Tweakvolk !
Met pijn in mijn hart heb ik mijn Mitsu coltje te koop gezet op marktplaats vandaag.
Ik had een coltje uit 1994 wat reed op GAS (g2 installatie) en dus erg duur was in maandelijkse afschrijvingen. 50 euro per maand voor wegenbelasting is niet te betalen voor een student. Tel daar de 50 euro aan verzekeringen bij op, en je snapt dat ik voor die 30 kilometer die ik per week rijd geen gas hoef te nemen
.
Maar omdat ik wel regelmatig lanparty's bezoek, of met vrienden naar een dorpje verderop rijd, of met mijn girl grote boodschappen ga doen (bij de aldi enzo ) (etc. etc. etc.) wil dus wel een auto-tje behouden. Nu wil ik echter een autotje waarbij functionaliteit eigenlijk op plek 2 komen, en kosten op plek 1. Het gaat er dus om dat ik een autotje vind waarbij de wegenbelasting niet zo denderend hoog is, en het verbruik als het even kan ook niet (ik rijd sowieso altijd netjes, dus geen race-perikelen bij mij). De voorkeur gaat (gewoon vanwege ervaring) uit naar japanse karretjes. Het is dus eigenlijk meer een auto om op te rijden. De eisen zijn daarom :
- "Goedkoop" in aanschaf (prijs tot een euro of 1500)
- Klein
- Licht
- Functionaliteiten/Opties zijn leuk , maar hoeven niet. Geen stuurbekrachtiging oid dus)
- Rijd op benzine (dus geen gas , voor de toeslag)
- Is technisch/motorisch goed
- goedkoop in onderhoud (dus geen onderdelen vervangen om de 2 weken).
- 1.0 motor is goed , meer dan 1.3 hoeft niet (mag wel )
- Iemand van 1.90 meter moet er goed in kunnen zitten
Ik had zelf deze autotjes in gedachten :
- Nissan Micra
- Suzuki Alto
- Suzuki Swift
- Mitsubishi colt (oude model)
- Mazda 323 (geen F )
- Ford Fiesta (oude model)
- Toyota Starlet
- Toyota Corolla
- Honda Civic
- Peugeot 309
- Daihatsu Charade 1.0
- Seat Marbella
- VW Polo
- Opel Corsa
- Fiat Panda
- Citroen AX
- Citroen ZX
Kan iemand dit lijstje aanvullen , aan de hand van eigen ervaringen ? Of misschien even vertellen over wat hij/zij kwijt is voor een model in mijn huidige lijstje ?
Alvast dank
Met pijn in mijn hart heb ik mijn Mitsu coltje te koop gezet op marktplaats vandaag.
Ik had een coltje uit 1994 wat reed op GAS (g2 installatie) en dus erg duur was in maandelijkse afschrijvingen. 50 euro per maand voor wegenbelasting is niet te betalen voor een student. Tel daar de 50 euro aan verzekeringen bij op, en je snapt dat ik voor die 30 kilometer die ik per week rijd geen gas hoef te nemen
Maar omdat ik wel regelmatig lanparty's bezoek, of met vrienden naar een dorpje verderop rijd, of met mijn girl grote boodschappen ga doen (bij de aldi enzo ) (etc. etc. etc.) wil dus wel een auto-tje behouden. Nu wil ik echter een autotje waarbij functionaliteit eigenlijk op plek 2 komen, en kosten op plek 1. Het gaat er dus om dat ik een autotje vind waarbij de wegenbelasting niet zo denderend hoog is, en het verbruik als het even kan ook niet (ik rijd sowieso altijd netjes, dus geen race-perikelen bij mij). De voorkeur gaat (gewoon vanwege ervaring) uit naar japanse karretjes. Het is dus eigenlijk meer een auto om op te rijden. De eisen zijn daarom :
- "Goedkoop" in aanschaf (prijs tot een euro of 1500)
- Klein
- Licht
- Functionaliteiten/Opties zijn leuk , maar hoeven niet. Geen stuurbekrachtiging oid dus)
- Rijd op benzine (dus geen gas , voor de toeslag)
- Is technisch/motorisch goed
- goedkoop in onderhoud (dus geen onderdelen vervangen om de 2 weken).
- 1.0 motor is goed , meer dan 1.3 hoeft niet (mag wel )
- Iemand van 1.90 meter moet er goed in kunnen zitten
Ik had zelf deze autotjes in gedachten :
- Nissan Micra
- Suzuki Alto
- Suzuki Swift
- Mitsubishi colt (oude model)
- Mazda 323 (geen F )
- Ford Fiesta (oude model)
- Toyota Starlet
- Toyota Corolla
- Honda Civic
- Peugeot 309
- Daihatsu Charade 1.0
- Seat Marbella
- VW Polo
- Opel Corsa
- Fiat Panda
- Citroen AX
- Citroen ZX
Kan iemand dit lijstje aanvullen , aan de hand van eigen ervaringen ? Of misschien even vertellen over wat hij/zij kwijt is voor een model in mijn huidige lijstje ?
Alvast dank
[ Voor 7% gewijzigd door Khaine op 20-09-2005 08:46 ]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?