Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sata voedingskabel losmaken voor "meshen"

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:38
Ik wil alle kabels gaan "meshen", dus er een mooi uv-blauw reactief hoesje omheen doen. Alleen die stekkertjes...
Nu weet ik hoe ik molex stekkertjes eraf krijg, en zo, maar hoe krijg ik die sata stekkers eraf? Of lukt dat niet? Zou die kabel bekleden met krimpkous er dan een beetje uitzien??

vrede in rust

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 08:12

Emerge

Bifidus schmifidus

Bedenk dat met krimpkous de flexibiliteit van de kabels hard achteruit gaat he. En voor zover ik weet krijg je die stekkertjes er inderdaad niet vanaf. Hoe wou je dan die krimpkous over de kabels trekken?

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zitten die connectors er niet gewoon op geklikt??
Zoals een ide kabel?
Dan zou je ze van elkaar moeten kunnen halen...
Alleen goed opletten dat de verbinding niet sloopt...

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
Let op dat het wel de voedingskabels zijn he niet de datakabels
http://www.alternate.nl/h...ilPopup.html?artno=RIBC99

die voedingskabel zit volgens mij in plastic gegoten en is volgens mij niet open te krijgen

Je zou gewoon de kabel door kunnen knippen en opnieuw solderen met de mesh over je kabelte heen.

De 4 stroomdraden trapsgewijs doorknippen anders krijg je op 1 punt een dikke bult in je kabel van de krimpkousen

[ Voor 10% gewijzigd door sw_reijnders op 20-09-2005 09:53 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sw_reijnders schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 09:49:
Let op dat het wel de voedingskabels zijn he niet de datakabels
http://www.alternate.nl/h...ilPopup.html?artno=RIBC99

die voedingskabel zit volgens mij in plastic gegoten en is volgens mij niet open te krijgen

Je zou gewoon de kabel door kunnen knippen en opnieuw solderen met de mesh over je kabelte heen.

De 4 stroomdraden trapsgewijs doorknippen anders krijg je op 1 punt een dikke bult in je kabel van de krimpkousen
bij die soort stekkers niet nee, je heb ook van die inline stekkers waar de draad doorheen gaat, volgens mij kan je die wel ope krijgen?

* SMSfreakie gaat het alleen niet proberen :')

404 Signature not found

Verwijderd

Van die flatcable achtige opklik sata connectortjes, kan je er af krijgen. Wel moet je dan het kabeltje uit de puntjes trekken, meshen en weer moeizaam terug drukken. Dit gaat allemaal zeer moeizaam maar het kan wel. (zelf ook gedaan nml)

• HeepH
  • Laatst online: 22-11 23:32

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:30:
Van die flatcable achtige opklik sata connectortjes, kan je er af krijgen. Wel moet je dan het kabeltje uit de puntjes trekken, meshen en weer moeizaam terug drukken. Dit gaat allemaal zeer moeizaam maar het kan wel. (zelf ook gedaan nml)
er was toch een truc met een pen waardoor alles een stuk makkelijker zou gaan?

http://specs.tweak.to/16495

• R-Alph
  • Laatst online: 30-10 18:39
Pff hoe ging dat ook alweer :P

Volgens mij gewoon kapje afhalen en dan die kabels losrukken. Die zitten namelijk geklemd.

Afbeeldingslocatie: http://www.levi.cz/images_k/CAX41310.jpg

Dat geld voor de bovenste Sata connector.

Voor die onderste weet ik het zo snel niet meer.

• R-Alph
  • Laatst online: 30-10 18:39
HeefStan schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:47:
[...]

er was toch een truc met een pen waardoor alles een stuk makkelijker zou gaan?
Heb het toen met een schroevendraaier gedaan. Ging ook best goed.

Het is wel wat pruts werk.

Bij die andere connector moet je iets induwen volgens mij. Weet het ook niet meer :D Het is me in ieder geval gelukt :P

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

weer een reden om bij pata te blijven :9

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• sw_reijnders
  • Laatst online: 09-08-2022
of een sata harddisk kopen met molex stekker :P

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 21:48
Als die sata-stekkers echt niet open te krijgen zijn kan je ook een maatje groter sleeve over de stekkers schuiven: Eerst op maat knippen in de "zo ver mogelijk uitgerekt stand", dan zo goed mogelijk in elkaar duwen, zodat de opening zo groot mogelijk wordt en hopelijk over de stekkers past, dan weer helemaal uitrekken als het er overheen zit. Wel goed opletten dat het niet gaat rafelen. Wordt niet zo mooi als sleeve op maat natuurlijk, maar beter dan niets.
ACE heeft mooie setjes met veel verschillende maten sleeve
edit:
Ik heb even in m'n case gekeken en de sata stekkertjes van mijn Chieftec voeding kunnen makkelijk los en weer vast gemaakt worden, zelfde syteem als van die "doe het zelf molex connectors".

[ Voor 17% gewijzigd door J!M!B op 20-09-2005 18:48 ]

• Nas T
Ben erachter gekomen dat er op de sata T-stukjes kapjes zitten, die te verwijderen zijn.
Het laatste stukje, een verlengen van de kabel(geen L), kan ik loskrijgen, m.b.v. een passer(drukken op metalen "tegenhoud"-dingetjes, zoals in molexstekkers, en dan trekken.
Dus ik kan zo goed als alles meshen.
Jippie!

vrede in rust

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Wel kabels op zelfde volgorde terugdoen... ik heb een keer 3 fans gesloopt door de + en de - om te wisselen. Een satahd slopen is nog iets duurder...

U vraagt, wij antwoorden.

• Nas T
och...heb er afgelopen half jaar 4 gesloopt, wel geld voor teruggekregen, maar toch...
en een ata ook nog.maar hoe kun je nou je fanstekkertjes vervangen? dan moet je toch solderen? en laat staan hoe je je fansstekkertjes eraf krijgt...

vrede in rust

Pagina: 1