Toon posts:

Outlook XP agenda in engels rest in NL?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
misschien vage topic titel. maar ik zal het probleem uitleggen.

de mappen e.d. zijn allemaal in het nederlands ik heb ook een agenda (en geen calendar) maar als ik op agenda klik heb ik in eens monday i.p.v. maandag, sunday i.p.v. zondag, enz. hoe dit kan is mij echt een raadsel. maar hoe ik dit oplos is een nog groter raadsel.

Ik heb office XP al helemaal opnieuw geïnstalleerd, gerepareerd, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat moch niet baten.
Daarna het ik de volgende switches al geprobeerd van outlook:

outlook /cleanprofile
outlook /cleanpst
outlook /cleanrules
outlook /firstrun
outlook /resetfoldernames
outlook /resetfolders
outlook /resetoutlookbar

wie is dit eerder tegengekomen? en wat belangrijker is wie weet een oplossing?

ook heb ik bij agenda, bestand - pagina instelling, geen stijl voor wekelijks meer? de rest nog wel?

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik zou gewoon ff office opnieuw installeren. Is een stuk sneller dan uren zoeken naar een of ander vaak MS probleem.

[ Voor 45% gewijzigd door Darth Malak op 20-09-2005 11:35 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Waarschijnlijk staat je system locale op Engels

Configuratiescherm -> Landinstellingen -> Locatie (op Nederlands zetten)

[ Voor 45% gewijzigd door Luppie op 20-09-2005 11:37 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:34:
Ik zou gewoon ff office opnieuw installeren. Is een stuk sneller dan uren zoeken naar een of ander vaak MS probleem.
als je goed leest staat er dat ik dat al gedaan heb.

naar de landinstellingen heb ik ook naar gekeken die staan ook goed

anders kunnen de foldernames niet in het nederlands staan ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:44:
[...]naar de landinstellingen heb ik ook naar gekeken die staan ook goed

anders kunnen de foldernames niet in het nederlands staan ;)
Da's een ernstige misvatting: die foldernames worden aangemaakt als je mailbox op de server gecreëerd wordt. Dus je kunt heel goed een Engelstalige Outlook hebben met een Postvak In en een Verzonden Berichten folder (etc).

Check voor de lol eens wat je system tray klokje over de datum zegt als je je muis erboven houdt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:00:
[...]
Da's een ernstige misvatting: die foldernames worden aangemaakt als je mailbox op de server gecreëerd wordt. Dus je kunt heel goed een Engelstalige Outlook hebben met een Postvak In en een Verzonden Berichten folder (etc).

Check voor de lol eens wat je system tray klokje over de datum zegt als je je muis erboven houdt.
ik heb al gekeken naar de landinstellingen en tijd/datum timezone e.d. deze staan allemaal goed. en ja de emailbox is gemaakt op de server. bij iedereen staat deze goed alleen bij 1 iemand niet.

het gaat erom dat alles in het nederlands is alleen de dagen in de agenda niet. deze geven monday, sunday, e.d. weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 12:11 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:09:
[...]

het gaat erom dat alles in het nederlands is alleen de dagen in de agenda niet. deze geven monday, sunday, e.d. weer.
Dan geef je die gebruiker een lijstje met:
-Sunday = Zondag
-Monday = Maandag
-etc....

:P

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ook maar is jammer genoeg niet de bedoeling. had ik al voorgesteld ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met exmerge kan je geloof ik ook wel eea doen met taalinstellingen las ik laatst ergens. Niet zeker of dat in dit geval van toepassing is :P Gebruik je exchange? Zoja, heb je dit op meerdere computers?

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 20-09-2005 13:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ja ik maak gebruik van exchange. en nee hij is de enige die dit heeft :S ik vind dit allemaal een beetje vaag.

zal eens een rigoureuze actie uitvoeren door zijn profiel eens te hernoemen op de server en op de client pc te verwijderen. heb een gevoel dat er iets niet lekker zit in zijn profiel. als dit hierdoor is opgelost horen jullie het.

Helaas moet ik dan wel alles weer opnieuw instellen. was mijn laatste optie die ik wou gebruiken. Had gehoopt dat iemand hier dit probleem al eens eerder had gehad.

Verwijderd

Topicstarter
nadat ik het profiel op de pc en op de server had weggegooit doet outlook het weer zoals het hoort. Tis een beetje een rigoureuze oplossing maar het werkt in ieder geval, dus er zat vast iets niet goed in het profiel van de gebruiker.

thx voor de reply's maar ben er zelf uitgekomen.

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:47:
Met exmerge kan je geloof ik ook wel eea doen met taalinstellingen las ik laatst ergens. Niet zeker of dat in dit geval van toepassing is :P Gebruik je exchange? Zoja, heb je dit op meerdere computers?
dat klopt. Exmerge kan dat inderaad. De taal van de mailbox folders wordt bepaald door de taal van de eerste client die inlogd op de mailbox. Als dit bijvoorbeeld een backup agent of antivirus app is wordt dat in de meeste gevallen Engels...

Verwijderd

Topicstarter
ja de folders ja,

deze kun je weer resetten door in een dos box naar het pad te gaan waar outlook staat en dan het volgende in te tikken: outlook.exe /resetfoldernames dan krijg je de mailbox folders in de taal die ingesteld staat op de client pc.

ik had het probleem dat de mailbox folders wel goed stond. alleen de namen van de dagen stonden in het engels! Probleem is opgelost door wat ik hierboven gemeld heb.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55

ThunderNet

Flits!

Het is mij nog niet helemaal duidelijk welke versie van Windows je gebruikt, en dan bedoel ik welke taalversie..

Aangezien, veel functies (ook voor tijd/datum) door windows verzorgt worden.
Maar zoals al aangegeven werd, ga eens met je muis naar de tijd op de systemtray.. Geeft hij daar in de tool-tip het wel goed weer?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• justys7
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-04-2025
Dit probleem had ik ook, en heb er na heel lang zoeken een oplossing voor gevonden.
Wat mij opviel is dat als ik dubbelklik op de klok, dan krijg je de instellingen dat onder de analoge klop de tijd digataal op engels stondt.

De oplossing hiervoor is onderstaande registry file, de itime moet op 1 komen te staan.:

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International]
"iTime"="1"
Pagina: 1