Toon posts:

PC crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een dag crasht mijn pc zomaar. Dit is begonnen nadat ik een programma (Netlimiter) heb geinstalleerd (inmiddels alweer verwijdert)
Nadat ik bijvoorbeeld een programma of een applicatie heb opgestart hangt ie. Ook meteen nadat ik een spel heb gedaan loopt ie vast.
Muis beweegt nietmeer, blijf hetzelfde geluid horen en moet dan restarten. Wanneer ik dan reboot gaat mijn scherm nietmeer aan, maar als ik dit 2 of 3x herhaal dan opeens wel weer.
Ik heb pas een switch van systeemkast (Aopen -> Aerocool) gedaan en dacht dat het misschien in mijn onkunde in aansluiten was maar ben alles nagelopen en heb niks kunnen vinden wat er fout uitzag.
Kan iemand raad/advies/tips geven???

Sysspec.:
MSI 915P Combo
P4 3.2 Ghz
1024DDR (2 verschillende merken maar die zitten er al 2 maanden in en voorheen deden ze het prima)
X700Pro 256mb (Wordt 7800GTX :9~ )
Maxtor 160Gb
Audigy 2 Retail
Philips DVDbrander
Samsung DVDspeler
Tagan TG480-U01 PSU
WindowsXP SP2

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 08:22 ]

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Als het idd ligt aan dat progie, dan zou ik beginnen een clean windows install. Dan heb je iig het probleem van het progie uitgesloten
suc6

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
in het register alles van netlimiter opzoeken en verwijderen.
bij een un-install wil er nog wel eens wat blijven hangen.. :(

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Lijkt me eerder dat je install niet meer goed is, dus dat heeft dan niks met je systeem te maken. Ik zou een schone windowsinstall proberen in plaats van de oorzaak van je probleem in je hardware te zoeken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Muis beweegt niet meer, blijf hetzelfde geluid horen en moet dan restarten.
Dit suggereert een hardware probleem. Bij software problemen is het eerder een blauw scherm of Dr Watson, geen harde vastloper. Wanneer je chipset over de zeik gaat door verkeerde spanning of rotte signalen, dan is de aan/uit knop indrukken voor 4 tellen de enige optie.

Normaal zou ik dan zeggen: Controleer je voeding, maar een Tagan 480 watt'er zou toch genoeg moeten zijn (Op m'n werk staat een dual Opteron 252 met 4 GB ram en 8 HD's ook sap te trekken van zo'n zelfde Tagan 480 watt voeding, dus meer dan genoeg stroom voorhanden.) Als voeding voorlopig uit te sluiten is dan is een andere mogelijke verdachte de chipset temperatuur. Dus, ga eens systeemtemperaturen in de gaten houden. Een nadeeltje van die Tagan is dat die voeding zelf weinig koeling nodig heeft, dus als exhaust fan doet 'ie maar weinig. Heeft je nieuwe kast wel voldoende systeemfans?

Verder kan het geen kwaad om de BIOS te updaten naar de meest recente versie en Memtest86+ ( zie meuktracker: Memtest86+ 1.60 ) voor een paar uur draaien om zo geheugenfouten uit te sluiten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:22
Bekijk ook eens je eventviewer, misschien dat dat nog op een idee brengt:
start -> run -> eventvwr

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties! :)
Kreeg hier op het werk ook te horen met het systeemherstelpunt te gebruiken

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

En even over je geheugen, dat het al 2 maanden werkt zegt natuurlijk niks of het NU niet kuren vertoont.

En je bordje maakt nu ook geen sluiting met overbouwen?

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het klinkt inderdaad als defecte hardware, of niet goed aangesloten hardware.
Kijk als alles er goed in zit, en anders haal elk hardware onderdeel apart eruit en test als je PC dan wel naar behoren werkt.
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft geen beeld weer dus veel kan ik niet doen....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Probeer eens een pci videokaart om te kijken of je dan wel beeld hebt :)

Maak je geen kortsluiting in je nieuwe kast eigenlijk, controleer dat ook zeker even ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ehm....ik heb een pci-e videokaart :/ ...
en de pc gaat gewoon aan maar je hoort geen piepjes of niks van de usb ingangen en ik heb geen beeld.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Systeem zo kaal mogelijk maken: videokaart, 1 HD, 1 CD-rom, 1 reep geheugen, single channel dus. De rest, indien mogelijk, eruit. Verder ook even de videokaart eruithalen, alle pinnetjes inspecteren op brandplekken en/of vuil en opnieuw in z'n slot steken. Zorg daarbij dat de kaart echt volledig en recht in het slot steekt.

En verder het gebruikelijke: alle stroom uit 1 groep trekken (monitor op een andere groep dan je PC is een slecht idee!) en zorgen dat je een geaard stopcontact gebruikt. Ook niet op dezelfde groep zitten als de stroomvreters als koelkasten, vrieskisten, magnetronovens en dergelijke.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
bedankt hij doet het weer alleen gaf hij aan het begin een soort van piepjes 3 sec lang en daarna startte hij gewoon op (na uitzetten en opstarten gebeurde dit nietmeer).... iemand enig idee of dat nog complicaties geeft?
Pagina: 1