Artifacts en wazig beeld

Pagina: 1
Acties:

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54
Sinds ik vorige week CounterStrike:Source geinstalleerd heb heb ik last van Artifacts.
Ik ben er inmiddels achter dat ik er ook last van in RTCW:ET en WoW. JOY!

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/3905/wowscrnshot0919051946021il.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/9933/dedust00069zl.th.jpg

Tevens trekt mijn VGA of Scherm 1280x1024@85Hz niet meer... Lijkt wel alsof ik tussen de strepen door zit te kijken. In het midden is het beeld scherp naar beneden en boven word het wazig. Het scherm is een HP/Compaq 9500. Bij 75Hz is het weg maar krijg ik wel koppijn van het geflikker.

Heb met Driver Cleaner Pro alle NVidia meuk eraf gesloopt en er weer opgezet. Door dit geleuter kwam ik er trouwens achter dat ik om een of andere reden ondanks dat ik 77.72 erop had staan met 65.nogiets draaide.

Heb deze geprobeerd so far:

77.72_win2kxp_english_whql.exe
77.77_winxp2k_international_whql.exe
78.01_winxp2k_english_whql.exe
nvodngov08126-[Guru3D.com].exe ( = Tweaked 81.26 driver)

Ik heb inmiddels mijn overclock van 25mhz op de CPU (woei...) weer uitgezet. VGA was inmiddels al niet meer overclocked.

Ik heb een vrij nieuwe voeding, 3,3V = 3,34, 5v = 5,01 en 12v is 12,3. Dat lijkt me niet verkeerd.

Ik heb de GPU cooler (Swifttech MCW50) er ook al af gehad en er opnieuw opgezet met een nieuw likje articsilver.

Alternatief omdat ik het meer dan zat ben, a.s. maandag een Sapphire Radeon X700 Pro 256MB DDR3 halen. En duimen dat het daarmee weg is...

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het lijkt me toch iets van een videokaart driver-probleem.
Meestal gaan die drivers flippen als de kaart overclocked wordt, je zegt echter al de boel weer teruggeschroefd te hebben...

Wat natuurlijk ook kan is dat een van de geheugenplankjes op je videokaart door het OC-en wat te heet is geworden dus nu fouten geeft in je beeld.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:46

charrel

Cortisol4life..

Lijkt gewoon meer op dood geheugen op je videokaart.

• Tazzy
OC-en is nu helemaal uitgezet. Daarom snap ik er ook geen hol meer van.
Mijn PC word ook amper warm doordat er 2 120mm fans inzitten voor de nodige airflow.

Zit nog wel te denken om even iets van een fannetje tijdelijk op mijn VGA te richten. Wellicht dat het geheugen nu toch te warm word? Mja... draai nu denkeen maand of 5 met deze setup zonder problemen. Kans dat mijn VGA verrot is is dus aannemelijk lijkt me

• Tazzy
3DMark test gaf een score van 372 }:O