Toon posts:

CNPS7000B-Cu niet stil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb hier de CNPS7000B-Cu van Zalman.
Maar ik vindt hem niet zo stil, er zit een hele irritante brom in het koelertje, en volgens mij hoort dat niet toch?
Of is hij gewoon kapot?

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2025
Heb je de Fan Controller al aangesloten?

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:26
Hoe lang heb je hem al, want het kan zijn dat er ergens stof tussen zit.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Bij die 7000B zit een 92mm-koeler toch? Als die op full power draait is hij niet superstil nee, doe zoals coller zegt eens checken of je fancontroller wel aangesloten zit en op bv half power staat :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik ongeveer een half jaar, maar ik heb hem gister helemaal goed schoon gemaakt dus.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40

Thandor

SilverStreak

Mijn ervaring is dat de koeler niet helemaal stil is. Een lichte brom in de fan.
Ik kan vanuit hier niet horen of het de normale brom is of dat de fan stuk is.

Ik zie dat je 'm al een halfjaar hebt, is 'ie dankzij de stof niet ietwat beschadigd ? (Of tijdens het schoonmaken)

[ Voor 47% gewijzigd door Thandor op 20-09-2005 08:52 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
En de fanmate is aangesloten :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou wat ik me dus ook afvraag is of de 120mm weer stiller is en beter coolt :P

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:26
hij koelt wel beter, maar het scheelt maar een paar graden. en als je die wilt kopen moet je wel eerst kijke of dat giga ding compatible is met je mobo

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja: ik heb ipv de Zalman 92mm een Papst 4412 FGL 120mm erop aangesloten: in mijn geval een CNPS 6000Cu ipv jouw 7000B. Hij is stiller en koelt ongeveer even goed. Voordeel is wel dat ie meer bedekt, dus bv je chipset/mosfets etc worden ook extra gekoeld. Maar met die 7000B zit de fan in je koeler, dus je kan er niet even een 120mm tussen mikken hoor ;) Even vogelen met die fanmate dus totdat je op een acceptabele verhouding lawaai/koelkracht zit: zorg ook dat de fan goed vast zit, want daar kan het brommen ook door komen.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
okee thanks :)
Ik wil hem namelijk gewoon zo stil mogelijk hebben me pc. Maar je gaat steeds meer horen als ie stiller wordt. Nu hoor ik me voeding weer iets haha :9

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k heb juist de fancontroller dr tussen uit gesmeten, en gewoon C&Q aangezet, werkt veel beter :)

fan staat idle vaak gewoon stil :)

en k vind het ook geen porum die fanmate aan de case geplakt :(

404 Signature not found

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 08:56:
okee thanks :)
Ik wil hem namelijk gewoon zo stil mogelijk hebben me pc. Maar je gaat steeds meer horen als ie stiller wordt. Nu hoor ik me voeding weer iets haha :9
True, je werkt alles af en ik hield ook mijn voeding over als 'lawaaibron' terwijl dat een redelijk stil exemplaar was (een zalman 400W). Wat voor voeding heb je? :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
D'r zijn toch ook van die fanless voedingen?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon 1 die bij me kast zat een enlight. Is opzich wel stil.
We Are Borg schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 11:13:
[...]

True, je werkt alles af en ik hield ook mijn voeding over als 'lawaaibron' terwijl dat een redelijk stil exemplaar was (een zalman 400W). Wat voor voeding heb je? :)

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Mijn 7000B is gemod (idee van een vriend van me) met een 120mm erboven. Je haalt de 92 mm eruit, en met wat visdraad, lijm en tightrips? zet je de boel strak op het koperen onderstel, resultaat is, dat je veel beter koelt (meer oppervlak) en hij nog stiller is ook. En hij past overal op waar de 7000B ook op kan, want hij steekt niet veel meer uit buiten de koelvinnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pompiedom op 20-09-2005 11:45 ]

We create our own reality

Pagina: 1