat mp3's erop staan :D Maar ik wil er een bewakings server van maken. Dus dat waar ik 4 webcams (of camera's) op aan kan sluiten. En als er dan beweging in bepaalde sectoren is dat die dan een geluid geeft. En vooral dat als ik remote inlog mijn bewakings scherm zie.

Verwijderd

Zoals reeds gezegt door bart-man, de console sessie (de 0) kan alleen overgenomen worden door win2k3 TS met de /console switch, of andere party software zoals vnc etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 18:08 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
hmmmm 2k3 vind ik allen niet zo.... lijkt mij teveel op XP (teletubbie software).

Maar is het zeker dat het met 2k3 wel goed werkt? In dat geval zou ik haast de neiging krijgen om die te installeren.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Roman schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:40:
hmmmm 2k3 vind ik allen niet zo.... lijkt mij teveel op XP (teletubbie software).
.
Blijf er dan maar vanaf als je met zulke domme dingen aan komt zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Roman schreef op woensdag 21 september 2005 @ 07:40:
Explain? welke van die dingen kon je dan geen optie voor vinden om het uit te zetten? Het is helemaal niet zo gek dat een bedrijf de default-looks van z'n product aanpast om met z'n tijd en de behoefte mee te gaan, en vast nog veel meer redenen. Zie ook bijvoorbeeld GoT waar we begin dit jaar de paars met gele forumlayout aan de wilgen hebben gehangen.
Maar is het zeker dat het met 2k3 wel goed werkt? In dat geval zou ik haast de neiging krijgen om die te installeren.
Roman zoals hierboven al gezegd is mstsc /console een nieuwe feature van 2003. XP kan het ook, maar die kan weer niks anders :P Je zal op zoek moeten naar een alternatief. Microsoft heeft de optie niet ingebouwd. Dat vele duizenden bedrijven wereldwijd al zijn gemigreerd zegt mij dat het een goed product is. Echter is dan de vraag, wil je voor je thuisserver dat astronomische bedrag uitgeven voor de licentie van Windows 2003. Die van 2000 server zijn ook niet bepaald goedkoop. mstsc /console werkt bij mij goed :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:52:
[...]
Explain? welke van die dingen kon je dan geen optie voor vinden om het uit te zetten?
wtf?
Server 2003 heeft geen Themes aanstaan default.
punt.
Je moet het zelfs specifiek enablen én instellen om uberhaupt al die gore non-consistente klote rondingen te krijgen *] .

*]
Er zit een halve pixel grootteverschil in namelijk. Erg fijn als je GUI design daar geen rekening mee houdt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

in windows server 2003 werkt de /console optie inderdaad gewoon als buildin by desing. Verder zou ik afraden de Themes service te starten omdat dit enorm veel resources vreet van je geheugen. Uberhaupt draai je waarschijnlijk geen application mode maar admistrative mode die veel beperkingen kent t.o.v application mode (dus volledig terminal server rule).

als je in Windows 2000 een console wil overnemen ben je afhankelijk van 3th party producten als realVNC, VNC, Dameware, Hyena etc.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Kom nu het volgende probleem tegen dat de remote desktop alleen 256 kleuren heeft waardoor mijn bewakings software niet wil draaien. Als ik op mijn client aangeef dat hij 16bit of 24 bit kleuren weer moet geven krijg ik toch maar 256. Is dit dan tenminste ergens in te stellen bij 2000 Terminal Service.

Aangezien ik geen licentie van 2003 heb kan (wil) die niet installeren.

Heb wat andere remote programma's gebruikt maar die zijn te langzaam.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Windows 2000 server kan alleen maar 256 kleuren weergeven als je via terminal services werkt...

Dat is een feit, tenzij je met citrix o.i.d gaat werken.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-03 15:18
offtopic:
[quote]sanfranjake schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:52:
[...]
Explain? welke van die dingen kon je dan geen optie voor vinden om het uit te zetten? Het is helemaal niet zo gek dat een bedrijf de default-looks van z'n product aanpast om met z'n tijd en de behoefte mee te gaan, en vast nog veel meer redenen. Zie ook bijvoorbeeld GoT waar we begin dit jaar de paars met gele forumlayout aan de wilgen hebben gehangen.
[...]
[/quote]
Is het paars met geel weg ?? sinds wanneer ?? hahahaha >:) >:)

ontopic:

Als het alleen om het geluid van de camera's gaat, overweeg dan eens IP camera's Die hoef je niet eens op je server aan te sluiten, kun je zo over IP benaderen (weet alleen niet zeker of ze er ook zijn met geluid)

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Is het dan niet mogelijk om terminal service te upgraden naar die van 2003 ofzo....???

jammer dat webcams het niet doen onder novell :P

IP-based camera's zijn redelijk duur en dan heb ik nogsteed een server nodig, omdat ik de beelden wil opslaan.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Roman schreef op woensdag 21 september 2005 @ 16:56:
Is het dan niet mogelijk om terminal service te upgraden naar die van 2003 ofzo....???
Niet zonder 3rd party software onder Windows 2000 Server.
Of je upgrade je OS naar 2003.
jammer dat webcams het niet doen onder novell :P
Waar komt Novell in dit verhaal aan te pas dan?

Pagina: 1