Ik ga hier in het bedrijf in een weekend alle patchkabels in de patchkast helemaal opnieuw bedraden.
De huidige opstelling werkt prima maar is niet superoverzichtelijk meer.
Omdat hier vast meer mensen zijn die er meer ervaring mee hebben (ikzelf heb ook wel een aantal patchkasten gevuld hoor) vraag ik me toch af of mensen nog adviezen hebben hoe je e.e.a. mooi kunt bundelen zodat alles eenvoudiger te beheren is.
De patchkast ziet er als volgt uit:
Bovenin: Patches van aansluitpunten binnen het gebouw
Midden: Interne telefoonlijnen uit de telefooncentrale (stuk of 50).
Daaronder: 5x 24 poorts switches
Daaronder: Routers
Helemaal onderzin hangt een 19" UPS en daartussen ongeveer een meter ongebruikte ruimte, hier staan een aantal ISDN routers die er toch uit gaan omdat alles nu SDSL is geworden.
Voor de SDSL en internetlijnen staat weer een aparte patchkast die doorgekoppeld is aan deze patchkast, maar die hoeft niet aangepast te worden.
Iemand goede tips?
PS ik zoek ook een zaak waar ik van die gigantische lange rollen klittenband kan krijgen...
De huidige opstelling werkt prima maar is niet superoverzichtelijk meer.
Omdat hier vast meer mensen zijn die er meer ervaring mee hebben (ikzelf heb ook wel een aantal patchkasten gevuld hoor) vraag ik me toch af of mensen nog adviezen hebben hoe je e.e.a. mooi kunt bundelen zodat alles eenvoudiger te beheren is.
De patchkast ziet er als volgt uit:
Bovenin: Patches van aansluitpunten binnen het gebouw
Midden: Interne telefoonlijnen uit de telefooncentrale (stuk of 50).
Daaronder: 5x 24 poorts switches
Daaronder: Routers
Helemaal onderzin hangt een 19" UPS en daartussen ongeveer een meter ongebruikte ruimte, hier staan een aantal ISDN routers die er toch uit gaan omdat alles nu SDSL is geworden.
Voor de SDSL en internetlijnen staat weer een aparte patchkast die doorgekoppeld is aan deze patchkast, maar die hoeft niet aangepast te worden.
Iemand goede tips?
PS ik zoek ook een zaak waar ik van die gigantische lange rollen klittenband kan krijgen...