[Q-Motion/AH] PC hangt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Mijn vader heeft vandaag deze Q-Motion pc en een BenQ 19" TFT-scherm gekocht bij de AH:
http://www.ah.nl/multimed...6&trg=multimedia/index.pc
Op het eerste gezicht een mooi apparaat met ruim voldoende specs voor normaal gebruik. De PC is namelijk niet gekocht voor high-end games maar vooral internetten, muziek luisteren, office en later waarschijnlijk ook de mogelijkheden van het Windows Media Center.
Ik heb de PC vanavond aangesloten, internet aangesloten, dit ging allemaal goed. Meteen Firefox en iTunes gedownload.
Toen ik mijn vader iTunes wou uitleggen ging het mis. Ik stop een audio-cd in de PC, en wil deze importeren naar MP3 files op de pc. Na 2 nummers gaat de PC zomaar opeens helemaal uit. Zonder melding o.i.d. :?
Ik zet hem opnieuw aan, probeer hetzelfde nogmaals, maar weer gaat ie spontaan uit. In de andere DVD-speler is dit ook het geval. :'(
Ik zocht naar een oplossing voor dit probleem, maar toen na een paar minuten surfen stond de pc ook volledig vast. Het beeld 'bevriest, en muis en toetsenbord reageren allebei niet :/ Dit is een aantal keer gebeurt, totdat ik er genoeg van had.. Ik wil zo gaan slapen, dus ik heb de pc maar uitgezet. Ik typ dit op mijn eigen pc.
Mijn vader koopt juist een complete pc, omdat hij er vanuit gaat dat dit gewoon goed werkt zonder er aan te hoeven sleutelen. Mijn vader en ik zijn namelijk allebij niet heel ervaren op het gebied van computers.

Zijn er meer mensen met zulke problemen? Of zijn er mensen die een oplossing kennen voor dit probleem?
Ik zal morgen ook de helpdesk maar bellen.

Ik heb wel al gelezen over andere problemen met deze computer. Deze problemen traden echter pas op tijdens het spelen van een spel. Volgens mij is dit een ander probleem als waar ik mee te maken heb.
(AH Qmotion Mediacenter PC: Wie nog meer 3D-problemen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:08
Niemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dit valt toch gewoon onder garantie?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de pc direct gaan omruilen. Ik heb ook problemen met deze pc gehad. Als het systeem eenmaal loopt, dan is het een perfect ding voor weinig geld.

Ik heb het systeem in januari gekocht. Ik had ook last van bevriezing van het systeem. Albert Heijn wilde hem toen niet terugnemen. Toen heb ik de servicedesk maar gebeld. En ik kan niet anders zeggen, dan dat ze een uitstekende service bieden. Bij mij is het probleem opgelost. Gelukkig, maar ik was toen wel anderhalve maand verder. Dat kwam doordat ze toen nog niet wisten waar het probleem vandaan kwam.

Onderstaand bericht heb ik eerder gepost....

Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door of een brak moederbord, of een instelling van het BIOS. Bij mij was het een BIOS instelling.

Ik heb de settings effe gecheckt.

Ik heb onder AGP & p2p bridge control gekeken (Advanced settings in de bios)
De volgende waarden heb ik gezien

AGP aperture size 512m
AGP 3.0 mode 4x
AGP driving control AUTO
....
....
VGA share memory size 64M

. Wel vreemd dat mijn aperture size op vier de hoeveelheid ram is ingesteld. Wat ik er over had gelezen, was het nromaal om twee keer de waarde van de hoeveelheid van je videokaart te nemen. En dan hoeft het nog niet uit te maken.

Wat denk jij er van???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Superhuuper schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:37:
Niemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? :|
kicken mag pas na 24 uur

je hebt toch garantie? bel dan ff met de helpdesk, je hebt dat toch niet voor niks

[ Voor 19% gewijzigd door Murcielago op 20-09-2005 22:02 ]

PSN: djmurcielago

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

als je dit ding maandag hebt gekocht, en hij doet het niet, ga je er dus niet aan rommelen, maar terug ermee.

Je zal maar een auto kopen die zodra je gas geeft uitvalt, dan ga je toch ook terug ipv zelf ff de motorkap opendoen? het voordeel (en nadeel) van een compleet systeem is nu eenmaal dat je er zelf niks aan hoeft te doen.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1