k7upgrade 600 bridge card erbij ?

Pagina: 1
Acties:

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 08:52
Hoi ik ga waarschijnlijk een ASROCK K7 upgrade-600 moederbord kopen.
Die kan socket 462 aan, maar ook socket 754, via een bridge card, maar wordt deze nou standaard meegeleverd of niet ?

ASRock K7Upgrade-600 features "K8 Bridge Port", which provides a Flexible’n’Easy CPU socket upgrade solution. It enables users to upgrade from Socket A (462) to Socket754 through an add-on card - ASrock 754Bridge Card. Users can enjoy the cost-effective Socket A platform at the present stage and reserve the freedom of choice to adopt the stronger AMD Socket754 CPU in the future. Instead of discarding the original Socket A board to go for AMD Socket754 CPU, users can upgrade K7Upgrade-600 to Socket 754-ready platform by applying ASRock 754Bridge Card. The “K8 Bridge port" on board provides the interface between ASRock K7Upgrade-600 and ASRock 754Bridge Card, and thus offering users a flexible and cost-effective upgrade capability.

Dit lees ik weer ergens anders:
K8 Bridge
(Orange-Colored Bridge (K8BRIDGE_1) + Brown-Colored Bridge (K8BRIDGE_2)):
The set of K8 Bridge allows you to upgrade your AMD 462-Pin CPU to AMD 754-Pin
CPU by installing an add-on ASRock 754Bridge (optional) into this K8 Bridge on
K7Upgrade-600 motherboard.

Maar ik zie nergens waar ik die K8 bridge kan kopen ....

[ Voor 20% gewijzigd door marcelhijma op 20-09-2005 00:35 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Als ik kijk op de site van ASRock zie ik staat dat de 'bridge' optioneel is.
Volgens mij kun je dat vertalen naar : "De bridge wordt niet meegeleverd".

Link naar ASRock :: K7Upgrade-600 :)
Link naar 4Launch waar de bridge verkrijgbaar is :)
Zoeken naar 'ASRock' bij 4Launch.

Wil je 100% zeker zijn of de bridge wel of niet wordt meegeleverd, mail dan even naar ASRock en/of 4Launch met de desbetreffende vraag :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• marcelhijma
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik zie die kaart ook nergens te koop staan. En zo ja wat kost dat ding dan ? De toegevoegde waarde van dit alles begrijp niet zo, kan je net zo goed een ander moederbord kopen ...

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Deze site laat een review zien. De bridge kaart zit in een aparte doos. Een aanduiding dat 'ie dus niet in de doos van het moederbord zit en waarschijnlijk niet wordt meegeleverd.
maar ik zie die kaart ook nergens te koop staan.
Zoals ik al zei, 4Launch heeft de 'bridge' in het assortiment staan. :)

• marcelhijma
ja ik zie het voor 39 euro ...

Wat heb je daar nu aan ? Kan je toch net zo goed een ander moederbord kopen voor om en nabij dezelfde prijs ?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

marcelhijma schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:56:
ja ik zie het voor 39 euro ...

Wat heb je daar nu aan ? Kan je toch net zo goed een ander moederbord kopen voor om en nabij dezelfde prijs ?
Toen dit bord uitkwam kon het interessant zijn voor de mensen die een 'high-end' AMD Athlon XP hadden en upgrade plannen hadden om een AMD Athlon 64 in het systeem te steken.

Je kon dan dit moederbord kopen voor een relatief lage prijs. Daar de AMD Athlon XP opzetten. Als je dan later een snellere processor nodig had kon je m.b.v. de 'bridge' een Socket 754 processor insteken.

Als je het zo bekijkt, en bedenkt dat dit product al langer dan vandaag op de markt is kan het voor een bepaalde doelgroep een ideaal bord zijn.

Vandaag de dag is het bord niet aantrekkelijk meer om nieuw aan te schaffen. In de meeste gevallen wordt er een S754 (budget) of een S939 systeem aangeschaft. Er zijn tegenwoordig genoeg nieuwe borden tegen lage prijs :)

De mensen die nu nog een Socket A systeem aan willen schaffen (of reparen) kopen al snel een lowbudget ASRock moederbord van € 40,- of minder. Echter is het verstandiger om een S754 i.c.m. een AMD Sempron 2500+/2600+ te overwegen als je een budget systeem in elkaar wil schroeven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 20-09-2005 01:07 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 23:31

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Misschien is het handiger om naar de socket 754 moederborden van Asrock te kijken die een uitbreidingslot hebben voor een socket 939 uitbreidingskaart.
http://www.asrock.com/product/index.htm
Bij de socket 754 moederborden zijn er 5 van die je kunt upgraden: K8Upgrade-NF3, K8Upgrade-VM800, K8Upgrade-760GX, K8Upgrade-1689 en de K8Upgrade-PCIE.
De K8 Combo-Z bied plaats aan een socket 754 cpu of een socket 939 cpu, dan heb je niet eens een uitbreidingskaart nodig.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De ASRock K8 Combo-Z lijkt mij in dat geval de meest verstandige oplossing. Je hebt dan achteraf niet het geklooi met een losse insteekkaart die mogelijk moeilijk verkrijgbaar is.

Volgens de CPU Support list kan de ASRock K8 Combo-Z zelfs overweg met de AMD Athlon 64 X2 processoren. Als je nu een AMD Sempron S754 insteekt kun je later nog goed upgraden :)

Volgens de pricewatch is het bord ook niet eens zo gek duur :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 20-09-2005 01:21 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou liever voor een Socket 939 meteen gaan. Want je moet ook kijken of je kast hoog genoeg is om die bridgekaart te plaatsen. Je kan beter het geld van het moederbord + bridge besteden voor een beter moederbord ipv alles los te kopen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1