Toon posts:

Paypal, helemaal mogelijk zonder creditcard?

Pagina: 1
Acties:
  • 490 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via paypal een ebay object betalen. Ik heb alleen nog wat twijfels over ebay, is het wel mogelijk om ebay te gebruiken zonder creditcard?
Ik weet dat je met een normaal bank account geld kan storten naar je ebay account. Maar wat ik bijv hier las op got is dat je een credit card nodig hebt om je account te activeren, weet niet of dit nu nog zo is.

Als ik ook Activate Account zie staan, staat onder dat kopje alleen maar Add Credit Card staan.

En als dat wil kan en ik wil met Rabo i-net bankieren geld storten, dan:
Transfer funds to the following account:

Name on Account:
PayPal International Ltd
PayPal's Account Number:
266566472 (NL rek.nr?)
Bank:
Bank of America, N.A.
Amsterdam, Netherlands

En je TransferID (kan je gewoon omschrijving zetten)
Maar wat is dan de plaats, die je bij bankgiro moet zetten?

Verwijderd

Paypal vraagt om een creditcard?

Het is inderdaad een Nederlandse bank ja, gewoon geld storten en het komt op je account. Plaats is dus Amsterdam, maar als je PayPal aangeeft gaat het wel goed hoor :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 10:14 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Ik maak geld over via m'n bank en kan daar gewoon objecten mee betalen. Je hoeft op zich geen plaats in te vullen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ja, alleen om verified ofzo te worden heb je Creditcard nodig. Ik heb al meerdere keren geld op Paypal gestort via die bank in Amsterdam en ook al een keer geld laten terugstorten op mn rekening (kost 1 euro).

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Veel verkopers verkopen alleen aan verified Paypal accounts. Maar je hebt dus niet perse een creditcard nodig. Wel is het zo dat je officieel 18 jaar of ouder moet zijn om een Paypal account te hebben.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom zou je alleen verkopen aan een verified account? Of de account nou verified of niet is, als je eenmaal betaald hebt, kan je het geld toch niet meer terughalen (storneren)? Dus als de verkoper pas verzendt als je betaalt hebt, maakt het hem toch niet uit of je verified bent of niet. De verkoper weet dan immers zeker dat hij zijn geld heeft en houdt.

Overigens heb ik al meerdere dingen gekocht en heb ik geen problemen gehad met niet verified zijn.

Verwijderd

In Amerika zijn wat regels over teruggave van artikelen. De verkoper heeft dan de verantwoordelijkheid dat het produkt bij de klant terecht komt. Daarom verschepen veel amerikaanse verkopers alleen naar "verified" adressen (=dus je betalings adres of aflever adres op je credit card).

Maar als je geen credit-card hebt kan je je paypal account verifieren, en dus verkopen sommige Amerikanen naar aan jouw.
Dit heeft puur met hun onwetendheid te maken over het ingeburgerd zijn van credit cards hier. Heel veel verkopers maken voor buitenlanders ook een uitzondering, maar sommige zijn gemakzuchtig

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:18:
Waarom zou je alleen verkopen aan een verified account? Of de account nou verified of niet is, als je eenmaal betaald hebt, kan je het geld toch niet meer terughalen (storneren)? Dus als de verkoper pas verzendt als je betaalt hebt, maakt het hem toch niet uit of je verified bent of niet. De verkoper weet dan immers zeker dat hij zijn geld heeft en houdt.

Overigens heb ik al meerdere dingen gekocht en heb ik geen problemen gehad met niet verified zijn.
Dat dacht ik dus ook. Ik wil niet negatief doen, maar de verhalen die ik o.a. hier heb gelezen hebben er voor gezorgd dat ik niet meer alles via PayPal doe: http://www.paypalsucks.com/

Verwijderd

Die site overdrijft zaken echt zeer.
Paypal is in veel opzichte echt super makkelijk en kan perfect veilig zijn, als je het goed gebruikt.

Zeker voor kopers is Paypal gewoon heerlijk, voor de verkoper, die geld moet ontvangen, zijn er wat haken en ogen aan, maar ach. Als verkoper kan je daar rekening mee houden, en Paypal kan sneller zijn dan overschrijven.

