Toon posts:

[2003 ts] Office beveiligen of geen snelkoppelingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tweakers,

ik zit hier met een probleem in terminal server 2003.
Wij draaien een TS server waar meerdere gebruikers office op gebruiken.
Nu hadden we eerst in de GPO hide all drives en restrict all drives opgegeven.
Echter konden op dat moment op diverse plaatsen geen snelkoppelingen worden gemaakt waardoor we de restrict all drives policy hebben moeten opheffen.
Nu is het echter zo dat gebruikers via de office browse knop (2003) wel toegang tot de c etc kunnen krijgen.
Ik zit dus met een dillemma, beveiliging of snelkoppelingen. Het is eigenlijk beide even belangrijk.
Iemand die hier raad mee weet?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 13:52

ThunderNet

Flits!

Je kunt de restrictie ook opheffen, voor het bestand waar je snelkoppeling heen linkt? :) Lijkt me dat het dan opgelost is.

Je zou dan niet een restrict op de drive moeten doen, maar alle leesrechten etc weigeren voor alle schijven/mappen, op de map van office na.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

restric all drives & hide all drives. Dan My documents, Desktop etc redirecten naar een server waar de gebruikers full control op hun eigen omgeving hebben. Hiermee voorkom je dat ze niets kunnen opslaan.

note: Zet de repair option van office uit via een policy want dit kan je hele installatie verzieken!

[ Voor 21% gewijzigd door mutsje op 20-09-2005 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:40:
restric all drives & hide all drives. Dan My documents, Desktop etc redirecten naar een server waar de gebruikers full control op hun eigen omgeving hebben. Hiermee voorkom je dat ze niets kunnen opslaan.

note: Zet de repair option van office uit via een policy want dit kan je hele installatie verzieken!
Bedankt voor je reactie.
My documents verwijst naar een andere, je bedoeld dus terminal services profiles op een andere server opslaan?