Toon posts:

[FC4] battstat-applet-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
volgende vervelende probleempje.
De batterij van mijn laptop was stuk, dus had ik aan deze appelt niets. Nieuwe batterij gekocht, en die erin gezet. Werkt als een trein.
Dus ik zet mijn battstat-applet op mijn werkbalk.
Als ik opstart, geeft de appelt netjes aan hoe veel energie er nog in mijn batterij zit, en of mijn laptop op netstroom of batterij werkt. mooi dus!
Maar...
na een minuutje of 10 geeft de applet aan dat er geen batterij gevonden kan worden, en dus ook de status van mijn batterij wordt niet meer weergegeven. Er wordt nog wel weergegeven of de laptop op netvoeding of batterij werkt. Op zich is dat gaan groot probleem, maar weten hoeveel er nog in je batterij zit is wel handig, om te weten hoe lang je nog werken kan.
Uitloggen en opnieuw inloggen helpt niet, enkel na een herstart geeft de applet de batterijstatus correct weer, weliswaar weer voor maar 10 minuten...

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Je zou kunnen proberen een live-cd te downloaden en daarmee te booten en dan te checken of hetzelfde gebeurd. Zo kun je uitsluiten (of juist bevestigen) dat het een hardware-probleem is. Gezien het feit dat het uitloggen/inloggen niet helpt denk ik dat het sowieso niet aan de applet zelf ligt, maar dus of een hardware-probleem is, of een probleem met ACPI. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel even aangepast, zou je in het vervolg wat op de spelling van het woord "applet" willen letten, ik (en met mij vast ook andere mensen) moest 5x lezen voor ik doorhad dat het niet over appelen ging.

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuses...
maar ik ben al wel een stapje verder nu!
het blijkt een probleempje te zijn eigen aan kernel 2.6.11-1.1144
2.6.11-1.1369 zou er geen last van hebben, en dat testen we dus nu :)