Mag ik jullie even gebruiken om dit systeem te beoordelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Ik weet het, deze vragen worden vrij irritant, maar toch...
Ik ben van plan de volgende onderdelen te kopen, wat denk je ervan? Verbeteringen?
AMD Athlon 800MHz
Abit KA7 moederbord
128MB 133MHz RAM
AOpen HQ-08 300W Bigtower
Maxtor 40+ 30,7 gig Hd
Diamond MX300 geluidskaart
Pioneer 104S DVD speler
Creative Annihilator Geforce Pro 32MB DDR
Iiyama Vision Master Pro 19"

tnx.

Verwijderd

Misschien 256 MB geheugen (Weet niet wat je ermee gaat doen).

Voor de rest... Mijn goedkeuring heb je :)

Verwijderd

Zou die Geforce ruilen tegen een V5 5500 (64MB)is veel beter in 2D (beter beeld en hogere refresh)en heeft ook nog eens goede FSAA wat belangrijk is op jouw grote monitor omdat 1280x1024 resoluties niet altijd mogelijk zijn.
En niet onbelangrijk 3dfx heeft veel betere ondersteuning voor AMD dan nVidia.

Verwijderd

Enne... Als je digitale geluidsapparatuur wil aansluiten (kuch) voor dolby digital enzo (kzie dat je er een dvd speler ingooit namelijk) moet je de mx300 daughterboard met digi aansluiting erbij gooien, een losse dvd decoder of een andere geluidskaart... Dolby is wreed >:)
Enne... Als je niet van plan bent veel spellen te spelen met A3D 2.0 ondersteuning zou ik dus voor de Live 1024 gaan... Heeft nl al digi aansluiting... Verder: Waarom niet zo'n LG 19' flatscreen? (die zijn d'r toch al?) Die zijn naar mijn mening veel wreder... Enne als je je fsb wil gaan overklokken... Neem geen Maxtor harde schijf. En de kast: Die inwin q500n is volgens mij net iets beter in verband met fan plaatsing... Maar daarin zou ik me wel kunnen vergissen. Suc6!

Verwijderd

Kijk ff goed naar de snelheid van je geheugen ! Er is 6 nano seconden geheugen...scheelt weer bij het oc'en. Verder een mooie combinatie. Ik weet niet of je veel aan beeldbewerking wil gaan doen, anders is wellicht een Matrox Millenium G400 Dual head het overwegen waard. Succes !

Verwijderd

ik zou een Quantum Fireball+ LM 30 GB erin zetten, heeft veel betere seektime, en maar iets kleinere sustained transfer rate(str). seektime is veel belangrijker. je haalt bijna nooit je max str. tenzij je een Gigabit netwerk hebt. alleen oude Maxtor HDs kunnen slecht tegen hoge FSB's, de nieuwe doen het prima.

ik heb er 2 in RAID0, en ik kan alleen maar zeggen: TOPPIE!
seektime van 11ms(LM) tegenover 14,5 ms(Plus 40), en str van 27 vs 30.

Verwijderd

Dit is bijna identiek aan mijn toekomstige systeem. Echt zo goed als hetzelfde.

Ik zou er zeker 256 Mb in frotten. Dan zit je niet op geheugen verlegen .. 128 Mb is nou eenmaal niet zoveel als je denkt ..

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

128 MB is zeker te weing voor z'n systeem, minstens 256 MB pc133. Voor de rest ziet het er goed uit, met die hdd's is helemaal niks mis, ik heb zelf Quantum en Maxtor en ik vind persoonlijk zelfs de Maxtor stiller dan de Quantums. In kwaliteit zijn ze hetzelfde.

Bij DVD de slot-in nemen, is beter.

Ik zou met videokaart inderdaad wachten tot de nieuwe van 3Dfx, de ASUS V7700 of die ene nieuwe van Guillemot/Hercules.

Voor de rest is het een systeem waar ik natte dromen van krijg. Behalve die kast, maar dat is persoonlijk. (ik hou liever INWIN)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Vast een domme opmerking voor een newbie :+, maar maakt IBM niet de snelste/ beste HD's?

