Ik zit met een probleem:
Ik heb hier 3 pc's in een netwerk die internet delen.
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat de 2 clienten, waaronder ook mijn pc, vage storingen hebben.
Ik open IE, en open een pagina, waarbij ik de melding krijg dat de pagina niet kan worden geopend. Na 5 a 6 keer refresh opent hij opeens wel.
Dit is ook het geval bij de andere client-pc.
Op de server draait alles perfect, heeft dit soort problemen niet.
Op de server draait XP zonder SP's. Beide clienten hebben SP2 en Win XP.
Wat kan dit zijn? De search leverde me niet veel op.
Het wordt allemaal verdeeld door een hub.
Het pingen van de server vanaf de clienten gaat wel altijd probleemloos.
Gisteravond konden we alleen MSN aanmelden na 4 pogingen en dit forum kon ik openen. De rest van het internet leek het gewoon niet te doen.
Nu op de server de netwerkkaartjes een keer verwisseld te hebben was het even opgelost. Het werkt nu wel weer, maar nog steeds moet ik soms verversen om de pagina te kunnen zien.
Kan de HUB kapot zijn misschien en hoe is dat te testen??
p.s. kan mijn topic in Internet en Telefonie worden gesloten? Die was daar dus verkeerd geplaatst.
Ik heb hier 3 pc's in een netwerk die internet delen.
Het gebeurt de laatste tijd regelmatig dat de 2 clienten, waaronder ook mijn pc, vage storingen hebben.
Ik open IE, en open een pagina, waarbij ik de melding krijg dat de pagina niet kan worden geopend. Na 5 a 6 keer refresh opent hij opeens wel.
Dit is ook het geval bij de andere client-pc.
Op de server draait alles perfect, heeft dit soort problemen niet.
Op de server draait XP zonder SP's. Beide clienten hebben SP2 en Win XP.
Wat kan dit zijn? De search leverde me niet veel op.
Het wordt allemaal verdeeld door een hub.
Het pingen van de server vanaf de clienten gaat wel altijd probleemloos.
Gisteravond konden we alleen MSN aanmelden na 4 pogingen en dit forum kon ik openen. De rest van het internet leek het gewoon niet te doen.
Nu op de server de netwerkkaartjes een keer verwisseld te hebben was het even opgelost. Het werkt nu wel weer, maar nog steeds moet ik soms verversen om de pagina te kunnen zien.
Kan de HUB kapot zijn misschien en hoe is dat te testen??
p.s. kan mijn topic in Internet en Telefonie worden gesloten? Die was daar dus verkeerd geplaatst.
[ Voor 6% gewijzigd door freddyathlon op 20-09-2005 07:21 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200