Grote patchkast opnieuw bedraden

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga hier in het bedrijf in een weekend alle patchkabels in de patchkast helemaal opnieuw bedraden.

De huidige opstelling werkt prima maar is niet superoverzichtelijk meer.

Omdat hier vast meer mensen zijn die er meer ervaring mee hebben (ikzelf heb ook wel een aantal patchkasten gevuld hoor) vraag ik me toch af of mensen nog adviezen hebben hoe je e.e.a. mooi kunt bundelen zodat alles eenvoudiger te beheren is.

De patchkast ziet er als volgt uit:

Bovenin: Patches van aansluitpunten binnen het gebouw
Midden: Interne telefoonlijnen uit de telefooncentrale (stuk of 50).
Daaronder: 5x 24 poorts switches
Daaronder: Routers

Helemaal onderzin hangt een 19" UPS en daartussen ongeveer een meter ongebruikte ruimte, hier staan een aantal ISDN routers die er toch uit gaan omdat alles nu SDSL is geworden.
Voor de SDSL en internetlijnen staat weer een aparte patchkast die doorgekoppeld is aan deze patchkast, maar die hoeft niet aangepast te worden.

Iemand goede tips?

PS ik zoek ook een zaak waar ik van die gigantische lange rollen klittenband kan krijgen...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Werk met de juiste kabellengte en wees daar consequent in...
Ook lijkt het me handig om met verschillende kleuren te werken zodat je makkelijk kan zien wat wat is..
Maar dat zal je wel weten neem ik aan... :)
Wat ook handig is om met name de server kabels te labelen, aan bijde kanten...
Dan kan je naderhand heel makkelijk de juiste kabel terug vinden...

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gebruik bijvoorbeeld de linkerzijde van de kast voor data en de rechterkant voor telefonie. Werk alles netjes per patchpanel af.... Begin met bijvoorbeeld data werk dat af en doe dan de telefoons. Dat is goed bij te houden en ook erg netjes en strak weg te werken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Doe ook om iedere kabel een label :) Zodat je makkelijk kan overpluggen, en je niet hoeft te zoeken naar welke kabel nu waar naartoe gaat. het is even een hoop werk, maar het kan later een hoop werk besparen :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn voorganger had de kabels al wel eens gelabeld maar die had er de pc naam opgeplakt. Tja dat verloopt van tijd tot tijd >:)

Wel hebben de kabels allemaal aparte kleuren, rood is voor server, geel voor data (PC), blauw voor printers en groen voor telefonie.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-02 10:02

Skef

Ik scheer.me

Dubbelzijdig klitteband kun je evt. ook bij de stoffenhandel op de markt kopen, is vaak stukken cheaper dan bij de datacenter-jongens ;)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Pagina: 1