Toon posts:

[Sharepoint] Gebruikers eigen portal (links)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even een vraagje,

Nu is het zo dat op de portal site ik een klein lijstje met links heb naar algemene documenten.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld als de directeur inlogt, hij zijn eigen paar links extra krijgt op de portal site.

Bijvoorbeeld IEDEREEN die erop komt ziet de "telefoonlijst"
en als de directeur inlogt dat hij er een linkje bij ziet met "Nog te onslaan lijst"

is dit mogelijk op de portal ?

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 15:57

KnijnN

GroenteBOER!

Yep. Weet dat bijvoorbeeld Xoops al werkt aan rechten in het systeem. Zo kan je de gebruiker indelen in groepen.

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

Verwijderd

Topicstarter
OK...wat is Xoops ???

En ten 2e: als dit mogelijk is, hoe ?...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Xoops: zie Google en dan de eerste hit :Y) Een PHP CMS dus: al zie ik de relevantie met je vraag over SPS niet echt dus je vraag is wel een beetje terecht maar die kon je prima zelf beantwoorden :P

Maar je kunt - als ik het me goed herinner - bijv. Personal web parts gebruiken. Of natuurlijk de rechten zo stellen dat alleen de directie-groep er toegang tot heeft. Maar is dat niet vrij basic gebruik van SPS mogelijkheden die vast ook in een handleiding staan?

edit:

Zie bijv. ook [google=sharepoint web part edit "access rights"] => http://msd2d.com/tips/SPpublishcontent.htm

En geef trouwens ajb even feedback over hoe precies als je er uit bent: ik zie dat je dat de vorige keer niet deed toen ik je probeerde te helpen. Feedback is ook handig voor de volgende met dezelfde vraag.

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 26-09-2005 14:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 14:49

bonzz.netninja

Niente baffi

natuurlijk. maar dan zou ik een custom list maken en daarbij de audiences instellen. Het is trouwens niet zo dat je dan de webpart rechten zo zet, maar je laat de webpart (die shared is) een selectie maken aan de hand van je audiences

[ Voor 48% gewijzigd door bonzz.netninja op 26-09-2005 14:20 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K Excuses, maar ik kon me vorige niet terugvinden :/ (super snugger ikke! :P )

Ik zocht alleen hoe je dus op de main portal site dingen wel en niet kan laten zien voor gebruikers.
Zo ben ik er net achter gekomen dat dat gewoon makkelijk kan met Doelgroepen,
Ik moet nu gewoon 2 lijsten met links maken en die onder elkaar zetten.

Bijv :

Links voor iedereen (ziet ook iedereen doel groep staat op Alle-gebruikers)
link1
link2
link3

Links voor directie (ziet alleen de directie doelgroep directie, zelf aangemaakt en personen ingevoegd)
link 1
link 2

Misschien is het 1e berichtje toch niet goed begrepen, ik snapte namelijk niet wat Xoops er mee te maken had... :P Ik bedoel het dus waarschijnlijk simpeler dan dat je dacht,

Toch bedankt allemaal!

(btw audiences is toch zelfde als doelgroepen?)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Aha zo :P en thanks. En geen idee, ik heb nooit een NL versie gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1