Toon posts:

PC start vaak niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sinds een paar dagen is m'n PC een beetje aan het flippen. Als ik hem aanzet, dan gaat ie wel aan, maar verder komt ie niet... M'n monitor geeft geen beeld, hij gaat niet naar windows, ik hoor niet de eerste piep, reset werkt niet, DVD speler reageert ook niet, enige wat ik dan kan doen is aan/uitknop inhouden tot ie uit gaat, en opnieuw proberen... Wat soms best een tijdje duurt :'(

En als ie het dan een keertje doet, dan gaat ie direct naar de Bios, als ik dan Save & Exit, of Discard Changes & Exit doe, dan begint het hele verhaal weer opnieuw, totdat ie een keer normaal opstart.

CPU: AMD Athlon XP 2600+ (Thoroughbred) (+CoolerMaster)
CPU Speed: 2.08 GHz
RAM: Used: 323/1024MB
Video Card: ATi Radeon 9800 PRO
Sound Card: SB Live! Wave Device (Value)
Mobo: ASUS A7V8X
Monitor: Iiyama 19"
Bios Version: ASUS A7V8X ACPI BIOS Revision 1011
Voeding: Tagan 380 W

Ik hoop dat iemand me kan helpen! :)

Verwijderd

Loop sowieso even de suggesties na die in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter worden gegeven.

Het automatisch enteren van de BIOS lijkt mij erop te duiden dat de CMOS settings gewist zijn. Deze settings worden bewaard met behulp van een batterijtje op het moederbord.
Controleer de batterijspanning, de setting van de "clear CMOS" jumper op het mainboard, of vervang op goed geluk het batterijtje gelijk voor een zelfde exemplaar!.
Deze batterijtjes zijn bij de gemiddelde PC zaak verkrijgbaar; als dat niet lukt kan je op goed geluk een hoortoestellen/horlogewinkel proberen.

Verwijderd

Klinkt als een pc met een kapotte processor of een processor die loszit.
Dan reageert de mijne op identiek dezelfde manier...

[Edit:]
Gaat de DVD-speler wel nog open? Zoniet is het wellicht je voeding.
Of bedoel je dat je pc hem niet probeert te detecteren voor de bios???
Dan blijf ik bij de proc.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 18:45 ]

Verwijderd

Kijk eens in het bios wat de voltages zijn.
Misschien dat je voeding aan het sterven is.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer eens met één reepje geheugen op te starten. Wissel desnoods van geheugenslot en probeer allerlei combinaties. Bij mij, met een soort gelijk probleem, hielp het om gewoon even het geheugen eruit te halen, op te starten en het er later weer opnieuw in te doen.