"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Als je nou eens 1 punt maakt, en deze paar keer kopieerd in een bepaalde hoek?
Of je zoekt even, want in 1 van de windings font types, zitten dit soort figuren ook dacht ik
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
zitten standaard in word -> copy / paste
of pak gewoon een vectorprogsel, dat is daarvoor, photoshop niet
of pak gewoon een vectorprogsel, dat is daarvoor, photoshop niet
Verwijderd
ZIt standaard in Photoshop ( iig in CS )
- Kies Polygon tool ( net onder texttool )
- Kies uit optiebalk bovenin de dropdown ( rechts van de "custom shape" tool )
- Selecteer "star" en vul in hoever de indent moet zijn ( 10 % komt aardig in de richting van wat je wilt )
- Zet het aantal "sides" op iets van 20 o.i.d.
- Maak je selectie op het scherm
- Selecteer "star" en vul in hoever de indent moet zijn ( 10 % komt aardig in de richting van wat je wilt )
ik zat net idd ff te googlen naar star shape tutorial :)Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:59:
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Afhankelijk van de versie heb je ook standaard shapes (soort vectordingetjes) in Photoshop. /me Savantas voelt zich beetje spuit11. Altijd eerst posten, dan pas meer uitleggen, anders is iemand anders je allang voor! 
Makkelijkst is natuurlijk in Illustrator, de ster zit daar onder de shapeknop met het blok en/of rondje!
Je kan na een keer klikken het volgende opgeven:
Makkelijkst is natuurlijk in Illustrator, de ster zit daar onder de shapeknop met het blok en/of rondje!

Je kan na een keer klikken het volgende opgeven:
- Binnenomtrek
- Buitenomtrek
- Aantal punten
[ Voor 28% gewijzigd door Savantas op 20-09-2005 14:06 ]
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ik heb Photoshop 6.0 en heb nu het volgende gedaan:Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:59:
- Polygon tool
- indent 20%
- 20 sides
- beetje gedraaid
Perfect! Bedankt voor de zeer snelle reakties ... ik ga hier eens wat meer in duiken ... ook kijken of ik meer standaard "custom shapes" (.csh bestanden, zag ik terwijl ik aan het prutsen was) kan vinden.
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."
Pagina: 1