Toon posts:

Welke videokaart voor win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de beste videokaart voor windows 2000?
PII 350 :(
128mb ram

Verwijderd

dat hangt er vanaf wat je wil gaan doen...
gamen? of gewoon beetje 2D en af en toe een spelletje????
Als je alleen 2D werkt kan je een Stealth III goedkoop op de kop tikken!
Bedenk eerst wat je ermee gaat doen!
Budget is ook wel leuk om te weten. Ik kan wel een GF2 aanraden, maar als je maar 200 piek er voor over hebt......

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Ik zal persoonlijk niet voor de Stealth III gaan. Deze kan soms wel eens problemen geven onder W2000. Qua chipset kun je het beste gaan voor de nVidia chipset. Deze hebben namelijk een goede driver ondersteuning voor W2000. En dan moet je alleen nog nagaan wat je met de kaart gaat doen. TNT 1 of 2 chipset wanneer je 'simple' dingen gaat doen en voor het echte gamen kun je het beste kiezen voor een GeForce 2 MX kaartje.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

2D => Matrox G450
3D => Geforce GTS 2

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

als Steahlth III inderdaad problemen geeft, is een TNT2 een betere keuze, en is ook nog redelijk te gebruiken voor games, als je tenminste niet boven de 1024x768 gaat draaien...

Verwijderd

Kijk op de micro$oft site voor de Hardware Compatibility List, hier lees je precies welke kaarten win2k ondersteunt. De Stealth III wordt in ieder geval ondersteund.

Verwijderd

Ik heb hier nu wat probleempjes met een SB live! 1024, waarschijnlijk met IRQ toekennen te maken. Ik zou voor een SB live 5.1 gaan, op de toekomst voorbereid.!

Sacerdote

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 17:46 schreef Sacerdote het volgende:
Ik heb hier nu wat probleempjes met een SB live! 1024, waarschijnlijk met IRQ toekennen te maken. Ik zou voor een SB live 5.1 gaan, op de toekomst voorbereid.!

Sacerdote
hehe.... hij bedoelt een VIDEOkaart, geen GELUIDSkaart!! :D

Maar ff on-topic: ik heb nog steeds een TNT2 Ultra (geen geld voor een nieuwe videokaart :( ) en 'k moet zeggen, werkt nog steeds perfect :) je moet er alleen niet te gek mee doen, dus geen 1600x1200x32 in Quake3 ofzo :P

Verwijderd

Aij..dit is stom..
Nou ja...ik bedoelde t goed.. :)

|:(

Sacerdote

• VTec
Op dinsdag 16 januari 2001 18:50 schreef Sacerdote het volgende:
Aij..dit is stom..
Nou ja...ik bedoelde t goed.. :)
En daar gaat het tenslotte om, toch ? :)

Probleem met de Stealth III is dat je niet zeker weet of en wanneer er weer nieuwe drivers gaan komen, nu S3/Diamond de boel op een laag pitje hebben staan. Met nVidia hoef je daar minder bang voor te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou gaan gamen en een beetje webdesignen.

Games onder 1024x768 zien er niet geweldig uit op mijn 19" Sony *D

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Stealth III is echt een ramp onder Win2k: te donker, langzaam, drivers zijn bagger. Er komen ook geen nieuwe drivers meer sinds VIA die divisie van S3 heeft overgenomen. Niet doen dus. Haal ergens een (eventueel tweedehandse) TNT2 Ultra op, daar zul je een stuk meer plezier van hebben.

* AVL zou willen dat hij dat ook gedaan had [img]"i/s/frusty.gif\"[/img]

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• VTec
Op dinsdag 16 januari 2001 21:46 schreef AVL het volgende:
Stealth III is echt een ramp onder Win2k: te donker, langzaam, drivers zijn bagger. Er komen ook geen nieuwe drivers meer sinds VIA die divisie van S3 heeft overgenomen. Niet doen dus. Haal ergens een (eventueel tweedehandse) TNT2 Ultra op, daar zul je een stuk meer plezier van hebben.
Nou, dat zegt genoeg :)

Verwijderd

Voor jouw systeem en hetgeen wat je ermee wilt doen (beetje gamen en webdesignen) zou ik voor de tnt2 ultra gaan...
Is redelijk goedkoop vergeleken de geforce kaarten, en nog goed ook.
Pagina: 1