Verwijderd

Slashhead: 3dfx betere ondersteuning voor AMD dan 3dfx???? De GF2 is HARDWAREMATIG en softwarematig zo aangepast voor betere compatibiliteit met Athlon systemen... Dus dat zal zeker meevallen... En 2d: Nvidia en 3dfx zijn allebei goed genoeg... Als je daarvan per se het beste moet hebben moet je voor geen van beide kaartjes gaan, maar voor een Matrox! Da's het enige goeie voor 2d... En zoals ophra al zegt: neem een IBM schijf, niet eens zo veel duurder maar wel stukkie sneller, en kan zwaar goed omgaan met hogere FSB's :)

Oh ja en laat ff je plan updates horen :)

Verwijderd

ALs je nog later wil upgraden moet je ff wachten op de nieuwe Socket A moederplanken. (Wordt nieuwe Athlon standaard)

Verwijderd

vergeet je de 2x 8x8cm fans niet die je bovenachterin (wat een woord) kan plaatsen voor de hd ruimte. Heb je meteen een betere koeling als je overclocked. En houd je hd ook nog eens op een normale temp.

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Prak d'r 'n 40,9 gb maxtor 7200 RPM in. Prijs kwaliteit beter en zo te zien heb je toch wel geld.
verder zou ik lekker zo'n cheapy sbLIVE kiezen die vind ik prijskwaliteit ook beter, evenals de 700 mhz tegenover de 800.

Met schumi ben ik 't ook niet helemaal eens, met je 256 MB geheugen... Ik heb 't ook en ik merk amper verandering...

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ok.. gaan we.. hetzelfde advies wat ik iedereen geef !

koop een athlon 600 of 650.. zit toch een 750 .18 core in..

GFD erop.. en overclocken maar !! heb je ook nog snellere cache.. laat je hem op 850 lopen dan is hij sneller dan dat je een 850 gekocht had !!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Drogo
  • Nu online
Volgens mij heeft de 800 een 950 core.
Het geheugen koop ik bij Funprice, weet niet of het 6ns is.
De pioneer 104S is toch de slot-versie?
Ik hoop dat er ooit een T-bird Slot-versie voor niet-OEM's komt, zodat ik die op m'n Abit kan plakken.

• Drogo
  • Nu online
btw, die Inwin Q500N kan ik nergens vinden, vandaar dat ik voor de aopen kast heb gekozen. In de pricewatch staat alleen de Q500 235 Watt, niet Q500N 300 Watt.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

He zo'n syteem wil ik ook in de toekomst.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

De Q500 met 300Watt voeding (dat is dus de Q500N) kun je bij onder andere comptechworld krijgen... Relaxed kastje, heb hem nu een maand ofzow en bevalt prima!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou ja, ik zal mijn mening ook nog ff geven.
Perfect ding eigenlijk simpel gezegd.
Eventueel 256 mb erin zetten (2x 128 is goedkoop en dan hou je toch nog 2 sloten over. Geluid heb ik geen mening over..
Ik zuo geen voodoo 5 5500 nemen. Je hebt een grote monitor, dan wil je ook hoge resoluties spelen... kan niet met FSAA aan (en geforce is beter in 'gewoon' hoge res)
Ik wacht zelf nog 3 maanden voor een socket-a systeempje maar als ik geld NU zou hebben zou ik dit ook kopen ongeveer...

Oh je bent wel nog een OS vergeten .. kost ook geld ;) :P :) :+

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Voor de kast zou ik op zoek gaan naar deze:

http://www.liteonenclosure.com/products/fs020/fs020.htm

Erg prijzig(vond 'm in Z'dam bij Robinson Computers voor fl.359,-), maar elke cent waard. Ruimte voor 3 120mm fans(stiller dan 80mm met meer airflow :) ).
Dit is voor mij de meest phatsige kast, die ook nog 's onder m'n bureau past. Dat kan ik wel shaken met dat Supermicro-monster.
Ik heb m'n Inwin in de verkoop gegooid voor deze kast.
De Aopen heb ik ook, de Aopen heeft wel flink wat werk nodig om een beetje goede airflow te creeren, de gaatjes voor de fans zijn te klein en maken daardoor ook flink wat herrie. Dus IMHO is wel wat zaagwerk vereist in de Aopen.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q".
Pagina: 1