Wireless en Linux

Pagina: 1
Acties:

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Ik heb al wat zitten rondlezen en gezocht maar ik vind geen fatsoenlijk antwoord op mijn vraag.
Namelijk welke wireless adapter perfect werkt onder linux zonder rare dingen te moeten uithalen.
Met rare dingen bedoel ik bv ndiswrapper, wat als ik op google zoek is het bijna altijd via dit ze hun wireless aan de praat proberen te krijgen.
Wat ik zoek ik is een adapter die ik inplug (usb of pci) en die daarna in linux zonder veel problemen herkent wordt en werkt.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij wat model namen kunnen geven.
Alvast bedankt!

Verwijderd

ik zelf gebruik altijd een kaartje met een prism/intersil of atheros(54g)/prism54 chipset werkt echt ontzettend goed, hotplug herkent hem automatisch ook kan je hem gewoon in de kernel meebakken.

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Bedankt deze info heeft alvast stuk verder geholpen, via google weer heel deel nieuwe info gevonden op basis van je gegevens.
Deze site bied verder meer info over: https://wiki.ubuntu.com//...nentsWirelessNetworkCards

Nog klein vraagje,
Elk merk (d-link, netgear, linksys, ...) heeft gelijk wel een of andere "ultra super fast extra" ding waardoor je snelheid en bereik van zou beteren. Moet je hiervoor effectief adaptor en router van zelfde merk kopen? Of is dit slechts marketing zever?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Tyf schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:14:
Bedankt deze info heeft alvast stuk verder geholpen, via google weer heel deel nieuwe info gevonden op basis van je gegevens.
Deze site bied verder meer info over: https://wiki.ubuntu.com//...nentsWirelessNetworkCards

Nog klein vraagje,
Elk merk (d-link, netgear, linksys, ...) heeft gelijk wel een of andere "ultra super fast extra" ding waardoor je snelheid en bereik van zou beteren. Moet je hiervoor effectief adaptor en router van zelfde merk kopen? Of is dit slechts marketing zever?
Het is daarvoor altijd wel aan te raden om bijde van hetzelfde merk te kopen...
Op die manier zijn je spullen op elkaar afgestemd...