Waarom zou je die setup zo willen?
Op deze manier maak je het jezelf moeilijker dan dat hoeft naar mijn idee...
Op deze manier maak je het jezelf moeilijker dan dat hoeft naar mijn idee...
Volgens mij is het wel mogelijk, maar ik ben ook wel benieuwd waarom je dat zo wilt
Ik geloof niet dat je 2 routers op elkaar aan kan sluiten, tenzij je op een van de twee de dhcp functie uitschakelt (waardoor het in weze weer gewoon een switch is.)
Kater? Eerst water, de rest komt later
De enige reden die ik kan bedenken waarom je het op deze manier wilt, is dat op de laatste router een ingebouwde switch zit. Als dit het is, moet je gewoon alleen die poorten gebruiken van de switch en de internet poort leeg laten; dan werkt je setup
Het kan natuurlijk ook nog zijn dat die twee laatste PCs afgescheiden moeten worden van het andere lan. Dat kan prima op deze manier.
TS moet er alleen wel even op letten dat de IP ranges van de twee lan's verschillend zijn(bv 10.0.0.x en 10.0.1.x) omdat de tweede router anders de weg kwijt raakt
TS moet er alleen wel even op letten dat de IP ranges van de twee lan's verschillend zijn(bv 10.0.0.x en 10.0.1.x) omdat de tweede router anders de weg kwijt raakt
Dat was inderdaad mijn bedoeling. Om de 2 langs te scheiden. Ik woon in een complex. De kabel modem staat bij iemand in zijn appartement (1e etage). Daar moet dus een router komen te staan om:
a) kabels naar boven te leggen (2e etage)
b) kabel naar beneden te leggen. (begane grond)
Op het moment dat de kabel beneden aankomt, moeten er internet naar 2 andere apartementen. 1 van mij en 1 van iemand anders. DUS een switch.
In mijn appartement heb ik een Linksys 54WRTG router staan. Daarop zit 1 pc en 1 xbox. Ik wil dus inderdaad men eigen netwerk hebben in men apartement. Maar is dit wel makkelijk ? Kan ik dan nog wel bij de eerste router van het netwerk (admin) ?
PS: Ik wil graag die router omdat ik em al had
Is draadloos (voor laptop,etc) en dat vind ik ook wel handig.
a) kabels naar boven te leggen (2e etage)
b) kabel naar beneden te leggen. (begane grond)
Op het moment dat de kabel beneden aankomt, moeten er internet naar 2 andere apartementen. 1 van mij en 1 van iemand anders. DUS een switch.
In mijn appartement heb ik een Linksys 54WRTG router staan. Daarop zit 1 pc en 1 xbox. Ik wil dus inderdaad men eigen netwerk hebben in men apartement. Maar is dit wel makkelijk ? Kan ik dan nog wel bij de eerste router van het netwerk (admin) ?
PS: Ik wil graag die router omdat ik em al had
[ Voor 8% gewijzigd door enzoronald op 20-09-2005 11:47 ]
Verwijderd
Als je nog een main-router zoekt daarvoor kan je even kijken bij Draytek... die maken namelijk niet-al-te-dure routers met VLAN functionaliteit, daarmee heb je scheiding van het signaal IN de router..... (werkt erg goed)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 11:49 ]
Je kan inderdaad 'web' pagina's uit het andere lan benaderen. Anders zou niemand ter wereld websites kunnen bezoekenenzoronald schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:46:
Ik wil dus inderdaad men eigen netwerk hebben in men apartement. Maar is dit wel makkelijk ? Kan ik dan nog wel bij de eerste router van het netwerk (admin) ?
PS: Ik wil graag die router omdat ik em al hadIs draadloos (voor laptop,etc) en dat vind ik ook wel handig.
Jouw router zal er voor zorgen dat mensen uit het andere lan niet op jouw lan kunnen komen vanwege de Network Adres Translanting (NAT) tenzij je bepaalde poorten gaat forwarden. In principe werkt het zoals met elke internet verbinding, alleen gaat die van jou dan door 2 routers('thuis') ipv 1 zoals bij de meesten.
Schakel dan de routert functionaliteit van die 2de uit... zo houd je een AP over. Die tweede keer routen is nutteloos en evt. vertragend. Ook is het wat lastiger troubleshooten op de laatste 2 pc's.
Ik heb deze setup hier altijd gehad, omdat ik mijn prive netwerk van het bedrijf wilde scheiden en geen zin had om extra geld uit te geven aan een duurdere router, ik had er al twee liggen. Werkte perfect.
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Pagina: 1