[Digiblast] Nieuwe spelcomputer voor kids

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 13:43
Ik zag op Bart Smit een nieuwe spelcomputer voor kids (5-12) de digiblast. Ik zag eerst de activision anthology pack en vroeg me af voor welk systeem dit nou was. Later bleek dat het (weer) om een nieuw concept gaat.

http://www.digiblast.nl/main.php

http://www.ad.nl/multi-media/article18704.ece

Ik vraag me af of er naast de psp en nintendo (micro) nog ruimte is voor zo een portable.

[ Voor 20% gewijzigd door cc12 op 20-09-2005 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En wat wil je precies bereiken met deze topicstart?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ben bang dat deze spellen te beperkt zijn. Ik bedoel dus dat je niet het 'hele' spel koopt maar en soort van luxe demo-versie oid. Voor 14,95 kun je nooit een geheel spel kopen - je kan iig niet goedpraten dat je bijna 80 euro betaalt (of zelfs meer) voor de Nintendo DS of PSP variant ervan. Of de spellen zijn antiek-achtig, maar ergens moet een catch zitten. Het enige 'revolutionaire' aan dit ding is de prijs, en die moet ergens door veroorzaakt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 20-09-2005 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Wat zijn de specs van dit apparaat dan? (ad zegt er niks over en die digiblast site vind ik eng :'( )

edit:
Toch maar wat moeite gedaan, specs:
Technische specificaties:

* Full colour, hoge resolutie LCD scherm
* Mogelijkheid om tekenfilms, video’s en muziek ( MP3) en jpeg foto’s af te laten spelen.
* Interne luidspreker
* Geintegreerde standaard
* Schermverlichting aan / uit
* Toetsenbord vergrendeling
* Afmeting: 12,5 cm breed, 11 cm hoog en 3 cm dik

Slots:

* Cartridge slot: voor video, spelletjes en muziek cartridges en de optionele MP3 speler en fotocamera cartridge.
* TV-Out slot ( wordt alleen gebruikt met de digiBLAST TV-out cartridge)

Aansluitingen:

* Hoofdtelefoon ( stereo)
* Stroomaansluiting

Knoppen:

* Aan / uit
* Speciale video en muziek knoppen: spelen / stop / Vooruit / Achteruit
* 5 spelletjes knoppen
* 1 joy pad
* Start
* Selecteer
* Volume
* Contrast

Stroom:

* Oplaadbare NiMH batterijen
* Lader ( voor UK: 4 x AA nodig , zij hebben geen oplaadbare versie)

[ Voor 85% gewijzigd door NvE op 20-09-2005 03:46 ]

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
cc12 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 03:05:
Ik vraag me af of er naast de psp en nintendo (micro) nog ruimte is voor zo een portable.
Ik denk niet dat dit echt directe competitie is om eerlijk te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het apparaat kan het nooit afspelen,

maar zou wel cool zijn dat je er zelf een 40GB schijf in mod om er vervolgens divx/dvd whatever af te kunnen spelen :)

zinloze opmerking, weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zijn contracten met grote spellenmakers als Atari, Konami, Activision en UBI Soft. Er staan games gepland als Tony Hawk’s Pro Skater, Rayman, Yu-Gi-Oh! en Spider-Man. Ook staan er educatieve games en de Atari Classic Games op stapel.
Tja, Konami en Atari zijn natuurlijk grote namen, maar ik betwijfel of zij werkelijk ook die spellen zullen coderen. Waarschijnlijk is het net als die Game.Com van Tiger. Die hadden ook "contracten" met Sega en Capcom. Dat hield in dat ze een Sonic en Resident Evil spel mochten uitbrengen, maar die werden in-house door Tiger geprogrammeerd en guess what: die kunnen dat helemaal niet. Het waren echt trieste spellen die geheel niet de kwaliteit van het origineel hadden. Het zal met de Digiblast niet veel anders zijn vrees ik...

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Ik verwacht die gewoon een goedkope ripoff is die een graantje mee wil pikken met veel mindere games voor een veel mindere prijs.
Voor sommige mensen zal de kwaliteit en de moeilijkheid van deze spellen genoeg zijn en die zijn hier helemaal gelukkig mee, mensen die geen geld hebben zouden hier gelukkig mee kunnen zijn maar als je het geld hebt moet je gewoon voor de a-merken zijn.

Er zijn al jaren goedkope versies van de "echte" a-merk spellen/spelcomputers, dit begon in de jaren 80 toen handcomputerspelletjes net nieuw waren... de mooie dual screen donkey kong voor 80 gulden ten opzichte van een goedkoop kokosnoten ontwijken spel voor 25 gulden. (damn wat was ik gelukkig met dat debiele kokosnoten ontwijken spel).

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:12
het lijkt een project van Nikko te zijn, toch ook geen obscuur bedrijfje als het om speelgoed gaat?
Het ding zal idd wel de nodige beperkingen hebben, anders kunnen ze nooit zo veel goedkoper zijn. Maar ik wacht met smart op de eerste leuke hacks :)
Pagina: 1