KVM switch, USB, 4 PC's te schakelen via keyboard

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 11:05
Ik ben opzoek naar een kvm switch voor 4 pc's met USB waarbij je kan schakelen van pc naar pc via het toetsenbord. Ik heb zoiets gehad van blackbox voor PS2. Ook hebben we nu ergens anders een sitecom geschikt voor 2 pc's en usb maar deze moet je schakelen met een knop. Nu is dit in de situatie met de 4 pc's mogal onhandig omdat de switchbox dan een end weg staat in een patchkast.
Sweex heeft een KVM switch die geschikt is voor 4 pc's en USB. Maar Sweex kon geen antwoord geven op de vraag of je wel kon schakelen met een USB toetsenbord. Iemand die wel ervaring heeft met een product?

Oh ja ik heb gewoon VGA Aansluitingen

[ Voor 6% gewijzigd door videodok op 20-09-2005 14:20 ]

Verwijderd

De Omniview PRO2 series van Belkin ondersteunen denk ik de functionaliteit(en) die je zoekt.

Belkin OmniView™ PRO2 Series KVM Switches deliver the reliable performance and centralized control best for managing medium to large server environments. Each Switch gives a system administrator control over multiple-platform computers from a single console. Offering both PS/2 and USB support, the PRO2 Series provides superior features such as computer naming and selection through On-Screen Display (OSD) and hot key switching, as well as easy manual switching with direct-access port selectors and active-port LEDs

Hier alvast een linkje naar de 4-poorts versie.

Prijs valt wel niet in de goedkoopste prijsklasse - maar je hebt er wel een kwaliteitsproduct voor. Ik gebruik deze switches zelf al lange tijd en heb er nog geen enkel probleem mee gehad.

• videodok
Je kunt dus switchen via een USB toetsenboard, ik vraag het omdat het er niet letterlijk staat. En het probleem is meestal dat de spanning eraf gaat tijdens het schakelen. Met PS2 wordt ern ee Toetsenborg gesimuleerd maar met usb weet ik het niet.

Verwijderd

Ik heb een PS2 keyboard op m'n KVM's aangesloten - dus kan het helaas niet voor je testen.

Ik denk dat het wel zal lukken met USB keyb ook.

Misschien toch snel ff een mailtje sturen naar belkin zelf voor 100% zekerheid?

• videodok
Ja ik zal ze maar mailen. iig bedankt

• Tarin
  • Laatst online: 16:36

Tarin

Just plain weird.

Sweex geeft zelf in de handleiding aan dat USB-keyboards ook ondersteund worden, maar zegt inderdaad niet of je daar ook via kan switchen (om nou dat programmaatje ervoor te gaan gebruiken is ook weer net niets).

Laat even weten hoe het afloopt, ik ben ook op zoek naar een nieuwe KVM-switch (4-poorts Avocent doet niet aan USB), en ik wil er sowieso een USB-toetsenbord aan hangen (Microsoft Ergo 4000 ding), en eigenlijk wil ik m'n Wacom (USB) en Belkin Nostromo (heerlijk, sneltoetsen in Photoshop en Inventor) er ook over meeschakelen, maar de schakelmogelijkheden in de handleiding van Sweex gingen over apart de besturingszooi en de USB-apparatuur..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• janniet
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 04:10

janniet

http://www.eynstein.nl/index.php?page=product&id=4045

en

http://www.aten.com/02-p-item.php?id=468

De bovenste heb ik besteld, kijk bij aten nog eens verder?
Pagina: 1