[Flash 8] duplicateMovieClip van MC1 naar MC2

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
OMG wat een noob-probleem komen wij tegen :r

Komen wij er nou pas na al die jaren met Flash te hebben gewerkt achter dat je niet een movieClip die in MCa zit naar een andere MC kunt copiëren?

Dus:

_root
- MCa
- MCdoel
- MCb

Het is de bedoeling dat MCdoel van MCa naar MCb wordt gecopied dus knallen we er effe een duplicateMovieClipje tegenaan! Maar hoe!? Toen schrokken we wel even van onzelf :/

Wij blijven met ons hoofd tegen de muur beuken totdat iemand ons verlost |:(
Oh, when? Oz? edit: McVirusS? _O_ ;)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 12:26
Wat wil je precies bereiken misschien is er een betere oplossing. Zover ik weet kan je niet zomaar een movieclip van de ene movieclip naar de andere verplaatsen :).

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:35
Fles :?

Motor onderhoud bijhouden

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
[Flash] dan :P

McVirusS: De reden waarom we dit willen doen is al een lapmiddel voor een ander probleem:
We laden in SWF1 een andere SWF in, in een movieClip. Nou wouden we daarna wat movieClips uit de library van de ingeladen SWF halen maar dat gaat niet. Het kan wel met runtime sharing maar dan moet de naam van je library wel vast staan en dat kan in dit geval niet.

Dit willen we oplossen door - let op:P - de ingeladen SWF zijn libraryitems te laten attachen in zijn eigen _root en daarna de basis-swf deze items te laten duplicaten en tenslotte de geattachte items weer te deleten.
Omslachtig, maar voor zover we kunnen zien is dat de enige manier...

De reden voor deze constructie is dat de basis-swf een skin-swf kan inladen welke grafische items bevat. Er zijn verschillende skins dus ook verschillende skin-swfs.

• McVirusS
Mogelijke oplossing, in elk level waar je grafische elementen nodig heb laad je gewoon de skin SWF en daarbinnen attach je dan de juiste elementen en positioneer je ze? Is de enige mogelijkheid die ik nu zo snel kan bedenken :). Is dat mogelijk?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik ben er vrij zeker van dat

_root.MCb.duplicateMovieclip(_root.MCa.MCdoel, _root.MCb["nieuwenaam"], getNextHighestDepth)

gewoon mag; de truck is dan dus wel dat je de duplicate functie uitvoert binnen MCb

heb geen tijd om het hier even te testen :/

edit: _root.MCb["nieuwenaam"] klopt denk ik niet; je maakt hem toch al in _root.MCb dus dat zal wel gewoon "nieuwe naam" worden dan

edit2: als die skin data toch al runtime ingeladen wordt waarom die dan niet attachen met een soort parasitaire library die zich gewoon overal aan attached, dat zou flash uit de browsercache moeten kunnen halen

[ Voor 49% gewijzigd door XangadiX op 20-09-2005 15:22 ]

Stoer; Marduq

• McVirusS
XangadiX schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:20:
ik ben er vrij zeker van dat

_root.MCb.duplicateMovieclip(_root.MCa.MCdoel, _root.MCb["nieuwenaam"], getNextHighestDepth)

gewoon mag; de truck is dan dus wel dat je de duplicate functie uitvoert binnen MCb

heb geen tijd om het hier even te testen :/

edit: _root.MCb["nieuwenaam"] klopt denk ik niet; je maakt hem toch al in _root.MCb dus dat zal wel gewoon "nieuwe naam" worden dan
Nee dat werkt niet, zover ik weet kan je geen movieclips duplicaten naar een andere movieclip.
edit2: als die skin data toch al runtime ingeladen wordt waarom die dan niet attachen met een soort parasitaire library die zich gewoon overal aan attached, dat zou flash uit de browsercache moeten kunnen halen
Dat is wat ik ook al zei toch? Of bedoel je wat anders?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik denk dat ik hetzelfde bedoel, McVirus; waar ik alleen nog even op hint is dat als je het een beetje handig proggelt de browser die data niet 2x hoeft in te laden.

En ik weet niet of je movieclips over en weer mag verplaatsten; simpelweg niet geprobeerd; maar ik zie het probleem niet van het dupliceren van een movieclip en het vervolgens in een andere te duwen. Maar zoals ik al zei; dat zou ik moeten proberen. Waarschijnlijk kan het dus niet, aangezien jullie het al wel hebben geprobeerd ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1