[Photoshop] Hoe maak ik een ster?

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik wil graag een "ster" maken zoals in onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.sixapart.com/i/tp_price_basic.gif

Als ik op Google zoek naar "photoshop star filters", vind ik alleen maar tutorials die beschrijven hoe je een hemellichaam, een gloeiende ster, kunt maken.

Ik zou eventueel wel een ster als deze met de hand in Photoshop kunnen tekenen, maar dan ben ik uren bezig en de vraag is of hij wel mooi gelijk wordt.

Wie weet er een handige manier om vormen als dit te tekenen? Zijn daar filters voor?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 14:01

ThunderNet

Flits!

Als je nou eens 1 punt maakt, en deze paar keer kopieerd in een bepaalde hoek?

;) Of je zoekt even, want in 1 van de windings font types, zitten dit soort figuren ook dacht ik :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

zitten standaard in word -> copy / paste
of pak gewoon een vectorprogsel, dat is daarvoor, photoshop niet

Verwijderd

ZIt standaard in Photoshop ( iig in CS )
- Kies Polygon tool ( net onder texttool )
- Kies uit optiebalk bovenin de dropdown ( rechts van de "custom shape" tool )
- Selecteer "star" en vul in hoever de indent moet zijn ( 10 % komt aardig in de richting van wat je wilt )
- Zet het aantal "sides" op iets van 20 o.i.d.
- Maak je selectie op het scherm

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 16:31
Afhankelijk van de versie heb je ook standaard shapes (soort vectordingetjes) in Photoshop. /me Savantas voelt zich beetje spuit11. Altijd eerst posten, dan pas meer uitleggen, anders is iemand anders je allang voor! ;)
Makkelijkst is natuurlijk in Illustrator, de ster zit daar onder de shapeknop met het blok en/of rondje! Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66687/full.gif
Je kan na een keer klikken het volgende opgeven:
  • Binnenomtrek
  • Buitenomtrek
  • Aantal punten
Ok, is dus inderdaad in Photoshop net zo handy. Heb hier helaas wat outdated Photoshop, die heeft wel polygonen, maar nog geen stars...

[ Voor 28% gewijzigd door Savantas op 20-09-2005 14:06 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:59:
ZIt standaard in Photoshop ( iig in CS )
- Kies Polygon tool ( net onder texttool )
- Kies uit optiebalk bovenin de dropdown ( rechts van de "custom shape" tool )
- Selecteer "star" en vul in hoever de indent moet zijn ( 10 % komt aardig in de richting van wat je wilt )
- Zet het aantal "sides" op iets van 20 o.i.d.
- Maak je selectie op het scherm
Ik heb Photoshop 6.0 en heb nu het volgende gedaan:
- Polygon tool
- indent 20%
- 20 sides
- beetje gedraaid

Perfect! Bedankt voor de zeer snelle reakties ... ik ga hier eens wat meer in duiken ... ook kijken of ik meer standaard "custom shapes" (.csh bestanden, zag ik terwijl ik aan het prutsen was) kan vinden. :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Pagina: 1