Hallo,
We hebben hier een windows sbs 2003 server met diverse soorten windows-clients.
Drie windows XP (SP2-NL) machines starten het loginscript in de netlogon dir niet altijd. Alle andere machines werken wel goed. Er is niet echt een pijl op te trekken waarom het niet gestart wordt. Het script is erg eenvoudig:
Alle computers zitten in een AD. In de eventlog van server of client is een melding te vinden.
Wat mij in een aantal gevalen opvalt is dat de home drive niet goed verbonden wordt als dit script handmatig wordt gestart. De H: drive hoort gekoppeld te worden aan \\server\users$\naam maar wordt vaak gekoppeld aan \\server\users$. heeft dit er iets mee te maken?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik kom er nog niet uit.
We hebben hier een windows sbs 2003 server met diverse soorten windows-clients.
Drie windows XP (SP2-NL) machines starten het loginscript in de netlogon dir niet altijd. Alle andere machines werken wel goed. Er is niet echt een pijl op te trekken waarom het niet gestart wordt. Het script is erg eenvoudig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| net use i: /delete /yes net use g: /delete /yes net use k: /delete /yes net use h: /delete /yes net use j: /delete /yes net use i: \\server\admin /yes net use g: \\server\dokument /yes net use k: \\server\admin /yes net use h: /home /yes net use j: \\server\algemeen /yes net use lpt2 \\server\xerox net use lpt3 \\server\hplaser6p |
Alle computers zitten in een AD. In de eventlog van server of client is een melding te vinden.
Wat mij in een aantal gevalen opvalt is dat de home drive niet goed verbonden wordt als dit script handmatig wordt gestart. De H: drive hoort gekoppeld te worden aan \\server\users$\naam maar wordt vaak gekoppeld aan \\server\users$. heeft dit er iets mee te maken?
Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik kom er nog niet uit.
Ronald van Doorn