Ik zit in een studentenhuis ZONDER internet. Dat kan natuurlijk niet langer, en dus wil ik ADSL aansluiten. Ik kan kiezen uit multiPC modems of draadloze modems. We zijn met zijn drieen en willen allemaal internet op onze eigen kamer. We hebben alle drie een telefoonaansluiting op de kamer, kan ik hier gewoon drie keer een multiPC modem op aansluiten?
NB als je alledrie een eigen KPN-abbo hebt werkt het natuurlijk wel, drie losse analoge aansluitingen met ieder eigen telefoonnummers bijvoorbeeld.
[ Voor 22% gewijzigd door IceOnFire op 20-09-2005 12:42 ]
Nee je adsl modem moet aangesloten zijn op het ISRA punt ( Dit is het punt waar de kpn kabel je huis binnen komt ) Waarschijnlijk zitten jullie allemaal op dezelfde telefoonlijn dmv een thuis centrale of iets dergelijks. Je kan hier een MultiPC modem op aansluiten en dan naar alle pc's een kabel vanaf de modem. Of je sluit er 1 draadloos modem op aan en dan allemaal met draadloos kaartje ( Op een draadloos modem kun je ook nog een utp kabel aansluiten en dan dmv een hub alsnog meerdere mensen ook met kabel aansluiten ).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb geen zin om kabels aan te leggen. Ik moet dus een draadloze modem aansluiten, daar waar de telefoonlijn het huis binnenkomt, en vervolgens met draadloze kaartjes gaan werken? Wat voor soort kaartjes zijn dit precies?
In somige laptopen kunnen ook minipci kaarten worden in gebouwd. Het voordeel hier van is dat je geenuitstekende antenna hebt
Grutte Pier fansels
Het nadeel van die minipci kaartjes is dan weer dat je *vaak* minder bereik hebt dan met kaartjes die wel een uitstekende antenne hebben. Er zijn ook kaartjes waarvan je de antenne eraf kan halen of in kan schuiven trouwens.
Er staat trouwens ook nergens dat de TS een laptop heeft, in het geval van een desktop computer kan je een PCI kaartje of USB kaartje gebruiken
.
Er staat trouwens ook nergens dat de TS een laptop heeft, in het geval van een desktop computer kan je een PCI kaartje of USB kaartje gebruiken
[ Voor 26% gewijzigd door Borizz op 20-09-2005 13:10 ]
If I can't fix it, it ain't broken.
Pagina: 1