Toon posts:

[powerpoint] elke sheet eigen foto laten laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat wil ik? ik heb een template gemaakt in powerpoint, maar nu wil ik dat elke sheet zijn eigen foto laadt vanuit een door de gebruiker aangegeven directory, weet iemand of dat mogelijk is en zo ja hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

het is dus de bedoeling dat sheet 1 -> foto 1 uit de directory haalt
en sheet 2 -> foto 2 enz.

thnks

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 15:06 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Met vba gewoon het sheetnr opvragen, hier de substring sheet vanaf halen ( nu heb je het paginanr ), dan van het aanwezige image container de image property veranderen naar gebruikersdir + sheetnr + .jpg et voila.

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja VBA, niet echt mijn sterktste kant..tja dan houdt het een beetje op..tenzij iemand mij een voorbeeld kan geven van een powerpoint presentatie die hier gebruik van maakt? \

Anders bedankt ...

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff andere vraag he, ik ben dus bezig met die plaatjes, nou dat VBA gedeelte laaat ik ff hangen, maar nu ff iets anders. Je hebt in powerpoint de mogelijkheid om een plaatje in te voegen op het moment dat je dubbelklikt op een vak. Zie plaatje hieronder

Misschien stomme vraag, maar hoe maak je die?? heb hele forum, google enz. afgezocht :S

Afbeeldingslocatie: http://www.digischool.nl/leermiddelen/Verzorging/Les_PowerPoint/images/plaatj1.gif

het gaat dus om het rechter plaatje, met dat mannetje erin!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 09:06

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 12:40:
Nog ff andere vraag he, ik ben dus bezig met die plaatjes, nou dat VBA gedeelte laaat ik ff hangen, maar nu ff iets anders. Je hebt in powerpoint de mogelijkheid om een plaatje in te voegen op het moment dat je dubbelklikt op een vak. Zie plaatje hieronder

Misschien stomme vraag, maar hoe maak je die?? heb hele forum, google enz. afgezocht :S

......

het gaat dus om het rechter plaatje, met dat mannetje erin!
Eh dat doe je dus bij het maken van die presentatie, niet tijdens het presenteren dus. Maar voor de goede orde: invoegen->nieuwe dia->dia's voor elke smaak

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
ja zover kom ik ook nog wel, het gaat me alleen om dat vakje..ik wil dus meerdere afbeeldingen in een dia hebben (ben bezig met templates) nou heb ik via de weg van lolhozer wel een dia gemaakt met zo'n dubbelklik object, maar deze wil ik dus nog een keer hebben! maar ik kan dat dubbelklik hokje niet kopieren, maar het moet toch mogelijk zijn een nieuwe aan te maken?
Pagina: 1