[hub] Vreemd internetprobleem netwerk

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik zit met een probleem:

Ik heb hier 3 pc's in een netwerk die internet delen.

Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat de 2 clienten, waaronder ook mijn pc, vage storingen hebben.

Ik open IE, en open een pagina, waarbij ik de melding krijg dat de pagina niet kan worden geopend. Na 5 a 6 keer refresh opent hij opeens wel.

Dit is ook het geval bij de andere client-pc.

Op de server draait alles perfect, heeft dit soort problemen niet.

Op de server draait XP zonder SP's. Beide clienten hebben SP2 en Win XP.

Wat kan dit zijn? De search leverde me niet veel op.

Het wordt allemaal verdeeld door een hub.
Het pingen van de server vanaf de clienten gaat wel altijd probleemloos.

Gisteravond konden we alleen MSN aanmelden na 4 pogingen en dit forum kon ik openen. De rest van het internet leek het gewoon niet te doen.

Nu op de server de netwerkkaartjes een keer verwisseld te hebben was het even opgelost. Het werkt nu wel weer, maar nog steeds moet ik soms verversen om de pagina te kunnen zien.

Kan de HUB kapot zijn misschien en hoe is dat te testen??

p.s. kan mijn topic in Internet en Telefonie worden gesloten? Die was daar dus verkeerd geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 20-09-2005 07:21 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 17:52

BHQ

Right, wat voor software draait je smurfer om eea te verdelen?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
gewoon de verbinding / netwerkkaart geselecteerd en internet delen daarop toegepast. Een brug maken met de kaart voor het interne netwerk heeft geen zin, geeft hetzelfde.

Gekke is dat het voorheen wel werktte.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Tybo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08-2025

Tybo

010101011110010101??

probeer eens met een switch of cross-kabel, dan kan je dat al elimineren.

SvennieG

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
kan de HUB ook dood zijn?? Die is nu een 3,5 a 4 jaar oud

• RammY
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

ik denk eerder brakke bekabeling.
Laat eens een ping lopen vanaf je clients naar de servers.
Gewoon: "ping *smurverip* -t"
en laat die gewoon es ff lopen.

Als die vanaf de clients naar de servers gewoon goed zijn dan moet je het toch ergens anders zoeken.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

kan ook een windows :( Xp probleem zijn vaak met het netwerken met Xp zijn er problemen zoals , firewire netwerkkaarten die aangesloten zijn terwijl er geen poort is aangesloten en etc.... zulke dingetjes.
De afdeling netwerkverbindingen bij xp is enigzins brak, ikzou je gewoon afraden om een internet verbinding door windows xp te laten delen, probeer eens een linux boxje _/-\o_ op zetten met een dhcp servertje erop die deelt bijvoorbeeld

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

De afdeling netwerkverbindingen bij xp is enigzins brak, ikzou je gewoon afraden om een internet verbinding door windows xp te laten delen, probeer eens een linux boxje _/-\o_ op zetten met een dhcp servertje erop die deelt bijvoorbeeld
Dan moet je daar weer een extra pc hebben voor 3 clients. Linux is best okay, maar 't moet schaalbaar blijven.

Mijn mening: koop een 4poorts routertje van 25, das nu toch echt de kost nie. Je gaat sneller kunnen surfen en files delen. Dus waarom nog met die hub blijven werken?

SvennieG

Verwijderd

_/-\o_ Hooray, helemaal mee eens doe het makkelijk een koop een routertje.
Linux is inderdaad okay al lhoewel je daar wel een beetje in moet zitten om er lekker mee overweg te kunnen .
De mogelijk zijn echter wel ver uit te breiden tot complete firewall etc... maar ook gelijk ff een fileservertje van als je het leuk vind.:9

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Aangezien we eind dit jaar gaan verhuizen heb ik geen zin meer om gaten te boren in plafonds e.d. om de bekabeling goed te krijgen. Tenzij ik een router en die huidige hub samen kan gebruiken. Is dat ook mogelijk??

Of moet ik misschien Sygate gaan gebruiken voor het delen van een verbinding??

PING-en gaat gewoon goed en ook files sharen is geen probleem.

Ik heb een firewire poort op mijn geluidskaart die niet wordt gebruikt, maar de server heeft een ingebouwde op het moederbord met niks eraan. Kan dat de oorzaak ook zijn dan??

Het lijkt dus of de server het niet goed doorstuurt of regelt, of de hub is kapot.
Ik heb geen netwerkbrug meer nu, maar zelfde probleem blijft.
Vanochtend was het wel goed, maar moesten we pagina's verversen voor ze echt gingen laden... Dus sporadisch valt het gewoon paar seconden weg, het internet op de clienten.
Die firewire op de server kan dus storen op de LAN??

[ Voor 46% gewijzigd door freddyathlon op 20-09-2005 14:54 ]

• Tybo

Tybo

010101011110010101??

Ik heb een firewire poort op mijn geluidskaart die niet wordt gebruikt, maar de server heeft een ingebouwde op het moederbord met niks eraan. Kan dat de oorzaak ook zijn dan??
wat? :| Nog nooit van gehoord. :/

misschien is er iets mis met de dns ofzo...doe even ipconfig /flusdns, baat het niet schaad het niet ;)

SvennieG

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Heeft misschien dit topic er wat mee te maken??

Lees soms zelfde klachten:

Problemen met DNS bij Chello

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Op de server bij de kaart die voor de inetverbinding zorgt de DNS aanpassen,
moet ik dan ook de netwerkkaart voor het interne netwerk zo configureren?

Is dan de DNS 192.168.0.1 of ook die 2 van chello?

En wat moet ik instellen bij de clientmachines?

Staat nu niks namelijk...

Verwijderd

het is niet zo dat firewire poorten een probleem zijn in het netwerk of storen alleen daarmee geeft windows xp nog wel eens een conflict.
:'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 20:36 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb de 2 clienten nu een eigen IP gegeven ipv dat het wordt aangewezen of automatisch gaat. Ook bij DNS heb ik het IP van de server gegeven...

Nu lijkt het allemaal weer te werken. Nog geen uitval gehad vanavond.

Kan dit het zijn geweest???

Ook de netwerkkaart voor het interne netwerk in de server heb ik een eigen IP gegeven

Pagina: 1