Bestanden openen langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ciro-bonano
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-07-2022
Hoi,

Ik heb een paar directories met een stuk of 30 grote (rond paar megabyte) Adobe Illustrator bestanden. Als ik zo'n directory in explorer open, duurt het heel erg lang voordat hij ermee "klaar" is. Ik zie vaak eerst een wit iconotje, en dan langzaam worden ze één voor één (met ong een seconde of 5 per file) ingevuld door een Adobe Illustrator icoontje. Ik heb het idee dat Windows alle bestanden opent en gaat bekijken om te kijken of het echt wel Illustrator bestanden zijn.

Is er een manier om dit uit te zetten of sneller te maken?

Vast bedankt!

Ciro.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36

Outerspace

Admin General Chat
Heb je op de schijf ook "deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen" aan staan?
Moet je even de eigenschappen van de schijf bekijken.

En doe datzelfde ook eens aanvinken op de eigenschappen van de map.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 20-09-2005 11:28 ]

Wauw, een sig!

• ciro-bonano
Dat stond inderdaad aan; bedankt, ik heb het uitgezet. Ik vind het gek, want ik heb (uiteraard) de Indexing-service er uit gegooid, maar blijkbaar is dit iets anders?

Het gaat nu wel sneller, maar het duurt toch nog wel zo'n 20 sec om een hele directory op te bouwen.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
Ik denk dat Windows de miniatuur afbeelding wil tonen en deze dus moet laden. Bij de meeste EPS bestanden moet je opgeven dat hij een TIFF preview erbij opslaat om die ook werkelijk zichtbaar te maken in deze Windows view. Voor AI bestanden is dat niet mogelijk.

Om te controleren of dit inderdaad het probleem is, moet je even bekijken of het ook zo lang als je bijvoorbeeld in lijst- of detailweergave de map opent (dus zonder preview)?

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• ciro-bonano
mbaltus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:35:Om te controleren of dit inderdaad het probleem is, moet je even bekijken of het ook zo lang als je bijvoorbeeld in lijst- of detailweergave de map opent (dus zonder preview)?
Sorry, ik ben niet duidelijk geweest: het probleem treed juist op in lijst/detail weergave; het AI icoontje waar ik het over had is het kleine icoontje vooraan het bestand (wat dus bij elk AI bestand hetzelfde is). Als er een preview gemaakt moet worden vind ik het logisch dat het lang duurt en kan ik dat best accepteren, maar nu hoef ik alleen maar bestanden te zien.

Sorry voor de verwarring.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-08 16:07
ahh ok. Dan weet ik zo gauw ook niet waar dat aan kan liggen. Misschien nog problemen met de icon-cache? Je zou kunnen proberen deze nog weg te gooien (verwijder het bestand "C:\\Documents and Settings\%USERNAME%\Local Settings\Application Data\Iconcache.db"). Of misschien toch nog een corrupte thumbs.db (hoewel dit denk ik niet zou moeten mogen bij een list/detail view, maar je weet nooit).

Andere ideeen zijn nog defragmenteren van je schijf of controleren of er geen spyware/malware op staat.

Succes

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1