Onbekende .db bestanden, hoe gegevens eruit halen?

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik werk voor een goed doel, welke 1x per jaar met collectebussen langs de deuren gaat. Nou hebben we iemand die alle collectanten voor een gebied heeft geregeld, maar nu is deze persoon onlangs overleden. Het vervelende was dat hij alle collectanten en andere contactpersonen in een programmaatje had staan. Hiervan heb ik een backup op floppy gekregen en op mijn PC gezet, maar het programmaatje wil niet starten. Nou zijn de gegevens die erin staan voor ons van groot belang, omdat we anders van een vrij groot gebied geen collectanten meer hebben of kunnen bereiken, dit zal voor ons tot vele duizenden euro's schade betekenen!

Het programmaatje bestaat (mits compleet) uit een exe file genaamd 'coll.exe', een paar ini files waarin de layout kan worden gecnofigureerd lijkt wel en een aantal .db files. Aangezien het programmaatje niet werkt, vraag ik me af hoe ik de data uit die bestanden kan halen. Ik heb het met notepad geopend om te kijken of er iets in plain text staat (wellicht een string van welk programma het bestand gemaakt heeft), maar er is niets te vinden. Access opent de bestanden ook niet.

Aangezien het om persoonsgegevens gaat, kan ik de .db bestanden niet posten! Maar wellicht kan iemand me op weg helpen? Ik zou, indien nodig, de .exe kunnen posten, wellicht kan iemand zien waarom hij niet wil starten (is het een puur DOS programma of mist hij DLL's oid).

Ik vermoed dat het een zelfbouw progje is, want ik kan op internet niets vinden als ik op de bestandsnamen zoek.

Ook de familie nogmaals om informatie vragen doen we liever niet en heeft ook weinig zin, want ze weten er helemaal niets van af.

Alvast bedankt!

Mijn iRacing profiel

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

Outerspace

Admin General Chat
Hier kan je in ieder geval zien welke programma's de extensie .db gebruiken:
Filext.com | .db

Misschien dat er iets bekend voor je tussen staat :)

Wauw, een sig!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
hmm, ik ben er achter dat het een borland database is.. Ik ben nu de BDE aan het downloaden, wellicht dat ik dan wat meer te zien krijg.

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Is het mischien een idee om de ,db files te importeren in excel en in excel de .db uit te lezen=

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:25:
Hier kan je in ieder geval zien welke programma's de extensie .db gebruiken:
Filext.com | .db

Misschien dat er iets bekend voor je tussen staat :)
Ja daar heb ik ook al gekeken, maar daar staan beste veel progjes gekoppeld aan de .db extensie, dus daar heb ik op zoch niet zo heel veel aan :)
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:35:
Is het mischien een idee om de ,db files te importeren in excel en in excel de .db uit te lezen=
Excel snapt deze db files niet, ze zijn niet te importeren :|

[ Voor 23% gewijzigd door collin op 20-09-2005 10:41 ]

Mijn iRacing profiel

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 12:42
ik vermoed paradox tabellen. maar kan net zo goed iets anders zijn.

Bij delphi zit een programma DataBase Desktop. Die kan veel van dit soort tabellen wel openen.

Ik wil het wel voor je proberen. mijn mailadres staat wel in mijn profiel

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Paradox is (of was) redelijk normaal uit te lezen met Access. Heb je acces überhaupt al geprobeerd??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Johnny Goodbye schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:47:
ik vermoed paradox tabellen. maar kan net zo goed iets anders zijn.

Bij delphi zit een programma DataBase Desktop. Die kan veel van dit soort tabellen wel openen.

Ik wil het wel voor je proberen. mijn mailadres staat wel in mijn profiel
Thanks! Check je mail ;)
Jester.NL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:58:
Paradox is (of was) redelijk normaal uit te lezen met Access. Heb je acces überhaupt al geprobeerd??
Ja dat heb ik, onbekend formaat, althans, Access geeft aan dat de Microsoft Jet-database-engine het object niet kan vinden bij het openen van de db file.

[ Voor 9% gewijzigd door collin op 20-09-2005 11:09 ]

Mijn iRacing profiel

• Johnny Goodbye
Yep. het is inderdaad Paradox. Even vogelen hoe ik moet exporteren naar iets anders

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Johnny Goodbye schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:08:
Yep. het is inderdaad Paradox. Even vogelen hoe ik moet exporteren naar iets anders
Wow! Dit is echt mega!! :D

Mijn iRacing profiel

• Johnny Goodbye
Check your mail

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Johnny Goodbye heeft me via de mail uit de brand geholpen en via zijn Access / Delphi tools heeft hij alles voor me in een MDB weten te gieten. Nogmaals hartelijk bedankt! :D

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1