Ik prefereer binnen de Euro-zone overschrijven van geld naar een bank-rekening, maar daarbuiten is paypal redelijk geprijsd en super makkelijk.

ik gebruik zelf paypal zonder credit card, dus gewoon geld overmaken van mijn giro en dat werkt perfect als ik iets koop in de VS of UK

Verwijderd

Ik vraag me trouwens af, ik wil namelijk geld overboeken naar mijn paypal account, maar moet dat persé zo zijn, dat ik eerst naar de bank moet, en het daar dan overboek. Ik woon namelijk buitenaf, en vind het niet echt handig om eerst naar de bank te gaan, voor een klein klusje. Is het dus niet gewoon mogelijk om on-line (via de site van de rabobank) het geld over te maken.
Hieronder staat de uitleg van Paypal.
To add funds to your PayPal account, you will need to go to your bank to complete a bank transfer from your bank account to your PayPal account using the information provided below. Be sure to include your Bank Transfer ID, which is used to direct the funds into your PayPal account.

Transfer funds to the following account:

Name on Account:
PayPal International Ltd

PayPal's Account Number:
26656XXXX

Bank:
Bank of America, N.A.
Amsterdam, Netherlands

Important Note: In addition to the information above, be sure to also include Your Bank Transfer ID on your bank transfer form.
On your bank transfer form, specify the amount you would like to transfer to your PayPal account. Your transfer must be a minimum of 1 EUR.

Your deposit must be in Euros. If your deposit is not in Euros, the bank will convert the funds to Euros prior to transferring the funds to PayPal. Otherwise, your funds will be converted to the currency of your primary balance. To calculate converted currency amounts, use the Currency Converter.

It typically takes 3-4 business days after you initiate the transfer for the funds to appear in your PayPal account. After your funds have been successfully transferred to your PayPal account, your Sending Limit will be increased by the amount of the transfer.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zie niet in wat er anders zou zijn aan een internetbankieren overschijving aan iets wat je bij de bank doet. Zal wel geschreven zijn voor buitenlanders waar het bankwezen nog wat achter loopt.

Paypal neemt je geld graag aan.

offtopic:
>:) voor de verder rest zou ik geen paypal zaken doen met nigeria, maar affijn de link naar paypalwarning/sucks staat hierboven al.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Nou, ik denk niet dat de makers van rFactor van Nigeriaanse makelij zijn. Maar sowieso is het vrij naïef om zaken te doen met een nigeriaanse zakenman, wat geld nodig heeft om zijn imperium weer op te bouwen :P

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan gewoon electronisch geld naar dat nummer overmaken van paypal. Na ongeveer 5 dagen verschijnt het dan op je paypal account.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:42:
Je kan gewoon electronisch geld naar dat nummer overmaken van paypal. Na ongeveer 5 dagen verschijnt het dan op je paypal account.
Bij mij is het binnen 24 uur op de paypal bijgeschreven, soms zelfs enkele uren. Ik sta altijd met verbazing te kijken want naar een andere rekening duurt altijd wel 2 of 3 dagen :?

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:32
Ok ik wil ook graag een paypal account hebben maar snap niet helemaal hoe het werkt. ik heb geen credit card tot mijn beschikking en kom dus niet verder dan de tweede stap bij het registreren waar ze vragen om een kaart .

Iemand die mij er meer over kan vertellen ?

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Voor zover ik weet hoefde ik bij het aanmelden geen kaart te hebben. Ken het hele aanvraagproces niet uit m'n hoofd, is al lang geleden. Waarschijnlijk moet je gewoon even wat beter kijken :o

Verwijderd

Enige dat je nodig hebt om als koper een paypal account aan te maken is een gebruikersnaam (emailadres) en wachtwoord. Wanneer je je paypal account hebt aangemaakt kun je hier op inloggen en krijg je een overzicht te zien van je saldo. Via telebankieren (in mijn geval rabobank) kun je doodsimpel geld overmaken naar je paypal account.

