Met antieke tv nog kijken via binnenantenne in Gent (BE)

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 15:25
Hallo,

Ik zit op kot in Gent en heb van mijn tante haar oude tv gekregen. Het is een oude Siera (geloof dat dat een B-merk was van Philips) met 12 mogelijke posten. Alles is nog analoog, geen digitale tuning mogelijk dus.
Nu slaag ik er niet in om via die binnenantenne (Philips SBC TT 720/00) enig beeld te krijgen, ook niet als ik de antenne buiten plaats. Nu weet ik dat Gent een moeilijke plaats is voor antennes, maar géén beeld is toch raar? Kan dat aan de tv liggen? Ik weet dat andere mensen er wel in slagen om naar tv te kijken, sommigen heel goed zelfs.
Ook heb ik al eens een duurdere antenne gekocht in de Fnac, maar het hielp niet en ik kreeg mijn geld terug.

Mag ik de tv 'weggooien', die het nota bene met de kabelaansluiting thuis, wèl nog goed deed?

Verwijderd

als dit hem is .dude das antiek aan het worden 1972 ;)
Afbeeldingslocatie: http://hpbimg.marcelstvmuseum.com/SIERA_KR80_VOORKANT_TOTAAL_.JPG
mare zover ik nog weet moet je zoeken via de wieltjes
echter zet je hem op een andere band ,doormiddel van een dipswitch

hij zou het moeten doen
ik krijg zelfs hier in brabant op die manier belse tv af en toe door hier . :)

meer info over de sierra hier

http://www.marcelstvmuseum.com/photoalbum42.html]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 13:11 ]

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 15:25
Zoo antiek is hij dan weer niet. Tis een bakkelieten kast met rechts 4 schuifjes voor volume, helderheid, contrast en ik weet niet wat. Daarnaast 12 oplichtende knopjes voor kanalen. Vanonder idd wieltjes met dipswitches abc. Maar het lukt me dus niet om enig beeld uit die tv te krijgen. Ik had een videospeler en dat wilde ook al niet lukken, maar dat kan komen omdat die videospeler vroeger altijd op kanaal 36 moest staan om beeld te geven, en deze tv gaat maar tot 12!

TV is btw 46 K 4326/208

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
cocico schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:23:
Zoo antiek is hij dan weer niet.
Een tv van meer dan 30 jaar is antiek... :P
Je zei dat de tv het wel doet als je 'm aan de kabel hangt maar niet aan een attenne??
Misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven, maar kan dat niet aan de weerstand van de betreffende attenne liggen??

Verwijderd

Ik heb ook nog zo'n ouwe bak gehad en ik had beeld door simpelweg 1 ader van een koperdraad in de antenne/kabel aansluiting te steken. Het beeld zat wel vol sneeuw en ruis, maar ik had wel beeld. Misschien moet je dit eens proberen, vermoedelijk ligt het aan de antenne

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:27
Zoek eerst eens uit op welke frequenties er daar via de ether wordt uitgezonden
Dit kan ook nog VHF of UHF zijn, kun je als het goed is ook instellen op die TV.

Verder kan het type antenne ook nog uitmaken voor VHF of UHF ontvangst.
Pagina: 1