Toon posts:

VPN met 2 linksys routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heb ik een linksys router WRT54G werkt perfect nooit problemen mee gehad, dus dacht ik: voor thuis ook kopen, dus kwam er uiteindelijk een WAG354G. Ook daar werkt Internet prima, maar met VPN opzetten begint het gedonder. De verbinding legt hij nog wel (er is dataoverdracht), maar toegang tot mijn bedrijfsnetwerk of mijn e-mail ophalen lukt niet. De verbinding knalt er niet uit of is onstabiel, maar er komt gewoon niets op binnen.
Het gekke is echter, dat wanneer ik verbinding maak met het onbeveiligde draadloos netwerk van de buurman, het perfect werkt; gewoon e-mailtjes en scrollen in mijn mappen op de bedrijfsserver. Overigens is het helemaal vreemd dat dit met alle Linksys routers gebeurt die ik eraan heb gehangen (WAG54G ver.1 & 2). Deze zijn beiden zelfs door Linksys via een RMA-procedure retour gehaald omdat deze ook na een firmware upgrade niet het gewenste resultaat opleverden. Intussen is dit dus router drie, ben ik zeven (!) maanden verder en ben ik met Linksys (goh, wat ben ik die gasten zat) alle instellingen en mogelijkheden overlopen. Ze kunnen me niet verder helpen en zit ik met het bekende kluitje in het riet.

De juiste poorten staan open, ik heb de firewall van Windows en in de router al een keer uitgezet, maar er gebeurt niets. Zou het kunnen zijn dat de instellingen van de router van bedrijfsnetwerk conflicteren met die van thuis omdat ik twee routers van hetzelfde merk gebruik? Ik heb ze wel verschillende namen gegeven, maar ook dit helpt niet. Wie o wie helpt me met dit mysterie :r
Dank! Robbert

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 18:20

No13

/me was here

Ik neem aan dat je rekening houd met het feit dat je thuis en op het werk niet in dezelfde (interne) ip-range zit?

Omdat op alle linksys apparatuur standaard de 192.168.1.1 range wordt gebruikt dacht ik?

(en je via de buurman die misschien een andere range/subnet heeft er wel op kunt komen?)

Verwijderd

Bij m'n ouders een Sweex router en thuis een SMC, beide geen probleem met Cisco VPN

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 11:25 ]

Verwijderd

No13 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:15:
Ik neem aan dat je rekening houd met het feit dat je thuis en op het werk niet in dezelfde (interne) ip-range zit?

Omdat op alle linksys apparatuur standaard de 192.168.1.1 range wordt gebruikt dacht ik?

(en je via de buurman die misschien een andere range/subnet heeft er wel op kunt komen?)
opzich zou dat niet uit moeten maken omdat je IP gewijzigd wordt op het moment dat de VPN verbinding tot stand komt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier geen rekening mee gehouden, maar ik zal eens kijken of dit wat uitmaakt. Ik laat het je weten! Dank.

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Volgens mij heb ik een vergelijkbaar probleem. Op afstand een BEFSR41 (192.168.1.x) en thuis een WRT41G (192.168.0.x).
Het opbouwen van een VPN-verbinding (PPTP) op een Windows 2K3 server van huis naar afstand gaat prima. HTTP werkt ook prima maar bij een Remote Desktop Connection krijg ik een foutmelding. (Kan geen verbinding maken.)

'Vroeger' had ik thuis een goedkope Sweex router en daarbij had ik geen enkel probleem.
Het lijkt dus aan mijn WRT41G te liggen. VPN pass through staat aan en pas heb ik de firmware bijgewerkt. Maar nog steeds geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook het intern ip-adres aanpassen (ik heb het veranderd in 192.168.1.2) maakt niets uit. Iemand nog een idee wat het kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
overigens is het dan ook niet meer mogelijk om te browsen.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 18:20

No13

/me was here

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:23:
overigens is het dan ook niet meer mogelijk om te browsen.
Je moet ook niet alleen het ip veranderen, maar de hele range:

Stel je huidige situatie is als volgt:

THUIS: 192.168.1.X (netwerk masker 255.255.255.0)

WERK: 192.168.1.X (netwerk masker 255.255.255.0)

Als jij nu een vpn verbinding gaat maken met je werk, en vervolgens een sessie wilt starten met 1 van de pc's op het werk, hoe weet windows dan aan welke kant van de VPN tunnel de pc staat die je wilt bereiken??

Als je het echter als volgt doet:

THUIS: 192.168.2.X (netwerk masker 255.255.255.0)

WERK: 192.168.1.X (netwerk masker 255.255.255.0)

Als jij nu een connectie maakt met een pc op je werk zal je machine zien dat het ip van die werk-machine in een andere range - en dus ander netwerk - zit. Nu kan hij dus wel zien welke pc je wilt bereiken en zal de verbinding wel tot stand komen.

Om dit te testen zou je thuis dus alle ip adressen van je machines (en linksys router) moeten veranderen naar 192.168.2.x (192.168.1.1 wordt 192.168.2.1, 192.168.1.100 wordt 192.168.2.100)
Of moet zijn dat je DHCP gebruikt, dan moet je de linksys router aanpassen en de andere pc's in je netwerk een nieuw ip laten ophalen (of rebooten)

LET OP: dit verhaal is alleen van toepassing als je thuis!! dezelfde ip-range gebruikt als het netwerk waar je naar probeert te connecten!!

Verwijderd

Topicstarter
Beste No. 13 DANK voor het aandragen van de oplossing. Waar ik met Linksys en anderen vele uren op heb zitten worstelen, heb jij het probleem werkelijk weten te vinden en opgelost. Ik ben echt waanzinnig blij!

Sorry voor mijn late reactie, maar ik moest even iemand vinden die jouw raad ook daadwerkelijk even op ging volgen, want ik liep zelf tegen nog een klein probleempje op (mijzelf).

Nogmaals helemaal top! 100.000 keer dank!
:*) :) :) :) :) :) :) :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1