Toon posts:

diamondmax10 200GB geeft piepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende:
Ik heb een asus a8v deluxe mobo en een maxtor diamondmax10 200GB hd (6L200M0).
Ben al een aantal dagen bezig om de hd in de bios zichtbaar te krijgen maar dit lukt niet (bios geupdate en op alle sata aansluitingen aangesloten) en vervolgens XP te installeren met allerlei verschillende drivers maar vindt nooit de sata-schijf.
Bij het opstarten krijg ik alleen 15 "piepjes" te horen (probeert waarschijnlijk verbinding te maken met de hd maar vindt hem niet).
Krijg dan de melding "Hardware initiate failed"
Heb ik windowsXP geinstalleerd op een ide-disk en doet alles het wel maar kan ik nog steeds de maxtor niet vinden. Tijdens het laden van windows blijft het wel even haperen als er waarschijnlijk weer gezocht wordt naar de sata-schijf (hoor de 15 piepjes weer en het balkje van windows blijft op dezelfde plek staan).
Is de hd kapot of kan het nog ergens anders aan liggen??

Bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 11:20 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zoek eens op Maxtor DM10 en problemen met de VIA-chipset. Veel over te vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Was ik vergeten te melden. Heb de schijf ook in een ander werkend systeem gehangen en hier werd de schijf ook niet gevonden en kwamen er weer 15 van die verschrikkelijke piepjes uit!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

heb je nog garantie?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Zal wel een DOA zijn. Ik heb dit jaar zelf 2 dm10 200GB DOA ontvangen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guardian Angel schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:16:
Zoek eens op Maxtor DM10 en problemen met de VIA-chipset. Veel over te vinden.
Ik ken alleen de problemen met de Nforce4 chip, geeft VIA ook al problemen?
Een DM10 is er nog niet lang genoeg om nu al zonder garantie te hebben?

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 20-09-2005 11:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nog geen week dus garantie heb ik nog maar ik zou graag willen weten of ik iets verkeerd doe of dat ie echt kapot is (de 15 piepjes). De hd spint trouwens wel maar wordt niet gevonden. heb 'm ook aangesloten op de promise maar daar wordt ie ook niet gevonden.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gunner schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:33:
[...]
Ik bedoelde N-Force.... * schaam *

ARME AOW’er

Verwijderd

Gunner schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:33:
[...]

Dat is ook maar relatief.
Ik heb zojuist een nieuw systeem samengesteld met als basis een asus a8n-e en een diamonmax10 200GB s-ata hd. Geen enkel probleem ondervonden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:35:
[...]

Dat is ook maar relatief.
Ik heb zojuist een nieuw systeem samengesteld met als basis een asus a8n-e en een diamonmax10 200GB s-ata hd. Geen enkel probleem ondervonden.
Ik kan anders zat topics vinden hierover (ook van mezelf ;) ) maar sinds ik een maxtor op een a8n-e heb vervangen door een seagte heb ik geen vage problemen meer.

/me klopt af

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me vooral om de piepjes die ik hoor! Dit is volgens mij niet echt gebruikelijk en vroeg me daarom af of de schijf niet kapot is. Andere ideeen had ik idd al gelezen in verschillende topics.

Verwijderd

Gewoon terug sturen die hd.
In 2 systemen werkt de hd niet.
Je kunt wel langer gaan zitten nadenken maar verder kom je toch niet.
In het bios moet de schijf gewoon tezien zijn. gaat de pc piepen als de hd erin zit. En als je de hd eruit hebt dan piept ie niet dan is dat natuurlijk niet voor niets.

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem piept niet maar de hd! Dat vond ik zo vreemd en daarom deze post. Maar hij gaat terug. Nog één vraagje: Zijn er "gevallen" bekend waarbij het wel werkte in 1 keer? Dus een asus A8V deluxe mobo met een maxtor diamondmax10 200 GB. Om mezelf een beetje gerust te stellen! :)

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
ben samen met iemand ongeveer 3 kwart dag bezig geweest om windows er op te krijgen
het probleem bleek toen in de drivers te zitten we hadden geprobeert deze met n-lite op een windows cd te zetten maar dit wil om een vage reden niet werken windows installeert wel maar wil niet booten vanaf hd we waren toen weer genootzaakt om een
floppy station te plaatsen (ik haat floppy's en had dus geen floppy station) en dit werkt wel
dus zorg dat je een floppy station hebt en de drivers disk GEEN cd!!!!
we hadden windows toen ongeveer met 20 minuten totaal er op staan

nog even over je hd als deze piepende geluiden maakt en niet herkent wordt
onmiddelijk RMA sturen aan maxtor heb dit zelfde probleem ook bij een kameraat gehad
toen bleken de naalden vast te zitten dat verklaart ook het piepende geluid want dat is het servo motortje van de naalde

hoop dat je hier iets mee kunt

gr bastian

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt! De schijf is terug gegaan en inderdaad was ie kapot (DOA). Een nieuwe gekregen en alles ging daarna perfect.

Einde van deze topic! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 10:56 ]

Pagina: 1