[2000] Outlook 2000 settings via GPO*

Pagina: 1
Acties:

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26
Ik heb de de policy template voor Oulook 2000 toegevoegd aan "Administrative Templates" en ik krijg dan mooi een hele berg aan Outlook settings maar ik kan daar niet in vinden om bijvoorbeeld de Exchange server aan te geven.. niet onder Computer Configuration en ook niet onder User Configuration.

Misschien is het niet mogelijk account settings centraal uit te delen? of heb ik misschien een corrupt ADM file? kan het me bijna niet voortstellen, ik heb het 2 keer uit verschillende developert kits geinstalleerd..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik doe dat altijd via de Custom Installation Wizard - dan is de server 'voorgeinstalleerd' goed - ik ken geen mogelijkheid om dat via de GPO's aan te passen eigenlijk :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb ook die mogelijkheden nog niet gezien. Ik heb hier veel zitten klooien, en combinatie van beide lijkt toch het beste te werken :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• enveekaa
Jammer.. dan maar een duidelijke handleiding bij de pc's ;)

offtopic: Ook het uitrollen van printer settings kan niet makkelijk met GP, wellicht is dit in Windows Server 2003 verbeterd..

Verwijderd

tegen dit probleem liepen wij ook aan toen we nog office 2000 en later office XP gebruikten, in die versies kan het ook nog niet via GPO geregeld worden. Pas nu we office 2003 gebruiken kunnen we dit zowel via een MST als via GPO configureren.

Wel hadden wij indertijd een andere oplossing via het loginscript en een free tooltje genaamd richprofile.exe, in het loginscript namen we het volgende commando op:

richprofile.exe servernaam loginnaam profielnaam

Dit maakte volledig automatisch een outlook/exchange profiel aan voor elke gebruiker.
Helaas blijk blijkt de homepage van dit tooltje van de aardbodem het web verdwenen
of wellicht heb jij meer geluk met google. Anders wil ik 't je ook wel mailen.

Verwijderd

bij nader zoeken blijkt hier nog een (oudere) versie te vinden te zijn.

http://download.malonecentral.com:8888/default.asp?Path=\Outlook%20Profile%20Creator

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In Office 2000 en XP kan je dit toch ook gewoon met GPO/MST instellen :)

Mijn spoorwegfotografie

• enveekaa
sanfranjake schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:26:
Via de GPO niet iig..

@rvdmast: Thnx, is kijken wat ik daarmee kan doen :)

[ Voor 13% gewijzigd door enveekaa op 21-09-2005 11:30 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Afaik is ook de bedoeling van Microsoft dat je de tools uit de resource kit kunt gebruiken voor het gemakkelijk uitrollen van meerdere pc's. De gpo's kun je vervolgens gebruiken om de boel te finetunen. Kijk ook eens in http://www.microsoft.com/...yment/office/default.mspx :)

Mijn spoorwegfotografie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sanfranjake schreef op woensdag 21 september 2005 @ 00:26:
De Office ADM templates voor Office (2000 t/m 2003) hebben geen optie om het type server in te stellen.
Dat zul je in die versies in je transform moeten opgeven of via je .prf files om een profile klaar te zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1