[PHP] Eerst inloggen voordat content bekeken kan worden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb een forum, dat draaid op een intern en extern netwerk. Vanaf het extern (internet) wil ik dat alle mensen eerst inloggen voordat ze uberhaupt het forum kunnen zien.

Vanaf intern mogen ze het forum meteen zien zonder in te loggen. Is dit in PHP met een soort script te maken. Een session of iets dergelijks. Als hij ingelogd is mag hij natuurlijk overal komen.

Ik heb geen idee waar ik voor zoiets moet zoeken. Tevens zal ik dan moeten weten van welke poort of ip de verzoeken komen.

Verwijderd

Als je webserver Apache is kan dit met .htaccess en .htpasswd bestanden.

Hiermee moet je een eind komen:
http://corz.org/serv/tricks/htaccess.php
http://corz.org/serv/tricks/htaccess2.php

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
Kijn ook hier eens, er is genoeg te vinden hoor.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Met apache alleen kan je dit al prima doen, dan kan je als condities zetten dat ze of een ip moeten hebben in een bepaalde reeks, of dat ze een login moeten invoeren.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
een beetje behoorlijk forum kan dit gewoon toch instellen :) ? htaccess is mooi, maar kijk maar eens op parse.react.nl https://react.parse.nl/ Kom je ook niet op zonder ingelogd te zijn. En react zal vast niet alleen zijn hierin :)

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 20-09-2005 08:35 ]

• BSeB
Dan ga ik nu eerst is even hard verder lezen. Thanx voor de links

• BSeB
Helaas he ik geen forum om uit te kiezen. Ik moet Phorum 5 gebruiken, omdat we reeds Phorum 3.4.4 gebruiken. Deze data moet overgezet worden.

Nu willen we graag wat extra's eraan toevoegen en dat is dat mensen van internet eerst langs de inlogpagina van het phorum moeten alvorens het Phorum te naderen.

Het mag namelijk ook niet mogelijk zijn om users vanaf de internet kant aan te maken.

Allemaal restricties die wel belangrijk zijn.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 08:14

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, succes dan maar. Mocht je nog tegen problemen aanlopen dan zou je nog even contact op kunnen nemen met de makers van Phorum.

Mocht je later nog eens een echt aan programeren gelieerd probleem hebben dan kun je wel weer een nieuw topic openen. Dat is immers waar Programming & Webscripting voor is bedoeld. Lees dan nog wel even de quickstart/het beleid door. Hierin staat welke vragen we hier liever wel, we liever niet hebben en wat voor voorwerk je zelf nog zou moeten doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.