Toon posts:

[2003/XP] Fout met synchronisatie - bestanden dubbel*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een windows 2003 server in een bedrijfsnetwerk.

als ik een computer laat inloggen in het domein werkt alles perfect, mijn documenten is aanwezig op de server etc. alles gaat goed!

alleen nu het volgende:

heel soms gaat het op 1 of andere onverklaarbare reden mis en krijg ik alle snelkoppelingen en favorieten en documenten dubbel op de client pc bijv: bestand.xls en dan bestaat er ook een bestand (V1).xls

heel erg raar!

ook kan het soms zijn dat als ik een map verwijder uit mijn documenten dat hij er de volgende keer na het rebooten gewoon weer tussen staat.

weet iemand wat dit kan zijn?

alvast hardstikke bedankt!

Groetjes,

David

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:34
heel erg raar!
Tja, ook raar dat je dat post in PNS. Je heeft namelijk totaal geen informatie.
Wat is je OS van je werkstation (Service Packs?), Service pack van je server?, wat voor een policies gebruik je, Gebruikje folder redirection?. Hoe laat je de files copieren? Eventuele eventvieuwer meldingen? Er moet iets gelogd worden....

Eventueel virusscanner, heb je daar al eens naar gekeken?

Zit er een logica in? bv heeft 1 werkstation er altijd last van? Heeft 1 gebruiker er last van?

Wat heb je zelf oa dus al gedaan om dit probleem op te lossen, want dit is je probleem hier gewoon neer zetten, en dat is niet de bedoeling van Professional Networking & Servers.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 12:11

BFS

Rude awakening

Rolfie schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:38:
[...]

Tja, ook raar dat je dat post in PNS. Je heeft namelijk totaal geen informatie.
Wat is je OS van je werkstation (Service Packs?), Service pack van je server?, wat voor een policies gebruik je, Gebruikje folder redirection?. Hoe laat je de files copieren? Eventuele eventvieuwer meldingen? Er moet iets gelogd worden....
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:28:

als ik een computer laat inloggen in het domein werkt alles perfect, mijn documenten is aanwezig op de server etc. alles gaat goed
Zo te zien wordt er inderdaad wel geredirected.

Even ter aanvulling op Rolfie: Wat geeft de eventvwr voor meldingen?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Die V1 wordt over het algemeen alleen aangemaakt als er een conflict is met bestands synchronisatie. Gebruik je een Desktop en is synchronisatie niet echt nodig dan kan je dit op de share uit zettem. Het lijkt er op dat je nu de huidige bestanden ziet plus de offline files.

Ben het wel met Rolfie eens dat er betere plaatsen op GoT zijn om dit te posten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Je geeft inderdaad niets om mee te werken. Heb je bijvoorbeeld loginscripts? Zo ja; post die ook.

En dit is meer iets voor WOS. Move PNS > WOS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je eens proberen wat structuur aan te brengen in je topicstart, probeer bijvoorbeeld je zinnen eens te beginnen met een hoofdletter ofzo? :)
Pagina: 1