[ FireFox ] Proxy instellingen

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 16:15
Ik ben op zoek waar je de proxy instellingen kunt veranderen in FireFox. Wat ik niet bedoel is:
Firefox opstarten,
Tools,
Options,
Connection Settings.

Ik zoek bijv een registry instelling die op enabled of disabled staat of een ini file o.i.d. In de registry heb ik al gezocht maar daar word het niet opgeslagen volgs mij. Op google krijg ik vooral hits m.b.t. ProxySwitcher maar dat heb ik ook niet nodig.

ik wil juist weten hoe je de proxy aan of uit kan zetten zodat ik dit kan meenemen in een eigen geschreven applicatie.

Iemand een idee?

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Ehm, about:config en dan proxy intypen?
Dan krijg je de proxysettings van Firefox zoals je ze via het menu kan invullen. Maar volgens mij, kan je dat dan alleen via een xpi bestand wijzigen.

500 "The server made a boo boo"

• ZeroCode
Vaan_Banaan schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:43:
Ehm, about:config en dan proxy intypen?
Dan krijg je de proxysettings van Firefox zoals je ze via het menu kan invullen. Maar volgens mij, kan je dat dan alleen via een xpi bestand wijzigen.
Ik snap het niet, proxyswitcher kan het ook dus het moet wel ergens opgeslagen staan. Tevens staat er in about:config niet ergens Enabled oid... Maar misschien gaat Firefox er wel vanuit als er niks ingevult staat dat er geen proxy gebruikt word.
Ik kan wel een .JS file vinden met daarin de proxy instellingen maar daar veranderd niks in als ik in firefox de proxy disable. Dus de file is statisch.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

ZeroCode schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:02:
[...]

Ik snap het niet, proxyswitcher kan het ook dus het moet wel ergens opgeslagen staan. Tevens staat er in about:config niet ergens Enabled oid... Maar misschien gaat Firefox er wel vanuit als er niks ingevult staat dat er geen proxy gebruikt word.
Ik kan wel een .JS file vinden met daarin de proxy instellingen maar daar veranderd niks in als ik in firefox de proxy disable. Dus de file is statisch.
in About:config network.proxy.type
* 0 - Unset (not used)
* 1 - Manual (user defined)
* 2 - Automatic (pac file url)
* 3 - None (direct connection, no proxies or socks servers)

Bron: http://www.mozilla.org/docs/netlib/netPrefs.html

[ Voor 17% gewijzigd door bolke op 20-09-2005 14:39 ]

http://www.hroling.nl

• ZeroCode
bolke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:35:
[...]

in About:config network.proxy.type
* 0 - Unset (not used)
* 1 - Manual (user defined)
* 2 - Automatic (pac file url)
* 3 - None (direct connection, no proxies or socks servers)

Bron: http://www.mozilla.org/docs/netlib/netPrefs.html
Dit had ik net gevonden, maar ik was al verder aan het zoeken naar waar hij deze gegevens opslaat. Dit moet ergens in me windows profiel zijn in mijn geval.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:03
In
code:
1
C:\Documents and Settings\<UserName>\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\<ProfileName>\prefs.js

Staat alles gedefineerd onder andere :
code:
1
user_pref("network.proxy.type", 1);

[ Voor 13% gewijzigd door mbrouwer op 20-09-2005 14:45 ]

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• ZeroCode
Bedankt voor het meezoeken, idd onder prefs staat user_pref("network.proxy.type", 1);
Deze moet ik wijzigen voordat ik FireFox opstart.
Pagina: 1