Toon posts:

vermogen kast?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik ik mijn machine 4 HD's plus DVD plus CD-Burner + 5 PCI kaarten + AGP ... heb zitten, vindt de compu bij het opstarten soms een HD/DVD niet. Nu vraag ik me af of het zou kunnen zijn dat mijn kast gewoon niet genowg vermogen leverd. Ik heb een 235Watt kast (kut, niet op gelet bij het kopen).
Toen ik nog maar 3 3HD's had werkte hij perfect...

Als iemand iets hiervan afweet....

Benjamin

Verwijderd

al geprobeerd een IDE boot delay in te stellen?
staat als ik het goed heb in 'chipset properties'.
dan krijgen je HDs meer spinup tijd. heb je SCSI of IDE?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 IDE een een SCSI schijf, de CD-spelers zijn allemaal SCSI. Ik denk niet dat de spinup helpt omdat het ook al is gebeurd dat een schijf (ivm powersaving [is inmiddels uitgezet]) niet meer terugkwam. Ook gebeurde het een keer met mijn SCSI-DVD, wat helemaal nergens op slaat.

Verwijderd

ik zou zeggen hang er een 300Watt voeding in... anders hobbel naar de winkel en maak een deal dat als het niet werkt je je geld terug krijgt.

Verwijderd

ik neem aan dat je een standaard atx kast hebt, dus dan past daar makkelijk een standaard atx 300 watt voeding in. Wat je ook kan doen is een ouwe at voeding erbij hangen om je hd's enzo mee te voeden.

Verwijderd

Grote kans dat het aan je voeding ligt ja. Ik had er op een gegeven moment ook last van (moest scsi hd's delayed laten up spinnen omdat anders de voeding het niet trok)Ik heb toen een oud at minitowertje gepakt en daar 3 van mijn scsi schijven ingedaan. Scheelt een hoop warmte en problemen met de voeding ook opgelost.

Mark

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
als je een athlon hebt. of een zwaar overclockte coppermine zou ik zeker over een zwaardere voeding denken.. wordt ook minder warm dan :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Vind het al een hele prestatie dat 'ie het dee met 3 HS's erin.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1