Geld overmaken naar rekeningnummer: 266566472
Naam: PayPal International Ltd
Te: Amsterdam
Betalingskenmerk/Omschrijving : hier vul je je paypal id in (staat ook ergens in je overzicht van paypal).

Suc6, zo moet het wel lukken denk ik!

• KnuCha
  • Laatst online: 01-12 12:32
Thnx zo werkt het idd goed . paypal maakte wel een account aan had ik niet door aangezien ze gelijk met dat creditcard gedoe kwamen aanzetten.

Verwijderd

Hey,
sorry voor deze late reactie.
Ik ben van België en heb geboden op een object op Ebay en dat ook gewonnen. Ik heb een Paypal-account maar geen credit card. Dat wil ik ook niet, want ik zou te veel geld uitgeven...
Ik zou 35 Pond moeten verzenden. IK hoop dat iemand me hiermee kan helpen... Natuurlijk word het bedrag dan op jouw rekening gestort... Kan iemand mij helpen aub...?

mail of msn: stijn.stroobants(at)pandora.be

Alvast bedankt,
Stijn

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:19:
Hey,
sorry voor deze late reactie.
Ik ben van België en heb geboden op een object op Ebay en dat ook gewonnen. Ik heb een Paypal-account maar geen credit card. Dat wil ik ook niet, want ik zou te veel geld uitgeven...
Ik zou 35 Pond moeten verzenden. IK hoop dat iemand me hiermee kan helpen... Natuurlijk word het bedrag dan op jouw rekening gestort... Kan iemand mij helpen aub...?

mail of msn: stijn.stroobants(at)pandora.be

Alvast bedankt,
Stijn
Je kan gewoon per bank overmaken. Ik neem aan dat dat ook vanuit Belgie kan.

Note: Verstuurd de verzendende partij wel naar Belgie? Ik meen dat er vaak bij staat dat ze net niet naar Belgie sturen (en wel naar NL). (was iets met douane ofzo, details weet ik ook niet)

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 16-11-2006 00:00 ]

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In www.paypalfaq.tk staat dat overmaken niet kan in Belgie.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:59
Heb dus ook een paypal account maar kan met geen mogelijkheid geld overmaken met het geld wat naar mij gestort is.

Voor de duidelijkheid, ik heb zelf nog geen geld op account gezet!

Moet ik nu persee cc activeren of hoe kan ik iets met die credits doen?

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
schumi2004 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 05:29:
Heb dus ook een paypal account maar kan met geen mogelijkheid geld overmaken met het geld wat naar mij gestort is.

Ahmm zou gewoon moeten werken. Heb je misschien een dollar balans en wil je in euro's betalen?
Geen idee of dit het probleem zou kunnen zijn...je kunt het wel omzetten in euro's.

• poepoog
  • Laatst online: 22-11 23:51
schumi2004 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 05:29:

Wat is de foutmelding ?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:41:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Ik wil niet negatief doen, maar de verhalen die ik o.a. hier heb gelezen hebben er voor gezorgd dat ik niet meer alles via PayPal doe: http://www.paypalsucks.com/
Paypal is idd niet echt cool.

Mijn broertje krijgt veel betalingen en transacties binnen, en zonder waarschuwing wordt ineens zijn account geblokkeerd en vragen ze om een creditcard :? WTF!? Dan krijgt het dus ineens geen geld meer binnen, of kan hij geld eraf halen. Hij loopt dus gewoon geld mis omdat paypal zit te ouwehoeren.

Ik heb nu dus een creditcard aangevraagd, om dan via mijn account betalingen te kunnen ontvangen en dergelijke, maar al die tijd loopt hij dus geld mis :r

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Mijn broertje krijgt veel betalingen en transacties binnen, en zonder waarschuwing wordt ineens zijn account geblokkeerd en vragen ze om een creditcard :? WTF!?
Staat gewoon in de voorwaarden dat zonder CC je een limiet hebt. Zo uit m'n hoofd 750 euro, daarna gaat de boel dicht.

Verder is dit een oud topic, niet echt nodig om te schoppen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.