[discussie] heeft THG een MS PR guy aangenomen?

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik weet dat dit eigenlijk niet hier hoort en dat er over artikelen niet word gedicuseert maar vind dat artikel eigenlijk op de FP hoort en dan niet in de positieve zin.
Want hoewel tweekers.net normaal niet zulke dergelijke artikelen plaats.
zou ik het een goed idee vinden dat hier wel een discusie over word gevoerd op de FP en als een soort waarschuwing dat men moet oppassen wat men leest.
en dat deze dingen aan de kaak moeten worden gesteld.

Ik was op THG dit artikel aan het lezen Microsoft promises world domination at PDC
Het artikel staat bol van de waarheids verdraaingen en kleine leugentjes dat mijn nekhaaren er van overeind gingen staan.

een voorbeeld
THG schreef op maandag 19 september 2005:
and shared using open formats. And not just the version of "open" formats that Microsoft has been pushing, but really Open in the traditional, Internet way.
The irony for Linux is huge.

These new protocols and standards that comprise Vista's landscape were largely developed under Linux environments, and many by Linux supporters. Nonetheless, Microsoft is doing what no single Linux vendor, or association of such vendors, have accomplished so far
ja het kan best zijn dat al deze protocols en standards open zijn maar er word ook gebruik gemaakt van MS "bijna" open protocols en standards.
en hoe wel deze MS protocols en standards voor bedrijven geen probleem zijn, zij kunnen makkelijk leven met de zeer klijne ristricties die MS oplecht
geld dit niet voor de OS gemeenschap en kunnen/mogen ze deze niet in OS programas als linux of open office gebruikt/verwerken worden.

Ik heb nog nooit zo een belangen verstrengeling gezien als deze op een zo genaamd "gerenomeerde" nieuws site.
Als ik naar MS zijn FP ga verwacht ik dat MS daar zijn produkt aanprijst en dat het het beste is wat er is en dat je eigenlijk niet zonder kunt leven maar dit artikel zou zo rechtstreeks van die zelvde frontpage van MS af kunnen komen

Vroeger was THG een van de beste nieuws sites op de web met haar scherpe artikelen maar na dat ze Intel een keer op hun knie'en kreeg met dat artiekel over de eerste PIII 1.13Ghz is het alleen maar naar beneden gegaan met het nivau van hun artikelen.

En ik vind dat gedrag als dit aan de schandpaal moet worden gezet hoe en waar dan ook.

p.s. ik ben geen linux gebruiker of fan maar dit klopt gewoon niet.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:07

botoo

💀 too old to die young

Move -> Frontpage Algemeen

Misschien kunnen/willen ze er daar iets mee, TMF is iig niet de juiste plaats.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Laat ik duidelijk vooropstellen dat het niet onze taak is om 'moraalridderig' alle subjectieve artikelen op andere sites aan de schandpaal te nagelen. Als dit artikel online verschijnt, zal het dan ook niet vanwege de reden die jij geeft zijn.

Desondanks zie ik er wel wat in, als je een beetje door het marketinggeblaat heen prikt, wat Ome Tom een klein beetje vergeten lijkt te zijn. Ik ga hier echter niet inhoudelijk over het artikel gaan discussiëren, daarvoor is dit niet de juiste plek. Ik denk dat je daarvoor in een van de andere fora hier terechtkunt, als je het op een onderbouwde, volwassen discussie houdt over de feiten en fouten betreffende dit artikel.

Misschien zie je het straks dus nog wel op de frontpage verschijnen. Dat bekijk ik nog even en overleg ik even met wat collega's :)

edit:
Overigens zie ik het niet in de submit staan. Alvorens hier een topic te openen met redenen waarom het wel geplaatst had moeten worden, is het misschien handig dat je een artikel in de submit dropt

[ Voor 15% gewijzigd door Yoeri op 20-09-2005 08:43 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
klopt omdat ik eigelijk niet wist wat ik hier mee aan moest.
en de reacties van mods en redactie hier over wou weeten voor dat ik het wou submiten.
ik ben het met je eens dat tweakers geen moraal ridder hoeft te zijn.
maar ik vond dit gewoon over de scheef gaan.
als een beurs analist zo een artikel scheef en later zou blijken dat hij ook comisie geld krijgt voor iets anders van dat zelvde bedrijf zou hij waar schijnlijk vervolgd worden en een boete krijgen.

ik vind dit een zeer eng pad dat hier word gelopen kan me een paar maanden geleden nog herinneren dat iedereen over het besluit over apple van de rechter viel dat website zijn bron moest vrij geven en dat ze niet gelijk werden gesteld met de gewone pers.
ik vind dan dat het mes aan twee kanten moet snijden dat ze ook de zelvde standaard journaalstieke etiek moeten volgen.
als het AD zo iets zou schijven en de zelvde dag en week er na levens grote advetenties van MS in de krant zouden staan denk ik dat het het zelfs nova of iets dergenlijks haalt

ps sorry voor de spel fouten maar heb hier geen spelcheck op deze comp.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tom's Hardware Guide heeft natuurlijk een reputatie als het gaat om vooroordelen :P Intel heeft lange tijd de betere waardering van ze gekregen (het beruchte 'wat gebeurt er met een AMD als je de koeler erafsloopt'-filmpje is, weinig verrassend, van ome Tom) en ook dit artikel lijkt gedicteerd door de persdienst van MS.

Alhoewel, tenzij ik iets belangrijks gemist heb denk ik niet dat ze bij MS ooit iets als 'By reorienting its applications around XML - a much lighter-weight construct than COM for inter-application communication - Microsoft is making Windows and its applications more efficient (theoretically).' zouden schrijven, je kan Redmond van veel beschuldigen maar dat ze COM en XML doorelkaar zouden gooien lijkt me héél onwaarschijnlijk :X

Nee, ik weet dat ze ook het modulariseren van de interop kunnen bedoelen, maar je bent imo niet lekker als je denkt dat dat applicaties theoretisch efficienter maakt :)

Maar dat is dus het principe van vrije pers. Als ze hun naam te grabbel willen gooien met 'we're not worthy'-artikelen is dat hun zaak. Ze zullen er vast nog wel publiek mee trekken; dat de kritischer lezers afhaken en naar de concurrent overstappen is noch het probleem van de concurrentie, noch dat van ons - integendeel :9 Overigens schrijft T.net ook wel 'ns positief over MS, maar dat er bij zo'n artikel soms ook MS-advertenties verschijnen is toch echt puur toeval. Ik mag dan ook hopen dat THG nog wel over enige redactionele onafhankelijkheid beschikt.

Strafbaar is een dergelijke halve advertorial in elk geval niet; en de Apple-zaak toont volgens mij *juist* aan dat THG geen journalistieke pretentie zou hoeven hebben. In feite ging die zaak daar echter niet om: het ging Apple erom de mensen te vinden die een NDA hadden overtreden, dus mensen die een getekend contract hadden geschonden. Dat is hier uiteraard niet aan de orde, als er een contract is zal dat een sponsorcontract zijn en THG zal dat niet snel schenden. Maar dat is pure speculatie van mijn kant :)

edit:
& klein titelfixje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 20-09-2005 15:08 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.