een wat oudere pc die nog gebruikt word begint als een gek te stinken, een soort branderige lucht, eerst dacht ik dat het van het beelscherm kwam, en inderdaad stonk dat ding erg, waarschijnlijk verbrand stof. Het beeldscherm wordt nu ge rma-ed, maar het stinkt nog steeds, en de lucht uit die kast ruikt ook niet erg lekker, alleen ik zie geen rook, alles ziet er goed uit en werkt perfect, maar toch stinkt het, en echt heel erg! Dus hebben jullie enig idee waar die stank uit de pc vandaan kan komen?
Je praat wel over stof in de monitor, maar niet over stof in je PC?
Ga eens (voorzichtig) met de stofzuiger door de kast heen (of beetr is nog een busje pers lucht
)
Ga eens (voorzichtig) met de stofzuiger door de kast heen (of beetr is nog een busje pers lucht
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
1. Stof, vet, haren en andere zooi die warm wordt. Openmaken, schoonmaken, en 't zou over moeten zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:31:
een wat oudere pc die nog gebruikt word begint als een gek te stinken, een soort branderige lucht, eerst dacht ik dat het van het beelscherm kwam, en inderdaad stonk dat ding erg, waarschijnlijk verbrand stof. Het beeldscherm wordt nu ge rma-ed, maar het stinkt nog steeds, en de lucht uit die kast ruikt ook niet erg lekker, alleen ik zie geen rook, alles ziet er goed uit en werkt perfect, maar toch stinkt het, en echt heel erg! Dus hebben jullie enig idee waar die stank uit de pc vandaan kan komen?
Als 1 niet werkt, dan:
2. Een condensator die op knappen staat, of lekt. Die krengen stinken verschrikkelijk. Als je die lucht eenmaal hebt geroken, verwar je 'm nooit weer met 1. Meestal een condensator op je moederbord, of in je voeding. Met wat zoekwerk vis je 'm er zo uit. (Vaak staat hij aan bovenkant bol, of is zelfs open). Betekent meestal wel een vroegtijdig einde van dat onderdeel.
Heb je toevallig niet een keer iets in je kast gestopt alsin voedsel 
D3NN1S heeft het een keer meegemaakt met een boterham
En maak je kast eens schoon
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
ah, geen nood, ik heb het al gevonden.
Ik had uit zon uv groene ultra-x voeding de rond uv-ccfl (voor 80mm fans) aangesloten op een standaard converter. De converter is gewoon gesmolten, en ik kan je vertellen dat dat niet lekker ruikt.
Helaas geen uv licht meer, maar wel een frisse pc
Ik had uit zon uv groene ultra-x voeding de rond uv-ccfl (voor 80mm fans) aangesloten op een standaard converter. De converter is gewoon gesmolten, en ik kan je vertellen dat dat niet lekker ruikt.
Outerspace schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:34:
Heb je toevallig niet een keer iets in je kast gestopt alsin voedsel
offtopic:
En toen kwam je op werk/school zeker erachter dat je een videokaart in je boterhamzakje had?
En toen kwam je op werk/school zeker erachter dat je een videokaart in je boterhamzakje had?
Developer
Verwijderd
Misschien rattekeutels in je systeem, maybe zelfs een dooie rat die aant weg rotte is.wie weet!?HENNESSY schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:09:
[...]
offtopic:
verhip, een dode muis in mijn printer (HK)Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:44:
[...]
Misschien rattekeutels in je systeem, maybe zelfs een dooie rat die aant weg rotte is.wie weet!?
Je zal het maar eens meemaken
Pagina: 1