Office DSL kpn limiet 5 ip's

Pagina: 1
Acties:
  • 2.314 views sinds 30-01-2008

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
We hebben sindskort een officedsl pakket van kpn. Hierbij zit een efficient 5950 router.
Nu heb ik deze op onze switch aangesloten. Maar ik krijg niet meer dan +-5 pc's aan de praat. In de config van de router staat dat het subnet mask 255.255.255.248 is, ik heb daarom het subnetmasker naar 255.255.255.0 veranderd zodat ik in de DHCP instellingen van de router een breeder bereik kan aangeven. Als ik dit doe loopt de router vast en reset hij hem weer naar de oude instelling van 255.255.255.248,

Tot die reset kan ik wel de dhcp instellen en kan ik een tijdje gebruik maken van meer dan 5 ip adressen..

Hebben we wellicht een abbo afgesloten tot 5 werknemers en is dat gelimiteerd in de router? of doe ik echt iets fout ?!?

I reject your reality and substitute my own!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 20:29
Geeft die interne of externe ip adressen uit? dus 192.168.* of 10.* of iets compleet anders? Als het iets compleet anders is moet de router anders ingesteld worden.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
http://195.73.193.73 is het router adres, hij adresseerd vanaf deze tot http://195.73.193.78 en die krijgen de pc ook netjes tot het op is!

Verander ik dan deze twee van bv http://195.73.193.78 naar http://195.73.193.79 dan is ie buiten het bereik van het subnet (wat wel klopt dus!) verander ik het subnet dan reset de router weer keurig naar zijn orginele instellingen!

I reject your reality and substitute my own!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-02 21:09
Het lijkt erop dat je een subnetje van 8 IP's hebt gekregen. Daarvan is er 1 de gateway, en 1 het broadcastadres. Dan zouden er dus 6 bruikbare IP's moeten zijn.

Dit kun je niet zelf aanpassen. (En je kunt er andere klanten mee storen als je dat wel doet)

Maargoed, dit is vrij normaal. Sterker nog, meestal gebruik je er maar 1, soms 2 van. Want over het algemeen koopt de klant er zelf een NAT-router bij. Die NAT-router gebruikt dan 1 van de 6 IP's, en 'deelt' die met alle werkplekken. (En dat kunnen er duizenden zijn) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 20-09-2005 15:52 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
je hebt simpelweg niet meer ip adressen gekregen van je provider. Wanneer je meer medewerkers aan wilt sluiten, zal je zelf een nat-oplossing moeten implementeren (lees: een sweex router neer plemsen die 192.168 adressen uitdeelt)

offtopic:
of sitecom, of cisco, of 10.x adressen, whatever

spuit 11: wat Xandrios zegt dus

[ Voor 7% gewijzigd door Rac-On op 20-09-2005 15:53 ]

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26
Zijn dit geen public ipadressen? staat de router anders op bridge mode (sorry als er niets van klopt wat ik nu zeg :P)

Sign here please

• Xandrios
Monsie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:53:
Zijn dit geen public ipadressen? staat de router anders op bridge mode (sorry als er niets van klopt wat ik nu zeg :P)
Het betreft geen NAT router, maar een 'echte' router. ;)

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26
Xandrios schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:19:
[...]

Het betreft geen NAT router, maar een 'echte' router. ;)
offtopic: owja, die van mij is virtueel, als ik hem vast wil pakken ga ik er dwars doorheen ;) :P Maar met een echte bedoel je natuurlijk zo'n cisco 2501 die hier ligt te verstoffen :P

Edit:
rac-on schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:35:
nee, met echte bedoeld hij dat het een router is die wel routeerd maar niet NAT. Dat hoeft niet per se een cisco te zijn hoor
Ik zat ook maar te geinen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Monsie op 20-09-2005 18:22 ]

Sign here please

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
nee, met echte bedoeld hij dat het een router is die wel routeerd maar niet NAT. Dat hoeft niet per se een cisco te zijn hoor

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Weet iemand toevallig het wachtwoord wat je moet invullen om in te bellen met de router?

gebruikersnaam is: customer@kpnofficedsl.nl

aangezien ik een nieuwe router op mijn werk wil installeren, heb ik dat wachtwoord nodig..

wie kan me helpen?????

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:19:
Weet iemand toevallig het wachtwoord wat je moet invullen om in te bellen met de router?

gebruikersnaam is: customer@kpnofficedsl.nl

aangezien ik een nieuwe router op mijn werk wil installeren, heb ik dat wachtwoord nodig..

wie kan me helpen?????
Wat dacht je van de helpdesk van KNP bellen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Xandrios schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:51:
Het lijkt erop dat je een subnetje van 8 IP's hebt gekregen. Daarvan is er 1 de gateway, en 1 het broadcastadres. Dan zouden er dus 6 bruikbare IP's moeten zijn.
Je vergeet dat de router zelf ook een adres wil hebben. Voor client-PC's blijven er dus 5 bruikbare IP adressen over.

Het aanpassen van het Mask kan tot gevolg hebben dat je niet meer op internet komt. De beste oplossing is een NAT translatie met een router/firewall.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

die zeggen dat ik een andere gebruikersnaam met wachtwoord moet gebruiken..

maar dat werkt niet.. en nu is hij ingesteld op die gebruikersnaam met het wachtwoord dat ik niet weet...

heel maf...

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het is ook op z'n minst "ietsjes veiliger" als je iets tussen je Cisco en je switch hangt.

En als datgene ( of het nu een ISA server is of een "simpele" sitecom router ) dat maakt niet echt uit voor het aantal werkplekken wat je dan kunt gaan faciliteren. (tot een werkplek of 100.....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:32

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 10:35:
die zeggen dat ik een andere gebruikersnaam met wachtwoord moet gebruiken..

maar dat werkt niet.. en nu is hij ingesteld op die gebruikersnaam met het wachtwoord dat ik niet weet...

heel maf...
probeer eens admin.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

echt jongens dit gaat nergens over.
[wannabee mod mode]
  • Het topic wordt gekicked voor een password probleem
  • Het oorspronkelijke probleem was iets met ip adressen in September 2005
  • De TS is er ondertussen vast wel uit
  • De kicker moet gewoon met de helpdesk aan de gang en heel mischien een nieuw topic openen.
[/wannabee mod mode]

• Xandrios
Het gaat hier om een zakelijke dienst van KPN, KPN zal je dus prima kunnen helpen met dit probleem. Geef ze eens een belletje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.