Toon posts:

USB modem vervangen voor een Ethernet modem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van me heeft thuis een ADSL verbinding via Versatel (voorheen via Zonnet).
Momenteel heeft hij 1 PC online d.m.v. een USB modem dat die van Zonnet had gekregen.
Nu is het moment daar dat ook zijn zoon een nieuwe PC heeft gekocht en ook hij wilt online :)

Nu moet het USB modem worden vervangen door een ethernet modem/router, hoeft geen
Wireless te hebben o.i.d., liefst wel 4x RJ-45 voor de LAN kant.
Moet ik hierbij nog op speciale dingen letten, of werkt in principe elk ADSL modem via
deze verbinding van Versatel?

Zijn er misschien mensen die zelf ook met dit "probleempje" hebben gezeten en hun eigen USB
modem ook hebben omgewisseld met een ethernet modem? Zo ja, welk soort modem gebruiken
jullie momenteel ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Versatel gebruikt 1483 Bridged LLC VPI 0 VCI 32

Zolang je een modem koopt die dat aankan zijn er geen problemen. (KUCHsitecomPROEST)

Als je trouwens nu een nieuw modem gaat kopen is het handig te checken of de nieuwste firmware in dat ding zit... iedere telco is hun centrales aan het upgraden naar ADSL2(+).... mijn sitecom raakte daarvan in de war, maar na een firmware update deed ie 't weer.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sitecom is i.d.d. niet alles, maar om gewoon de verbinding te delen, lijkt me dit (ahum, kuch kuch) toch best wel een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Het gaat ten slotte maar om 2 PC's die per dag misschien enkele uurtjes van het internet gebruik maken :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben ooit begonnen bij planet met die usb modem (sperma-cel..) uiteindelijk verder gegaan op de Draytek series. Huidige XS4all lijkt niet echt te snel bezig met die adsl2+ upgrades dus mijn huidige draytek 2600 doet het nog perfect.

Ik installeer laatste tijd bij veel mensen nieuw adsl, bijna altijd met een sweex wireles setje (adslrouter + usb dongle). Het is geen top-of-de-bill stuff maar het doet wat het moet doen tegen een (voor hun) zeer goeie prijs (op meestal 512/256 verbindingen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:52

qless

...vraag maar...

Sinergy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:13:
Ik ben ooit begonnen bij planet met die usb modem (sperma-cel..) uiteindelijk verder gegaan op de Draytek series. Huidige XS4all lijkt niet echt te snel bezig met die adsl2+ upgrades dus mijn huidige draytek 2600 doet het nog perfect.

Ik installeer laatste tijd bij veel mensen nieuw adsl, bijna altijd met een sweex wireles setje (adslrouter + usb dongle). Het is geen top-of-de-bill stuff maar het doet wat het moet doen tegen een (voor hun) zeer goeie prijs (op meestal 512/256 verbindingen).
Xs4all installeert niks, KPN darentegen is bijna klaar met ADSL2+ upgrade

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• SinergyX
  • Laatst online: 14:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weet niet tot hoeverre KPN ook de BBned lijnen beheerd?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wijnands
  • Laatst online: 14-02 10:43
Zou me erg verbazen als een speedtouch 510 het niet zou doen. Die zijn 2e hands voor nette prijzen te krijgen. Simpel ethernet switchje eraan en klaar ben je.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Topicstarter
Haha, heb nog wel een SpeedTouch 510 liggen, maar net zoals zoveel SpeedTouch modems.....kapot en het rooie lampje brandt alleen nog :)

Denk idd dat het maar een Sitecom of Sweex modempje zal worden.

Ik ben eruit :) Thanks Guys!
Pagina: 1