Ik zit met een zeer frustrerend probleem en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen: ik heb een monochroom cameraatje met een composite uitgang. Verder heb ik een KISS DP 558 HD-recorder met een composite ingang. Ik wil het beeld van de camera opnemen op de KISS maar wat ik ook probeer, ik krijg geen beeld te zien als ik mijn cameraatje aansluit op de KISS.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd om het probleem op te lossen:
Er is één manier waarom het me is gelukt om het beeld op te nemen, namelijk door de camera aan te sluiten op een (geleende) philips DVD recorder en de uitgang van die Philips weer aansluiten op mijn KISS recorder. Dit werkt perfect, maar ik wil eigenlijk een elegantere oplossing dan simpelweg een extra tuner ertussen zetten.
Vandaar mijn vraag: is het mogelijk om met een schakeling een monochroom video signaal om te zetten naar een kleur video signaal. Het liefste natuurlijk kant en klaar te koop (zoals de optie van de macrovision revover die ik heb geprobeerd), maar als ik de soldeerbout op moet stoken, is dit (tot op zekere hoogte) ook geen probleem. Een simpel schakelingetje soldeer ik wel in elkaar.
Ik heb de volgende dingen geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Andere set kabels, werkt niet.
- Nog een andere set kabels, werkt ook niet.
- Twee apparaten met een (kleuren) composite uitgang, werkt perfect, dus kabels zijn goed en de ingang van de KISS werkt.
- Een macrovision-remover tussen de camera en de KISS zetten, dit met het idee dat zo'n ding het videosignaal weer netjes normeert, maar dit werkt helaas niet.
- Camera aanlsuiten op s-video ingang van de KISS, dit werkt niet.
- Camera aansluiten op scart ingang (via scart-composite converter) van de KISS, dit werkt ook niet.
- De vraag voorgelegd aan de lokale elektronicaboer, maar die ziet geen oplossing.
- De vraag voorgelegd aan Conrad en die zeggen dat het technisch onmogelijk is om een monochroom videosignaal om te zetten in een kleur signaal, wat natuurlijk onzin is.
- De vraag voorgelegd aan KISS, maar die komen met het geniale "Please try again, it should work."
Er is één manier waarom het me is gelukt om het beeld op te nemen, namelijk door de camera aan te sluiten op een (geleende) philips DVD recorder en de uitgang van die Philips weer aansluiten op mijn KISS recorder. Dit werkt perfect, maar ik wil eigenlijk een elegantere oplossing dan simpelweg een extra tuner ertussen zetten.
Vandaar mijn vraag: is het mogelijk om met een schakeling een monochroom video signaal om te zetten naar een kleur video signaal. Het liefste natuurlijk kant en klaar te koop (zoals de optie van de macrovision revover die ik heb geprobeerd), maar als ik de soldeerbout op moet stoken, is dit (tot op zekere hoogte) ook geen probleem. Een simpel schakelingetje soldeer ik wel in elkaar.